18

اقتصاد > اقتصاد کلان –
برای حصول درامدهای مالیاتی سال 94 باید از بنگاه هایی که فرار مالیاتی دارند شروع کرد تا جایگزین درامدهای مالیاتی شود.

محمد حسین میر محمدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرانلاین در خصوص این که با توجه به کاهش بودجه نفت تصمیم گیری شده در کمیسیون تلفیق بررسی بودجه، اقتصاد کشور در سال اینده با چه شرایطی مواجه خواهد شد،گفت:در صورتیکه دولت تدابیر مالی درستی داشته باشد مشکلی در مورد بودجه کشور به وجود نخواهد آمد.
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر انضباط مالی دولت و اهمیت آن در سال 94 افزود:اگرهزینه ی شرکت های دولتی وبنگاهها مقداری کاهش پیداکرده و به اندازه کافی صرفه جویی انجام شود به نظر می رسد که مشکلی برای سال اینده به وجود نیاید.
وی در خصوص امکان حذف بودجه های عمرانی و یا اقبال کمتر به آن ها در سال 94 گفت:اگر هزینه های جاری دولت کنترل شوند،بودجه های عمرانی هم سر جایشان باقی خواهند ماند.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:برای ایجاد تعادل باید هزینه ی جاری شرکت ها و بنگاه های دولتی فقط 5درصد کم شود.
وی ادامه داد:اگرمجلس نیزاین مساله را تکلیف نکند، میتواند به صورت یک کار ابتکاری ان را انجام دهد.
این نماینده مجلس خاطر نشان کرد:صرفه جویی برای هیچ دولتی مانع ایجاد نمی کند،اراده این مساله اگر در دولت به وجود بیاید تمامی مشکلات حل خواهند شد.
وی در خصوص جایگزینی مالیات به جای درامد نفت در کشور برای سال 94نیزگفت:کشور باید به سمتی برود که با مالیات اداره شود،اماشرایط فعلی کشوربه نحوی نیست که بخواهیم عمده ی درامد های دولت رابرروی منابع مالیاتی ببندیم.
ولی بلاخره در روندی که دارد طی میشود یک روند میرمحمدی افزود:برای جایگزینی نظام مالیاتی به جای درامدهای نفتی باید به سمت سوی بخش هایی که مالیات واقعی را نمی پردازندویا فرار مالیاتی دارند حرکت جدی صورت بگیرد.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این نوع دریافت مالیات گفت: اگراین اتفاق بیفتد،درامد بسیارخوبی از مالیات نصیبت کشورخواهدشد.
وی گفت:درحال حاضر پایگاه های خود نظام جامع الکترونیک مالیاتی در شرف اجرااست که اگراین مساله عملیاتی شودمی توان به آِنده امیدوار بود.

1717

منبع : www.khabaronline.ir

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.