17

جامعه > پلیس – خانه ملت نوشت:

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با تاکید بر اینکه پرداخت قسطی خرید خدمت سربازی معنا ندارد، گفت: جریمه غیبت از خدمت سربازی باید یک جا پرداخت شود و بعید است که با اقساطی شدن جریمه غیبت از خدمت سربازی موافقت شود.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره موضوع خرید خدمت سربازی برای مشمولان غایب، گفت: این موضوع درلایحه بودجه سال 94 ازسوی دولت مطرح شده است، اما لفظ خرید برای غایبان خدمت سربازی اشتباه بوده و بحث جریمه درمیان است.

نماینده مردم رشت درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: خرید خدمت به آن معنا است که فرد مورد نظر موعد مقرر اعزام به خدمت سربازی‌اش فرا رسیده اما به دلایلی وجه آن را پرداخت می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه خرید خدمت مغایر اصول قانون اساسی است، گفت: همه باید به خدمت سربازی اعزام شوند، مگر آنکه فردی عذر پزشکی داشته باشد.

او یا تاکید بر اینکه برخی به هر علتی از خدمت سربازی فراری هستند، گفت: این افراد متناسب با جرم خود یعنی فرار ازخدمت جریمه می شوند، ولی باید تاکید کردافرادی که جریمه پرداخت می کنند ازبسیاری خدمات دیگر ثانویه مانند نامزدی مجلس و شورای شهر محروم می شوند، همچنین این افراد گذرنامه برای سفر به خارج ازکشورنمی توانند داشته باشند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس، درباره قسطی شدن جریمه غیبت از خدمت سربازی، گفت: باید جریمه به شکل یک جا پرداخت شود و تقسیط معنایی ندارد، مگر فردی که مشمول جریمه راهنمایی ورانندگی یا عوارض می‌شود مبلغ مورد نظر را قسطی پرداخت می‌کند، از این رو بعید است که با تقسیط جریمه خدمت سربازی در مجلس موافقت شود، زیرا خدمت سربازی برای همه افراد با هر نوع شرایط اقتصادی و اجتماعی است و نباید اینگونه انتظار داشت فردی که به خدمت سربازی نرفته به بهانه نداشتن تمکن مالی برای پرداخت جریمه به آغوش اجتماع بازگردد.

همچنین یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تا جای ممکن باید به افرادی که تمکن مالی ندارند در خرید خدمت سربازی کمک کرد، گفت: زمان بررسی لایحه بودجه درصحن علنی مجلس پیشنهادات نمایندگان درخصوص خرید قسطی خدمت سربازی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اسماعیل کوثری درخصوص خرید قسطی خدمت سربازی، گفت: درحال حاضر بررسی لایحه بودجه 94 در کمیسیون تلفیق به اتمام نرسیده وممکن است که نمایندگان در این باره پیشنهاداتی داشته باشند، بنابراین باید منتظر ماند و دید آیا در زمان بررسی لایحه بودجه در صحن علنی مجلس آیا پیشنهادی درخصوص خرید اقساطی خدمت سربازی مطرح می شود یا خیر.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: باید پیش ازآنکه موضوع اقساطی شدن خرید خدمت سربازی مورد تصویب نمایندگان قرار گیرد، همه جوانب موضوع سنجیده شود؛ اما در هر لایحه یا طرحی که قانونی می‌شود، نمی توان تاکید کرد که به طور صد در صد همه موافق هستند.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: البته تا جایی که ممکن است باید دراین طرح به افرادی که تمکن مالی برای خرید خدمت سربازی ندارند کمک کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: باید دید که در جلسات بررسی لایحه بودجه در صحن علنی مجلس چه نظراتی در خصوص بحث اقساطی شدن خرید خدمت سربازی مطرح می شود، ازاین رو درحال حاضر نمی توان پیش بینی کرد که این موضوع درمجلس مورد تصویب قرار گیرد.

17231

منبع : www.khabaronline.ir
مطالب مرتبط :

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.