23
محل تبلیغ شما
23
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار فرهنگی

برو بریم »
چاپ کتاب

چاپ کتاب

چاپ به معنی تکثیر کلمات یا تصاویر بر روی کاغذ ، کارت ، پلاستیک ، پارچه یا مواد دیگر است.صنعت چاپ بخشی جدایی ناپذیر از ...

ستاره های غایب جشنواره فیلم فجر 93 + عکس

 

میان چهره هایی که در جشنواره امسال هیچ فیلمی ندارند، غیبت چند بازیگر بیشتر جلب توجه میکند.

 میان چهره هایی که در جشنواره امسال هیچ فیلمی ندارند، غیبت چند بازیگر بیشتر جلب توجه میکند. بازیگرانی که اتفاقاً سال پر کاری را هم پشت سر گذاشته بودند ولی در فیلم هایی بازی کردند که برگزارکنندگان جشنواره صلاح ندیدند در فجر سی و سوم حضور یابند. رضا عطاران، مهناز افشار، ترانه علیدوستی را میتوان شاخص ترین بازیگران سینمای ایران دانست که در جشنواره امسال غیبت دارند.

 رضا عطاران
برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر جشنواره سی و دوم و پولسازترین بازیگر سینمای ایران در سالهای اخیر، امسال هیچ فیلمی در جشنواره ندارد. آن هم در حالی که رضا عطاران سال نسبتاً پر کاری را پشت سر گذاشت و در «نهنگ عنبر» (سامان مقدم)، «استراحت مطلق» (عبدالرضا کاهانی) بازی کرد. درباره «نهنگ عنبر» گفته شد که سازندگان فیلم اصلا فرم حضور در جشنواره را پر نکرده بودند و به همین دلیل فیلم به اعضای هیات انتخاب ارائه نشد.

  اخبار,اخبار فرهنگی, ستاره های غایب جشنواره فیلم فجر

«استراحت مطلق» هم به روایت انبوهی نقل قول متفاوت و گاهی متضاد نتوانست توجه هیات انتخاب را به خود جلب کند و از جشنواره بیرون ماند تا رضا عطاران پس از سالها، امسال هیچ فیلمی در جشنواره نداشته باشد. عطاران در فیلم «گینس» اولین تجربه کارگردانی محسن تنابنده هم ایفای نقش کرده. فیلمی که هنوز در مرحله فیلمبرداری قرار دارد.

 

  ترانه علیدوستی
بازیگر هوشمند سینمای ایران که با وجودی که در نوجوانی سینما آمد ولی گرفتار تب برخی چهرههای جوان سینما نشد و توانست کارنامهای پر بار و آبرومند برای خودش رقم بزند. نام ترانه علیدوستی را با تعدادی از بهترین فیلمهای سالهای اخیر به خاطر میآوریم و به ندرت پیش آمده که این بازیگر در فیلمی بازی کند که در نهایت محاسباتش درست از کار در نیامده و به اثری ضعیف مبدل شود. ترانه علیدوستی بعد از مدتی کم کاری، امسال در فیلم کاهانی و «مادر قلب اتمی» علی احمدزاده بازی کرد. گفته میشود حضور ترانه علیدوستی در فیلم کاهانی به شدت متفاوت است و نمایشش در جشنواره میتوانست او را دست کم نامزد دریافت سیمرغ کند. اتفاقی که با راه نیافتن فیلم به جشنواره رخ نخواهد داد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی, ستاره های غایب جشنواره فیلم فجر

 

  «مادر قلب اتمی» در فجر رد شد و در برلین پذیرفته شد. جشنوارهای که علیدوستی قبلا با «درباره الی» در آن شرکت داشته است.

 

  مهناز افشار
سالهاست که از تصویر دوران «شور عشق»اش فاصله گرفته و تبدیل به بازیگر مطرحی شده که با بزرگترین کارگردانان این سینما همکاری میکند. مهناز افشار که سال گذشته با «متروپل» کیمیایی حضور درخشانی در جشنواره داشت امسال قرار بود با فیلمهای فرمانآرا، مقدم و حجازی در جشنواره حاصر باشد.

اخبار,اخبار فرهنگی, ستاره های غایب جشنواره فیلم فجر

 

 بازیاش در «مرگ ماهی» با سر و صدا و حاشیههای فراوان منتفی شد. «دلم میخواد» هم از جشنواره کنار رفت تا شاید اکرانی بی دردسر را تجربه کند و «نهنگ عنبر» هم که اصلا به اعضای هیات انتخاب عرضه نشد تا مهناز افشار هم به فهرست غایبان سی و سوم اضافه شود. بازیگری که این روزها از او سریال «عشق تعطیل نیست» به شبکه نمایش خانگی آمده است.

 اخبار,اخبار فرهنگی, ستاره های غایب جشنواره فیلم فجر

  محمدرضا گلزار
پس از سالها غیبت قرار بود امسال در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد. بازیگری که سالها حرف اول و آخر را در گیشه سینماها میزد و حضورش در هر فیلمی برای جذب مخاطب بالا کفایت میکرد. سال 92 را با انتخابهای متفاوت پشت سر گذاشت. « مادر قلب اتمی» فیلمی است به روایت خاص و پرداخت متقاوت که گلزار یکی از نقشهای اصلیاش را بازی کرده است. فیلمی که در یکی از بخشها برلین به نمایش در میآید ولی مورد توجه هیات انتخاب جشنواره فجر قرار نگرفت. «دلم می خواد» دیگر فیلم گلزار بود که به جشنواره نیامد و همکاری بازیگر فیلمهای پر فروش با کارگردانی چون فرمانآرا ظاهرا به نتیجه موفقیت آمیزی ختم شده است.

 

البته برای مشاهده این تجربه باید نا اکران عمومی صبر کرد. آخرین حضور گلزار در جشنواره به فیلم «گل یخ» کیومرث پوراحمد باز میگردد. یعنی چیزی حدود یک دهه از آخرین حضور این بازیگر محبوب در جشنواره میگذرد. بازیگری که امسال و پس از 2 سال دوری از سینما با وسواس فیلمهایش را انتخاب کرده بود.

پاسخ دهید