18

اقتصاد > جهان – سایت صدای اقتصاد نوشت:

نخست وزیر جدید یونان، در اولین نطق رسمی خود، دوباره سیاستهای خود را درباره نپذیرفتن کمکهای خارجی و رد کردن سیاست ریاضت اقتصادی تکرار کرد. آلن گرینسپن، رییس سابق بانک مرکزی آمریکا، در مصاحبه با بی بی سی درباره یونان اظهار نظر کرده که بلومبرگ آن را گزارش کرده است. در ادامه، سخنان گرینسپن به صورت یک یادداشت می آید:

در بحث خروج یونان از منطقه یورو، فقط مسئله زمانِ خروج مبهم است؛ وگرنه کسی نمی خواهد که بیش از این در پول قرض دادن به یک کشور ریسک کند. بحران یونان هر چقدر هم که در این واحد پولی باقی بماند، حل نخواهد شد. من حس نمی کنم که باقی ماندن آنها در منطقه پول واحد یورو بهشان کمکی بکند و مطمئنا تصور نمی کنم به بقیه کشورهای منطقه یورو نیز کمک کند.

من فکر می کنم که دیگر فقط مسئله روشن شدن زمان خروج یونان از یورو باقی مانده است؛ قبل از این هر کسی به این تشخیص برسد که جدا شدن بهترین استراتژی است.

یونان در وضعیتی است که اگر آنها کمکهای بیشترین دریافت نکنند، با کسری بودجه مواجه خواهند شد و منطقه یورو را ترک می کنند. در این مرحله، من هیچ کس را نمی بینم که بخواهد به میزان قرضها اضافه کند و تا همین جا هم میزان این بدهی ها همه را ناراحت کرده است.من از روش آلمان حمایت می کنم که محکم ایستاده و با درخواستهای دولت جدید یونان برای نرمش در زمان بازپرداخت بدهی های خود، مقاومت می کند.

3535

منبع : www.khabaronline.ir

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.