17

جامعه > آموزش – معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم با تاکید بر سیاست حمایت از شرکت های دانش بنیان گفت: امسال یک هزار و 200 شرکت در کشور مجوز دانش بنیان گرفتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی وزارت علوم ، معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم در حاشیه افتتاح طرح های پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان ضمن اعلام این خبر گفت: امسال برای حمایت از این شرکت ها دولت اعتبار خوبی را به صندوق شکوفایی و نوآوری اختصاص داده است.

او با بیان اینکه اعتبار این صندوق در سال قبل هفت هزار میلیارد ریال بوده است گفت: امسال این رقم به 10 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.
او با اشاره به وجود آمادگی لازم برای اعطای تسهیلات به این شرکت ها گفت: بر سرعت دادن به اعطای تسهیلات نیز تاکید شده تا روش ها و فرآیند اعطای تسهیلات نیز بهبود یابد.

احمدی از تصویب قانون معافیت مالیاتی طرح ها و فعالیت های تحقیقاتی با کمک شورای عالی علوم ، تحقیقات و فناوری (عتف) خبر داد و گفت: برای این شرکت ها وطرح های تحقیقاتی معافیت بیمه ای هم به تصویب رسیده است .

او گفت: سازمان تامین اجتماعی بخشنامه معافیت بیمه ای را ابلاغ کرده است و بستر کار تا حدودی برای توسعه فعالیت های تحقیقاتی فراهم شده و موانع نیز برطرف شده است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان سخنان خود از به بهره برداری رسیدن تعدادی طرح های تحقیقاتی از جمله تولید داروهای درمان سرطان پروستات و طرح های تجهیزاتی در استان های مختلف خبر داد.

۴۷۲۳۳

منبع : www.khabaronline.ir
مطالب مرتبط :

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.