18

اقتصاد > صنعت – جمعی از فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی به همت کانون فارغ‌التحصیلان این دانشگاه، صبح دوشنبه 20 بهمن ماه سال جاری از گروه صنعتی ایران خودرو بازدید کردند .

به گزارش دفترارتباط با دانش آموختگان، در این بازدید که با حضور حداکثر ظرفیت پذیرش بازدیدکننده از گروه خودروسازی ایران خودرو یعنی 20نفر از اعضاء کانون فارغ‌التحصیلان دررشته های مهندسی مکانیک ، صنایع ، برق(الکترونیک وکنترل) ، متالوژی ومواد ، کامپیوتر ، کنترل پروژه ، کنترل کیفیت ، طراحی صنعتی وسایر رشته های مرتبط که در چارچوب بازدیدهای دوره‌ای این کانون برگزارگردید، اعضای کانون از سالن پرس 3 و وسالن بدنه خودروی 206 وسالن مونتاژ خودروی 206 صندوقدار وبدون صندوق وخودروی رانا بازدید نمودند.
سالن پرس اولین محلی بود که در آن فارغ‌التحصیلان با انواع دستگاه‌های پرس و برش آشنا شدند؛ آشنایی با کارکرد انواع دستگاه‌های برش و قالب‌ها صنعتی و کارکردها و تفاوت‌های آنها از جمله مواردی بود که بازدیدکنندگان در این سالن فراگرفتند وسپس از سالن بدنه خودروی 206 دیدن نمودند.
ودرادامه از سالن تولید پژوی 206 ورانا دیدن نمودن که دراین سالن کلیه مراحل، از اولین نقطه خط تولید و جاگذاری شاسی روی ریل تا مراحل پایانی و انجام انواع تست‌ها را بازدید نمودند؛در این سالن 2طبقه که یکی از پیشرفته‌ترین سالن‌های مونتاژ در دنیاست، حدود 500 روبات مونتاژ خودروی 206 و 206 صندوقدار ورانارا انجام می‌دهند و نیروی انسانی حاضر در سالن نیز، به کار روبات‌ها نظارت دارند.
کارشناس ایران‌خودرو گفت: 4روبات به صورت هم‌زمان کلیه قطعات از جمله بدنه، محورها و گیربکس را روی شاسی نصب می‌نمایند.بعد از آن خودرو وارد اتاق رنگ می‌شود و سپس در سالن دیگر، تزئینات خودرو به صورت مکانیزه انجام می‌شود. بعد از آن نیز تست نهایی شامل چک نور چراغ‌های جلو، تنظیم فرمان و تست ترمز انجام شده و در نهایت برچسب کیفیت روی خودرو نصب می‌گردد.
لازم به ذکر است درمورد هرکدام از بخشها توسط کارشناسان ایران خودروتوضیحاتی ارائه می گردید وهمچنین به سوالات احتمالی بازدید کنندگان نیز پاسخ میگفتند.
مرکزارتباط با دانش آموختگان درپایان خاطر نشان کرد بازدید های علمی ،پژوهشی و تخصصی کانون فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی برای دانش‌آموختگان این دانشگاه،با توجه به رشته های مرتبط به هربازدیدآزادورایگان برگزار می‌شود ودانش آموختگان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق دفتر ارتباط بافارغ‌التحصیلان با شماره تماس: 88777502 (10 خط) از ساعت 8 الی 20 و یاازطریق سایت www.aiau.ir اقدام نمایند.

4545

منبع : www.khabaronline.ir
مطالب مرتبط :

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.