24
محل تبلیغ شما
24
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار ورزشی

برو بریم »
ورزش های مضر برای خانم ها را بشناسیم

ورزش های مضر برای خانم ها را بشناسیم

ورزش های گروهی هم مزایای اجتماعی و هم اقتصادی را برای جامعه به همراه دارد.در حقیقت ، این جزء معدود مواردی است که به ندرت ...

ورزش > بسکتبال – حامد حدادی، ارزشمندترین بسکتبالیست آسیا این روزها در تعطیلات لیگ CBA به سر می‌برد.

پریسا غفاری:ایام سال نوی چینی‌ها عاملی شد تا او به تهران بیاید و با دوستان و همقطاران خود در مراسم تجلیل از قهرمانان لیگ ملی دیداری داشته باشد. حدادی امسال با تیم آخر لیگ چین قرارداد بست ولی اکنون کینگ‌دائو به نیمه‌نهایی رسیده و حتی امیدوار به صعود در فینال است. هر چند این بازیکن روزهای خوبی را در سرزمین اژدها سپری می‌کند اما نگران تیم‌ملی و آینده آن در جام ملت‌های آسیاست: «مطمئن باشید با شرایط فعلی نتیجه نمی‌گیریم اما من دوست دارم با قهرمانی از تیم‌ملی خداحافظی کنم.»

این فصل لیگ برایت چگونه گذشت؟
هر چند هنوز به پایان نرسیده ولی فصل خوبی بود. با بردهایی که در دور مقدماتی به ‌دست آوردیم، به پلی‌‌آف رسیدیم و الان هم در جمع 4 تیم برتریم. در واقع بیش از انتظار هواداران ظاهر شدیم و با این کار تاریخ‌ساز شده‌ایم. اکنون کارمان دشوارتر است اما شانس زیادی برای رسیدن به فینال داریم، حتی به قهرمانی نیز فکر می‌کنیم.

الان با صعود کینگ‌دائو محبوب‌تر از قبل هم شدی. 
فصل گذشته شرایط کاملاً فرق می‌کرد. عدم آشنایی با جو حاکم بر لیگ چین، داوران و مصدومیت اول فصلم باعث شد در کارهایم خلل ایجاد شود اما این فصل با چشم بازتر رفتم و با برنامه‌ریزی مناسب خدا را شکر تا اینجای کار همه چیز خوب بوده و هواداران تیم هم خوب حمایتم می‌کنند.

برخورد هواداران سی‌چوان (تیم سابقت‌) در بازی‌های روبه‌رو چطور بوده؟
خوب بود. آنجا خیلی دوستم داشتند. حتی در بازی مقابل ما، من را هم تشویق کردند.

عامل موفقیت تیم کینگ‌دائو را در‌ چه می‌بینی؟
با جذب بازیکنان آمریکایی خوب، تیمی بازی کردن و هدف در نظر گرفته شده باشگاه باعث شده تا اینجای کار موفق باشیم.

از انتخاب تیم و میزان قراردادت راضی هستی؟
بله، هم‌تیمی‌های خوبی دارم که از بازی کنار آنها خوشحال هستم و مربی بزرگی هم هدایت تیم را بر‌عهده دارد. او مربی یائومینگ بوده که متأسفانه در حقش کم‌لطفی شده است. یائومینگ با او به NBA رفت، ولی درباره میزان قراردادم باید بگویم می‌توانست بهتر هم باشد ولی راضی‌ام. هر چند معتقدم اگر سال آینده تصمیم بگیرم در چین بمانم، پیشنهادات بالاتری می‌شود.

از رقابت با کدام حریف هم‌پست لذت بیشتری بردی؟
در تمامی بازی‌ها، چون در پست‌های یک و 5، نفرات آمریکایی جذب می‌کنند، حریفان رودرروی من اغلب آمریکایی بودند. پس مصاف با آنها سخت بود ولی من سعی داشتم در تمامی بازی‌ها بهترین عملکرد را برای تیمم به نمایش بگذارم. نمی‌توان شخص خاصی را گفت.

با لی جیان لیانگ کی بازی داری؟
اگر به فینال برسم با او دیدار می‌کنم اما ابتدا باید از سد سنتر تیم لیائولینگ که به پاندا معروف است، بگذرم. بعد نوبت لی می‌رسد.

امسال تمرین بیشتری می‌کنی؟
بله. با تمرینات اختصاصی مربی بدنسازی‌ام 11 کیلو وزن کم کردم و الان در شرایط بدنی خوبی هستم و می‌خواهم این آمادگی را تا سال آینده برای جام ملت‌ها حفظ کنم.

از جام ملت‌ها گفتی، فکر می‌کنی درصد قهرمانی ما در چین چقدر است؟
بازیکنان تمام سعی خود را می‌کنند تا قهرمان شوند ولی با وضعیتی که بسکتبال ما دچار آن شده و رئیس و سرمربی نداریم، در قیاس با سایر تیم‌ها باید بگویم «مطمئن باشید موفق نمی‌شویم». چینی‌ها میزبان هستند و با تعطیلی زودهنگام لیگ، اردوهای خود را به زودی شروع می‌کنند. پس بدانید آنها هم میزبان هستند و هم داوران را به راحتی می‌خرند. در کرکری، چینی‌ها به من می‌گویند ما داوران را می‌خریم و قهرمان می‌شویم. پس کار ما از این حرف‌ها خیلی سخت‌تر است.

شنیده‌ایم تصمیم به خداحافظی گرفته‌ای!
هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌ام ولی می‌خواهم کمی هم به زندگی شخصی‌ام برسم. شاید بعد از قهرمانی جام ملت‌ها از دنیای ملی خداحافظی کنم.

حیف نیست المپیک را از دست بدهی؟
من جام‌ جهانی‌ و المپیک و آسیایی، همه را تجربه کرده‌ام. اگر این بار تصمیم بگیرم به المپیک بروم، دوست دارم به عنوان کادر اعزام شوم.

دوست داری این بار سرمربی تیم‌ ملی از کدام کشور باشد؟
مربیان قبلی تیم ‌ملی خوب بودند اما باید بدانیم الان بازیکنان ما همه چیز می‌دانند و یک مربی لازم داریم که ما را هدایت درستی بکند و تجارب قوی‌ای در قهرمانی باشگاهی و ملی داشته باشد. هر چند این موضوعی است که مربوط به فدراسیون است و من هم سعی می‌کنم تنها به بازی کردن فکر کنم اما یادم هست مربی ممفیس و حتی مربیان آمریکایی در لیگ چین تمایل به همکاری با تیم‌ ملی دارند.

251 41

منبع : www.khabaronline.ir

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.