24
محل تبلیغ شما
24
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار ورزشی

برو بریم »
ورزش های مضر برای خانم ها را بشناسیم

ورزش های مضر برای خانم ها را بشناسیم

ورزش های گروهی هم مزایای اجتماعی و هم اقتصادی را برای جامعه به همراه دارد.در حقیقت ، این جزء معدود مواردی است که به ندرت ...

ورزش > مدیریت ورزش – معاون وزارت ورزش و جوانان می‌گوید در ابتدای فصل انتخاب مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با اشتباه انجام شده است.

ایسنا نوشت:امیررضا خادم درباره مدیریت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس اظهار کرد: مدیریت در حوزه ورزش به دو بخش تقسیم می‌شود. ابتدا بخش فنی و سپس بخش مدیریت کلان و اداری آن است. بحث فنی اینکه انتظار داشته باشیم یک مربی و یک کادر فنی انتخاب شود و بتواند به نحو احسن کارشان را انجام دهند. باید در حوزه فنی به دنبال این موضوع بگردیم اما بخش مدیریتی هم وجود دارد که به مسائل اداری و حقوقی و همین طور برنامه‌ریزی‌های کلان اختصاص دارد. من معتقدم اگر بخواهیم به 11 ماه قبل برگردیم در زمانی که مدیریت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس انتخاب شدند، در انتخاب مدیریت باشگاه پرسپولیس اشتباه کردیم. البته مدیریت باشگاه پرسپولیس را با خرد جمعی انتخاب کردیم و به تصویب هیات مدیره رسید. کسی که مدیرعامل باشگاه شد از مقبولیت بالایی در میان هواداران و همین طور پیشکسوتان باشگاه برخوردار بود.

وی در ادامه افزود: مدیریت باشگاه استقلال با تعیین یک کادر فنی مناسب در حال حاضر باعث شده این تیم نتایج به مراتب بهتری بگیرد اما در پرسپولیس تیمی بسته شد اما آن چیزی که وزارت ورزش خود را موظف کرده بود آن را انجام دهد، تامین مسائل مالی باشگاه بود به همین خاطر برای اولین بار منابع مالی پایدار و مناسب را برای دو باشگاه فراهم کردیم به طوری که این منابع از بودجه دولت نبود و همین طور قانون را هم دور نزدیم. البته این را هم باید بگویم پولی که برای هزینه کردن در دو باشگاه لازم بود در وزارتخانه وجود نداشت.

وی افزود: با این حال ما منابع مالی خوبی را به دو باشگاه تزریق کردیم. در باشگاه استقلال هیات مدیره توانست منابع مالی که ما تزریق کرده بودیم را مدیریت کند اما در پرسپولیس مدیریت خوبی انجام نشد و نشان داد انتخاب ما در مدیریت باشگاه اشتباه بوده است. یعنی علی‌رغم انتخابی که با خرد جمعی انجام شد، یک اشتباه صورت گرفت. ما ظرف 5 ماه چیزی حدود 14 میلیارد تومان به باشگاه پرسپولیس تزریق کردیم اما رحیمی نتوانست این پول را به خوبی مدیریت کند. با توجه به سقف هزینه باشگاه که از سوی سازمان لیگ تعیین شده بود، ما از 18 میلیارد تومان 14 میلیارد تومان را در همان ابتدای فصل به حساب باشگاه واریز کردیم. اما متاسفانه با نوع هزینه‌کردی که مورد انتقاد جدی اعضای هیات مدیره هم بود، همه این پول تمام شد. به طور مثال حتی بازیکنی که از سال قبل از باشگاه طلب داشت به طور کامل و یا حتی بیش از 100 درصد مطالباتش را دریافت کرد و به خارج از کشور رفت در حالی که می‌شد مقداری از طلبش را تخفیف دهد.

خادم در ادامه اضافه کرد: ما وقتی مدیرعامل را انتخاب کردیم مقبولیت‌هایی در آن زمان وجود داشت اما زمانی که فصل شروع شد درگیری‌هایی که میان اسپانسر ایجاد شد و تنش‌هایی که در کادر فنی وجود داشت به تیم و باشگاه ضربه زد. حتی به نوعی کار به جایی کشید که تنش‌هایی میان کادر فنی و هیات مدیره ایجاد شد و اعضای کادر فنی نسبت به هیات مدیره بدبین شده بودند. در نهایت تمام این موضوعات باعث شد یک چالش و تنش جدی در باشگاه ایجاد شود. در ابتدای فصل ما پول زیادی را به باشگاه تزریق کردیم و می‌خواستیم پرسپولیس یکی از تیم‌های خوب لیگ باشد. در حال حاضر هم این تیم یکی از گران‌ترین تیم‌های لیگ برتر است اما هزینه‌کردها به نوعی دیگر انجام شد و مشکلاتی به وجود آورد.

نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش در پرسپولیس افزود: در ادامه وارد چالش‌های دیگری شدیم که می‌بینید. در ادامه وقتی مدیرعامل جدید به باشگاه آمد، مشکلات حاشیه‌ای برایش به وجود آمد و نتوانست با ما همکاری کند. او حتی زمانی که در باشگاه حضور داشت سامانی به پرداخت حقوق‌ها داده بود به طوری که حقوق بازیکنان به طور هفتگی و منظم به حساب‌شان واریز می‌شد و متاسفانه به دلایلی که در حیطه وظایف من نیست درباره آن صحبت کنم اتفاقی برایشان افتاد و نتوانست با ما همکاری کند. این موضوع شوک بزرگی به باشگاه وارد کرد. در ادامه باشگاه اداره شد و دیدید که تیم نتایج خوبی نگرفت. همین بازیکنانی که در حال حاضر در تیم حضور دارند جمعا بالغ بر 10 میلیارد تومان دریافت کرده‌اند. این پول مشخصا به بازیکنان پرداخت شده است. این نشان می‌دهد نسبت به بعضی از تیم‌هایی که پرسپولیس مقابل آن‌ها نتیجه نگرفته است بیشتر پول گرفته‌اند. این پول بالغ بر 60 تا 70 درصد از قرارداد بازیکنان را شامل می‌شود. من معتقدم مواردی که پرداخت شد با عملکرد بازیکنان درون زمین مطابقت ندارد. این اتفاقات باعث شد ما شاهد دلخوری هواداران باشیم و به دنبال این بودیم تا راه حلی پیدا کنیم تا از این بحران خارج شویم.

خادم در پایان درباره انتخاب نژادفلاح به عنوان قائم مقام باشگاه پرسپولیس هم گفت: امیدوارم آقای نژاد فلاح در پرسپولیس موفق باشند اما فراموش نکنید فصل نقل و انتقالات به پایان رسیده اما بحث مدیریت ساختارها زمان‌بر است و نتیجه آن با گذشت زمان مشخص می‌شود.

251 41

منبع : www.khabaronline.ir

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.