24
محل تبلیغ شما
24
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار ورزشی

برو بریم »
ورزش های مضر برای خانم ها را بشناسیم

ورزش های مضر برای خانم ها را بشناسیم

ورزش های گروهی هم مزایای اجتماعی و هم اقتصادی را برای جامعه به همراه دارد.در حقیقت ، این جزء معدود مواردی است که به ندرت ...

ورزش > لیگ برتر – علی پروین و گروهش که جزو خریداران پرسپولیس هستند اعلام کرده اند 200 میلیارد برای خرید این باشگاه می دهند.

مائده محقق:لغو مزایده استقلال و پرسپولیس، حالا وزارت ورزش را با ابهام های تازه ای روبرو کرده است. سیبی که به هوا پرتاب شده، چند چرخ می خورد تا به زمین برسد. این مصداق بارز وضعیت این روزهای سرخابی هاست. اگر تا مدتی قبل گلرخسار اسپانسر اول فصل پرسپولیس برای همکاری با این باشگاه منصرف شده بود، حالا برای همکاری دوباره همین باشگاه، پیشقدم شده است. خبرهای رسیده حکایت از آن دارد که امروز او و گروهش با گودرزی وزیر ورزش جلسه ای برگزار می کنند تا شاید بتوانند گره ای از مشکلات پرسپولیس را باز کنند.
پس از قطع همکاری گروه گلرخسار و پرسپولیس، اتفاقات تازه ای رخ داد. آنها به رویانیان نزدیک شدند و به همین اندازه نیز به گرمی رابطه خود با حسین هدایتی افزودند. همه تشکیل چنین ائتلافی را در روزهای منتهی به مزایده پرسپولیس، بی دلیل نمی دانستند. چه، یک روز مانده به این مزایده، ناگهان خبر رسید خریداران خصوصی پرسپولیس با هم توافق کرده اند که هیچ کدام برای خرید این باشگاه، پاکت 300 میلیارد تومانی به سازمان خصوصی سازی ندهند تا قیمت اولیه، شکسته شود.
نکته اینجاست؛ گروه اسپانسری که حاضر بود سالیانه 30 میلیارد تومان برای هزینه های پرسپولیس بپردازد چطور حالا حاضر نیست برای خرید این باشگاه 300 میلیارد تومان بپردازد؟ از سویی علی پروین و گروهش اعلام کرده اند حاضر نیستند بیش از 200 میلیارد تومان بابت خرید پرسپولیس بدهند. آنها حتی شرط کرده اند 20 درصد از مبلغ کلی را در ابتدای معامله پرداخت می کنند؛ یعنی رقمی که در حدود 40 میلیارد تومان است. این در حالی است که وزارت ورزش می گوید برای پیش خرید باید 40 درصد از رقم کلی پرداخت شود.
با وضعیت پیش آمده، واگذاری سرخابی ها یک هفته دیگر به تعویق افتاد و به احتمال فروان تا آن زمان، قیمت سهام دو باشگاه با افت قیمت مواجه خواهد شد؛ افتی که شاید نزدیک به 50 میلیارد تومان باشد و باعث شود تا باشگاهی مثل پرسپولیس در نهایت 250 میلیارد تومان معامله شود. جالب اینجاست که رقیب این باشگاه یعنی استقلال، حتی رنگ چنین بازی هایی را به خود ندیده و هیچکس برای خریدش حتی پیشقدم هم نشده است!
مشتریان امروز پرسپولیس همان هایی هستند که می گفتند در صورتی که باشگاه به آنها واگذار شود سالیانه 100 میلیارد تومان از آن درآمدزایی می کنند اما حالا برای خرید همین باشگاه حاضر نیستند به صورت قسطی 300 میلیارد تومان بپردازند؛ تازه این رقم در صورتی قرار است پرداخت شود که املاک دو باشگاه در اختیار خریدار قرار می گیرد. حتی بدهی های استقلال و پرسپولیس هم که نزدیک به 100 میلیارد تومان است از قیمت کلی باشگاه کم می شود و خریداران به جای 300 میلیارد فعلی، تنها 200 میلیارد تومان پرداخت خواهند کرد.
فعلا گمانه زنی ها درباره واگذاری سرخابی ها ادامه دارد و فروش سهام آنها به هفته آینده موکول شده است. وزارت ورزش هم قصد دارد با پول حاصل از فروش این دو باشگاه، پروژه ورزشگاههای نیمه کاره را به انتها برساند،البته اگر مشتری خاصی برای این دو تیم پیدا شود.

252 41

منبع : www.khabaronline.ir

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.