21
محل تبلیغ شما
21
محل تبلیغ شما

سیاست > مجلس – دومین روز رسیدگی به لایحه بودجه 94 کل کشور در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز آغاز شده است.

آنگونه که ایسنا گزارش کرده است، نمایندگان از روز گذشته و پس از بررسی‌های قانونی در کمیسیون تلفیق، تدوین، تصویب و بررسی لایحه جزییات لایحه بودجه 94 کل کشور را آغاز کردند و امروز نیز در دو نوبت به آن رسیدگی می‌کنند.

جلسه علنی نوبت صبح امروز با حضور 195 نماینده و به ریاست علی لاریجانی آغاز شد.

21 هزار میلیارد ریال سقف درآمد عوارض گاز طبیعی در بودجه 94

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه بودجه 94 کل کشور مصوب کردند که 21 هزار میلیارد ریال به عنوان سقف درآمد از محل عوارض گاز طبیعی مصرفی از مشترکان قرار داده شود.

 نمایندگان در دومین روز رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه 94 کل کشور و در بخش درآمدی بند «ط» لایحه بودجه را به تصویب رساندند که به موجب آن در سال 1394 سقف عوارض گاز طبیعی مصرفی موضوع ماده الحاقی 31 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت 21 هزار میلیارد ریال تعیین می‌شود.

همچنین بخش درآمدی ماده «ی» در نهایت به کمیسیون ارجاع شد و ماده «ک» در مورد اجرای ماده 15 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر مراعا اعلام شد.

درآمد دولت از صادرات نفت خام و میعانات گازی افزایش یافت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به بخش‌های درآمدی لایحه بودجه کل کشور مصوب کردند که درآمد دولت از صادرات نفت خام و میعانات گازی افزایش می‌یابد.

بر اساس مصوبه مجلس به دولت اجازه داده می‌شود در صورت افزایش درآمد حاصل از صادرات نفت خام و میعانات گازی نسبت به درآمد پیش بینی شده در ردیف‌های شماره 210101 و 201109 جدول شماره پنج این قانون، مازاد منابع ارزی تا سقف 150 هزار میلیارد ریال پس از کسر سهم وزارت نفت، صندوق توسعه ملی و دو درصد مناطق نفت‌خیز و محروم به ردیف درآمدی شماره 210110 این قانون واریز و مازاد بر آن را پس از کسر سهم صندوق توسعه ملی به حساب ذخیره ارزی واریز کند.

این مصوبه مجلس با 128 رای موافق، 20 رای مخالف و چهار رای ممتنع به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

الزام شرکت ملی پالایش و پتروشیمی‌ها به واریز ماهانه دریافتی‌شان، حذف شد

الزام شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردهای نفتی ایران و شرکت پالایش نفت داخلی و شرکت‌های پتروشیمی به واریز ماهانه بهای خوراک نفت خام و میعانات گازی به خزانه کل کشور با تصویب مجلس حذف و بر این اساس حداقل به صورت ماهانه انجام نمی‌شود.

نمایندگان در جریان بررسی بندهای درآمدی لایحه بودجه 94 و به پیشنهاد کمیسیون تلفیق بند ج لایحه بودجه را حذف کردند. در این بند آمده بود شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردهای نفتی ایران و شرکت پالایشگاه‌های نفت داخل موظفند در پایان هر ماه بهای خوراک نفت خام و میعانات گازی دریافتی خود و همچنین خوراک معادل فرآوردهای شرکت‌های پتروشیمی تحویل به شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردهای نفتی ایران را بر اساس قانون محاسبه و به خزانه‌داری کل کشور واریز نمایند.

همچنین شرکت ملی نفت ایران مکلف است: وجوه مربوط به سهم دولت از بهای خوراک پالایشگاه‌ها و خزانه‌داری کل کشور مبالغ مربوط به ماه قبل را از شرکت‌های حساب تابعه ذیربط وزارت نفت به صورت علی الحساب برداشت کنند و در صورت عدم واریز بهای نفتی و خوراک پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها به حساب خزانه‌داری وزارت امور اقتصاد و دارایی مکلف است با اعلام وزارت نفت راسا نسبت به برداشت از حساب شرکت‌های بدهکار و واریز آن به کل کشورها به حساب خزانه داری کل کشور اقدام نماید.

اختصاص 1000 میلیارد تومان برای تقویت بنیه دفاعی و امنیتی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که هزار میلیارد تومان برای تقویت بنیه دفاعی و امنیتی اختصاص یابد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه 94 در بخش درآمدی بند «ع» تبصره دو را به تصویب رساندند.

بر اساس این مصوبه، وزارت نفت مکلف است از محل درآمد حاصل از فروش فرآورده‌های نفتی کشف شده اعم از قاچاق یا عرضه خارج از شبکه به ازای کشف و تحویل هر لیتر مواد کشف شده نفتی قابل توزیع در شبکه رسمی مصرف به نرخ زمان کشف، پس از کسر 10 درصد (پس از واریز به حساب خاص نزد خزانه‌داری کل کشور) هزینه بالاسری تا سقف 10 هزار میلیارد ریال به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

در بخش هزینه‌ای این بند آمده است که این میزان اعتبار جهت تقویت بنیه دفاعی و امنیتی اختصاص یابد.

2929

منبع : www.khabaronline.ir

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.