58

تازه های آیا می دانید ؟

برو بریم »
10 زن سئوکار برتر ایران: زنانی که نقش برجسته‌ای در دنیای سئو دارند!

10 زن سئوکار برتر ایران: زنانی که نقش برجسته‌ای در دنیای سئو دارند!

در دورانی که دیجیتال مارکتینگ به عنوان قطب اصلی ارتباطات جهانی مطرحه، زنان با هوش و تخصص در دنیای سئو، جایگاه خود را به خوبی ...

سلامت مغز

مغز سالم استرس را مدیریت می کند

سطوح بالای استرس مزمن و طولانی مدت نه فقط فشار و چربی خون را بالا می برد و قلب را به خطر می اندازد، بلکه سلامت مغز را نیز تحت الشعاع قرار می دهد و باعث کاهش حافظه می شود. البته ما نمی توانیم استرس را به طور کامل از زندگی مان حفظ کنیم؛ اما مغز سالم استرس را مدیریت می کند.

مغز سالم در گرو رژیم غذایی سالم

رژیم غذایی سالم، کم نمک و کم کلسترول از نیازهای اصلی مغز شماست. مطالعات نشان می دهد که غذاهای غنی از اسید چرب امگا ۳ از غذاهای اصلی مغز شماست.

مغز سالم به خواب کافی نیاز دارد

خواب کافی مغز را شارژ می کند و باعث می شود بدن دوباره خودش را تنظیم کند. علاوه  بر این خواب باعث می شود که داده های موجود در بخش حافظه سروسامان پیدا کنند و به شکل مناسبی ذخیره شوند. از طرف دیگر خواب ناکافی عملکرد سلول های مغزی را مختل می کند و شما را در معرض سکته قرار می دهد.

مغز سالم نیازمند رابطه های اجتماعی قوی

می خواهید توانایی مغزتان را تقویت کنید، دوستی ها را الکی خراب نکنید  و رابطه های اجتماعی قوی داشته باشید. یادتان باشد خوش گذراندن در کنار دوستان و اعضای خانواده روی مغز اثر حفاظتی دارد.

مغز سالم به ورزش احتیاج دارد

فقط عضلات نیستند که از ورزش کردن سود می برند، بلکه فعالیت بدنی مستمر خطر اختلالات مغزی از جمله دمانس را کم می کند، استرس را کاهش می دهد و تولید ترکیبات محافظت کننده مغز را افزایش می دهد.

منبع : medplus.ir

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.