44
محل تبلیغ شما
محل تبلیغ شما

بی نظمی های قاعدگی

قاعدگی های نامنظم و خطر ابتلا به سرطان تخمدان

 

» بی نظمی را جدی بگیرید «

محققان آمریکایی به تازگی اعلام کرده‌اند آن گروه از خانم هایی که قاعدگی نامنظم دارند ۲ برابر بیشتر از سایرخانم ها در معرض خطر ابتا به سرطان تخمدان و دو و نیم برابر بیشتر از خانم های دیگر در معرض خطر مرگ ومیر ناشی از سرطان تخمدان قرار دارند.

این محققان تاکید می کنند که خانم های دارای قاعدگی های نامنظم که مبتا به تخمدان پلی کیستیک هم هستند، باید از سنین پایین تر تحت نظر متخصص باشند تا بتوان آنها را از نظر ابتا به سرطان تخمدان به صورت دوره ای مورد بررسی و آزمایش قرار داد. متاسفانه 90 درصد خانم هایی که مبتلا به سرطان تخمدان می شوند، هیچ فاکتور خطری از ابتا ندارند و این یافته جدید می تواند کمکی به تشخیص زودرس این نوع سرطان و پیشگیری یا شروع درمان به موقع آن باشد.

دکتر کوهن، یکی از محققان این تیم تحقیقاتی می گوید: «اگر ما بتوانیم مکانیسم ابتا به سرطان تخمدان را با تحقیقات مستمر خود کشف کنیم، آن وقت به سادگی قادر به کنترل و پیشگیری از ابتا یا مرگ ومیر ناشی از این بیماری خواهیم بود».

با تمام این تفاسیر، منظور از اعام نتیجه تحقیقات جدید، این نیست که قاعدگی نامنظم تنها عامل ابتا به سرطان تخمدان است اما شانس ابتلا به این نوع خاص از سرطان در خانم های دارای قاعدگی نامنظم بیشتر است و آنها باید به صورت دوره ای سلامت تخمدان خود را تحت نظر پزشک، بررسی کنند. درنهایت باید به این نکته هم اشاره کرد که در قاعدگی های نامنظم، فاصله بین هر قاعدگی بیشتر از ۳۵ روز طول می کشد اما قاعدگی های منظم، ماهی یک بار اتفاق می‌افتد.

منبع : medplus.ir
مطالب مرتبط :

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.