95
محل تبلیغ شما
محل تبلیغ شما

تازه های رژیم درمانی

برو بریم »
مضرات اسید فسفریک برای سلامتی

مضرات اسید فسفریک برای سلامتی

اسید فسفریک یکی از اسید های معدنی است که به دلیل داشتن ویژگی های مختلف در بسیاری از محصولات غذایی یا صنعتی مورد استفاده قرار ...

یکی از روش های پیشنهادی برای لاغر شدن و ثابت ماندن وزن، «مهار و کاهش میزان انرژی دریافتی از راه مدیریت رژیم تغذیه ای روزانه» است.

مصرف میوه و سبزیجات روش پیشنهادی برای لاغر شدن

برخی بر این باورند که خرد خرد خوردن در طول روز، اشتها را کاهش می دهد و باعث کم خوری و مصرف کمی از کالری ها است، اما عده ای هم معتقد هستند که رژیم غذایی باید با برنامه ریزی همه جانبه همراه باشد؛ به طوری که در عین لاغری و کاهش وزن، میزان مواد مورد نیاز بدن هم تامین شود.

میوه و سبزی در این راه به افراد کمک شایان و چشمگیری می کنند. مصرف میوه و سبزی در طول روز و به عنوان میان وعده ها حجم داخل معده را پر می کند و احساس سیری کاذب را در بدن افراد به وجود می آورد. این سیری کاذب جلوی پرخوری افراد را می گیرد.

کسانی که امراض گوارشی دارند و نباید میوه و سبزی را خام مصرف کنند، می توانند از آب میوه و سبزی ها استفاده کنند تا هم از خواص آنها بهره مند شوند و هم مقدار اشتهای آنها کاهش پیدا کند.

با این حال، مصرف میوه خام و جامد تاثیرگذاری بیشتری بر میزان اشتها دارد تا آب استخراجی از این گروه مواد غذایی و معدنی؛ زیرا یافته های یک پژوهش نشان داد میزان میل به غذا و گرسنگی در افراد چاق و دارای اضافه وزن پس از استفاده از میوه و سبزی ها به شکل مایع، در قیاس با زمانی که قبل از وعده های غذایی خود میوه را به شکل جامد مصرف می کنند، کاهش کم تری دارد.

دریافت میوه و سبزی می تواند زمینه ساز افزایش حس سیری و کاهش گرسنگی شود؛ افزون بر این، آب میوه و سبزی سریع تر جذب می شود و نوسان بیشتر قند خون را در پی خواهد داشت. در نتیجه، از میزان تاثیرگذاری آن کاسته می شود.

به این نکته هم توجه داشته باشید که میوه و سبزی ها به صورت خام و با حفظ بافت اصلی آنها ارجحیت دارد، زیرا با این شرایط آنها میزان مواد مغذی بیشتری را به بدن شما منتقل می کنند. بسیاری از میوه ها بیشترین میزان مواد مغذی و ویتامین ها را زیر پوست خود جا داده اند که در فرآیند آب گیری به قسمت تفاله ها می رود و دورریز می شود، عصاره کمی از آن ا خارج می شود. بنابراین مصرف میوه و سبزی های خام و جامد را جدی بگیرید.

منبع : www.patugh.ir
مطالب مرتبط :

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.