43
محل تبلیغ شما
محل تبلیغ شما

تازه های بارداری و زایمان

برو بریم »
7 مورد از انتظارات مردان از زنان در روابط عاشقانه

7 مورد از انتظارات مردان از زنان در روابط عاشقانه

در روابط شما اگر احساس عاشقانه وجود داشته باشد حتما درصدد خواهید بود تا انتظارات و نیاز های شریک عاطفیتان را برطرف کنید. در این ...

Liletta-fda-approved

تایید داروی Liletta برای پیشگیری از بارداری

 

25 فوریه 2015 – سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) داروی لیلتا (Liletta) با نام ژنریک لوونورژسترل (Levonorgestrel) را برای استفاده توسط زنان برای جلوگیری از حاملگی تا سه سال را مورد تایید قرار داد.

Liletta توسط یک متخصص پزشکی در رحم قرار داده می‌شود و برای  جلوگیری از بارداری آثار این دارو یعنی لوونورژسترول، پروژسترون به طور مداوم آزاد می‌گردند.

  •      نام تجاری: لیلتا (Liletta)
  •      نام ژنریک: لوونورژسترل (Levonorgestrel)
  •      شرکت تولید کننده: اکتاویس و مدیسن360
  •      درمان: جلوگیری از بارداری

 

تاییدیه لیلتا براساس بزرگ‌ترین مطالعه انجام شده روی آی‌یودی‌های هورمونی، با نام اکسس (ACCESS IUS) در آمریکا و با شرکت یک‌هزار و751 زن استفاده‌کننده از لیلتا به دست آمد. لیلتا برای طیف وسیعی از زنان موثر بود. میزان موفقیت آن طی 3 سال مصرف، 45/99 درصد تخمین زده شد.

لیلتا، یک سیستم پلاستیکی و انعطاف‌پذیر T شکل با اندازه 32 میلی‌متر در 32 میلی‌متر است. این محصول با آزادسازی آهسته لوونورژسترل، با میزان آزادسازی آغازین 18/6 میکروگرم در روز و متوسط میزان آزادسازی 15/6 میکروگرم در روز، طی مدت 3 سال موثر است. به طور کلی، لیلتا را می‌توان در صورت اطمینان از باردار نبودن زن، در هر زمان و صرفنظر از سابقه بارداری، در داخل رحم وی قرار داد و در صورت تمایل، هر زمان آن را خارج کرد. مطالعه چندمرکزی و با آگاهی بیمار و محققان نسبت به مصرف دارو، اثربخشی لیلتا در پیشگیری از بارداری را مستقل از شاخص توده بدنی و سوابق بارداری زنان ثابت کرد. مطالعه مذکور هنوز ادامه دارد و قرار است اثربخشی آن در سال 4، 5 و 6 مصرف نیز بررسی شود. طیف سنی زنان شرکت‌کننده در این مطالعه 16 تا 45 سال و شاخص توده بدنی آنان 8/15 کیلوگرم بر متر مربع تا 6/61 کیلوگرم بر متر مربع بود. در حدود 58درصد از زنان شرکت‌کننده، سابقه زایمان نداشتند و این بزرگ‌ترین مطالعه انجام شده روی پیشگیری از بارداری در زنان بدون سابقه زایمان نیز هست. 97درصد از زنان طی 3 ماه پس از بیرون آوردن لیلتا، عادات ماهانه طبیعی را تجربه کردند.

منبع : medplus.ir

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.