124
محل تبلیغ شما
124
محل تبلیغ شما

تازه های دانستنی های سفر

برو بریم »
چرا خرید ملک در قبرس شمالی اهمیت دارد؟

چرا خرید ملک در قبرس شمالی اهمیت دارد؟

مقدمهبا خرید ملک در قبرس شمالی می‌ توانید مالکیت ملک در این منطقه را به دست آورید. قبرس شمالی به عنوان یک منطقه جداگانه با ...

آیا می‌دانستید برطبق آمارهای سازمان ملل از هر 100 نفردر جهان 3 نفر مهاجرند، یعنی در کشوری زندگی می‌کنند که در آنجا بدنیا نیامده‌اند؟

 چرا مهاجرت می کنیم

 

مهاجرت با سابقه‌ای به قدمت تاریخ ، علاوه بر جنبه ‌های سیاسی، اقتصادی واجتماعی از لحاظ روانشناختی و پزشکی نیز مورد توجه روانشناسان و پزشکان قرار دارد و از دیدگاههای مختلفی مورد بررسی قرارمی‌گیرد وشاید جالب باشد که بدانید علاوه بر مطالعه مهاجرت به عنوان یک استرس در زندگی فرد، در بسیاری از تحقیقات پزشکی برای شناخت بیشتر در مورد بیماریها از مقایسه مهاجران با هم‌نژادهای خود که مهاجرت نکرده اند، استفاده می‌کنند.

به عنوان مثال دیده شده که سکته قلبی در مهاجران ژاپنی به امریکا بمراتب بیشتر از ژاپنی هائی است که در ژاپن سکونت دارند. که در مطالعات تکمیلی مشخص گردیدکه به علت رژیم غذائی پرچربی در غرب ورژیم خام خوری و کم چربی غذاهای سنتی ژاپنی می باشد،

واما آنچه از لحاظ روانشناسی مهاجرت حائز اهمیت است:

• چرا افراد مهاجرت می‌کنند؟

دلایل زیادی برای مهاجرت برشمرده می‌شود که به دسته های اصلی زیر میتوان آنها را تقصیم نمود که در هر برهه‌ی زمانی وبرای هر ملتی یکی دو مورد آن می‌تواند مهمتر باشد.

o رسیدن به درآمد بالاتر وسطح بهتر زندگی
o سطح بالاتر آموزش
o دلایل سیاسی وناامنی جانی وشغلی
o دلایل خانوادگی وشخصی

 چرا مهاجرت می کنیم

 

می‌خواهید زندگی تازه‌ای را در خارج از کشور شروع کنید اما نمی‌دانید به کجا بروید؟ نتایج یک نظرسنجی معتبر نشان می‌دهد که مهاجران در هیچ کشوری مثل تایلند از زندگی جدید خود راضی نیستند.

 چرا مهاجرت می کنیم

 

در گزارش امسال «بررسی وضعیت مهاجران» که توسط واحد تحقیق بانک HSBC منتشر شده بیش از ۷هزار مهاجر از سراسر دنیا در مورد زندگی تازه خود نظر داده‌اند. این نظرسنجی در سه حوزه برگزار شده.

۱) کیفیت و تجربه زندگی‌‌ جدید

۲) وضعیت اقتصادی

 ۳) وضعیت بزرگ‌کردن بچه‌ها در کشور جدید.

جالب اینجاست در هر کدام از این سه حوزه کشورهای متفاوتی رتبه‌های بالا را از آن خود کرده‌‌اند. تایلند در بخش کیفیت و تجربه زندگی جدید اول شده، در حوزه اقتصاد مهاجرت سوئیس رتبه اول را از آن خود کرده و در بخش بزرگ‌ کردن بچه‌ها آلمان بهترین کشور به حساب می‌آید.

نکته جالب اینجاست که در حوزه تجربه مهاجرت، در میان ۱۰ کشور اول ۵ کشور آسیایی حضور دارند. این یعنی آسیا مهمان‌‌نوازترین قاره دنیا برای مهاجران به حساب می‌آید.

بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت (به لحاظ تجربه زندگی جدید)

 چرا مهاجرت می کنیم

۱- تایلند

۲- بحرین

۳- چین

۴- جزایر کیمن

۵- استرالیا

۶- سنگاپور

۷- هند

۸- تایوان

۹- اسپانیا

۱۰- برزیل

(معیارها: محیط کاری، زندگی اجتماعی، وضعیت خورد و خوراک، بازارهای محلی، فرهنگ بومی، پیدا کردن دوست جدید)

بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت (از دید اقتصادی)

 چرا مهاجرت می کنیم

 

1- سوئیس

۲- چین

۳- قطر

۴- تایلند

۵- جزایر کیمن

۶- اندونزی

۷- آلمان

۸- عمان

۹- سنگاپور

۱۰- ترکیه

(معیارها: بازارهای سالم، سیاست پولی قدرتمند دولت، حقوق بالا)

بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت (برای بزرگ‌کردن بچه‌ها)

 چرا مهاجرت می کنیم

۱- آلمان

۲- سنگاپور

۳- فرانسه

۴- نیوزلند

۵- آفریقای جنوبی

۶- بلژیک

۷- استرالیا

۸- کانادا

۹- اسپانیا

۱۰- روسیه

(معیارها: کیفیت آموزشی مدارس، وضعیت بهداشت، سیستم درمانی)

• چگونه می‌توان استرس ناشی از مهاجرت را به حداقل رسانید؟


مطالعات حاکی از آن است که مهاجران قانونی که با خانواده خویش مهاجرت می‌نمایند و این مهاجرت طبق یک روند برنامه‌ریزی شده می‌باشد، به میزان بالاتری این مرحله را با موفقیت طی می‌نمایند.همچنین در صورتی ‌که فرد در حین ادغام با فرهنگ جدید، بتواند برخی از آداب و رسوم فرهنگ قبلیش را حفظ کند این استرس به حداقل خواهد رسید. آشنائی و بهره‌مندی از گروه‌های حمایتی ویژه‌ی نومهاجران نیز نقش بسیار موثری در این زمینه دارد.

منبع : www.delgarm.com

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.