124
محل تبلیغ شما
124
محل تبلیغ شما

تازه های دانستنی های سفر

برو بریم »
چرا خرید ملک در قبرس شمالی اهمیت دارد؟

چرا خرید ملک در قبرس شمالی اهمیت دارد؟

مقدمهبا خرید ملک در قبرس شمالی می‌ توانید مالکیت ملک در این منطقه را به دست آورید. قبرس شمالی به عنوان یک منطقه جداگانه با ...

«تورهای لوکس نوروز 94، برزیل، مکزیک، کوبا، فرانسه، اسپانیا»، «نوروز 94، لوکس ترین هتل پنج ستاره آلانیا، رو به دریا»، «فرانسه، پرتغال، اسپانیا یک فروردین، 11 روزه».

فرنوش آبا: تبلیغات پیامکی آژانس های مسافرتی این روزها دیگر فقط محدود به تورهای داخلی و ترکیه و دبی نیست بلکه با حجم انبوهی از تورهای گرانقیمت اروپایی روبرو هستیم. چند درصد از مردم توانایی ثبت نام در این تورها را دارند.

این روزها شاید پیامک هایی با این محتوا به دست شما هم رسیده باشد؛ پیامک هایی از طرف آژانس های تبلیغاتی که تورهای گرانقیمت خود را چند روز قبل از هر تعطیلی تبلیغ می کنند و یک ماه مانده به عید نوروز این تبلیغات به اوج خود می رسد.

مسلما افرادی از قشر متوسط توانایی ثبت نام در چنین تورهایی را ندارند. برای مثال تور یک هفته ای برزیل با هزینه نفری 20 میلیون تومان برای یک خانواده چهارنفره، 80 میلیون ت.ام می شود که با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر، هر خانواده ای استطاعت آن را ندارد تا چنین هزینه ای را پرداخت کند.

با اینحال هر سال به تعداد این تورهای گرانقیمت و آژانس های برگزارکننده آنها اضافه می شود که نشان می دهد استقبال از آن در وضعیت بدی نیست. حالا سوال اینجاست که چه تعداد از خانواده های ایرانی در این تورها ثبت نام می کنند؟ این افراد از چه قشری هستند؟ به چه دلیل هر سال به تعداد این تورها اضافه می شود؟ این موضوع نشان دهنده جمع شدن روزافزون ثروت در دست قشر مشخصی از مردم کشور است؟

 

قیمت تورهای اروپایی

با چند آژانس مسافرتی تماس گرفتیم تا از ریز امکانات و قیمت ها مطلع شویم. در ادامه ماحصل این پیگیری را می خوانید:

تور اروپا؛ هفت شب فرانسه، هتل پنج ستاره، پرواز ایران ایر، دو میلیون و 890 به علاوه 1590 یورو که در مجموع می شود 9 میلیون و 250 هزار تومان.

تور اروپا؛ چهار شب پاریس، چهار شب بارسلون، پرواز ترکیش، سه میلیون و 790 هزار تومان، 2690 یورو که در مجموع می شود 14 میلیون و 550 هزار تومان.

تور اروپا؛ فرانسه، پرتغال، اسپانیا، 11 روزه، با پرواز ترکیش و ترانسفر فرودگاهی، پروازهای داخلی با خود آژانس، اقامت هتل پنج ستاره، ویزای شینگن و بیمه و تورلیدر فارسی و خارجی و راهنمای محلی، گشت شهری چهار روزه، سه میلیون و 790 هزار تومان به اضافه 2690 یورو که در مجموع می شود 14 میلیون و 550 هزار تومان.

تور برزیل؛ هشت میلیون و 800 هزار تومان به اضافه 2995 یورو که در مجموع می شود 20 میلیون و 780 هزار تومان.

تور فرانسه؛ هشت روزه، با امکانات معمول تورهای اروپایی، دو میلیون و 890 هزار تومان به اضافه 1590 یورو که در مجموع می شود 9 میلیون و 250 هزار تومان.

217 میلیون تومان ناقابل به مقصد آفریقای جنوبی

هومن نجفی، کارشناس حوزه گردشگری در این باره می گوید: «به طور کل هر گروه از این تورها، 25 تا 40 نفرند. نه فقط در تهران بلکه در شیراز و مشهد و خیلی از شهرهای دیگر ایران این تورها برگزار می شود و معمولا قشر ثروتمند از این تورها استقبال می کنند.

در طول نوروز حدود 100 هزار نفر در تورهای خارجی شامل تایلند و مالزی و چین و تورهای اروپا ثبت نام می کنند که حداقل 15 درصد آنها مقاصد گرانقیمت بالای 10 میلیون تومان را انتخاب می کنند. آن 20 هزار نفری که تورهای گرانقیمت را انتخاب می کنند و کل این 100 نفر در مقابل جمعیت کشور زیاد نیستند اما با یک حساب سرانگشتی می توانیم بفهمیم کل این تورها سالیانه چه هزینه هنگفتی را دربر می گیرد.»

به گفته نجفی، استقبال از تورهای گرانقیمت در تعطیلات عید نوروز بیشتر از تابستان و تعطیلات دیگر بین سال است: «20 میلیون تومان قیمت یک تور معمولی اروپایی است. افرادی هستند که غیر از اینکه مشتری ثابت این نوع تورها هستند، حتما می خواهند که هتل شان پنج ستاره باشد و بلیت شان فرست کلس و بیزینس کلس؛ یعنی 15 میلیون تومان گران تر از تورهای معمولی.»

یک خانواده پنج نفره برای چنین توری به مدت 10 روز باید نزدیک به 200 میلیون تومان هزینه تور بدهد یا توری مثل آفریقای جنوبی که هر گروه آن 34 نفرند به گفته نجفی هر سال حداقل 18 نفر از این افراد تقاضای بلیت فرست کلس دارند: «خانواده هفت نفره ای ثبت نام کرده بودند که نفری 31 میلیون تومان هزینه سفرشان می شد، یعنی در کل رذقمی معادل 217 میلیون تومان.»

یا به طور مثال تور یک هفته ای یونان را عید نوروز در نظر بگیرید که 10 تا 12 میلیون تومان هزینه دارد. یک زوج جوان بدون بچه باید 20 میلیون تومان به علاوه چند میلیون تومان هزینه جانبی برای این سفر پرداخت کنند. چند درصد از زوج های ایرانی قادر به تامین چنین هزینه ای هستند. با احتساب اینکه باید به فکر خرج های 11 ماه و سه هفته دیگر سال هم باشند!

ظرفیت تورهای گرانقیمت، تکمیل است!

با اینحال ظرفیت این تورها هر سال تکمیل می شود. به گفته نجفی برای همین است که آژانس ها هر سال به تعداد گروه های چنین تورهایی اضافه می کنند: «حداقل 80 درصد این گروه ها پر می شوند. آژانسی را می شناسم که هر سال سه تا چهار گروه به مقصد آفریقای جنوبی داشت و امسال آن را به پنج گروه ارتقا داده است. این موضوع نشان دهنده این است که از این تورها استقبال شده.»

او در ادامه می گوید: «کل تورهای لاکچری آژانس برای عید معمولا شامل 30 گروه است که دست کم 28 گروه آن پر می شود. یعنی نزدیک به 90 درصد. البته تورهای گرانقیمت محدود به تورهای اروپایی نیستند. برای مثال تور یک هفته ای برج العرب در عید نوروز، 23 میلیون تومان هزینه دارد که قشر ثروتمند برای آن ثبت نام می کنند.»

منبع : www.delgarm.com
مطالب مرتبط :

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.