103
محل تبلیغ شما
103
محل تبلیغ شما

تازه های موبایل ، لپ تاپ و تبلت

برو بریم »
سرمای شدید با گوشی چه می کند؟

سرمای شدید با گوشی چه می کند؟

سرما با گوشی چه می کند؟هوای بسیار سرد می تواند بر عملکرد گوشی و عمر باتری آن تأثیر قابل توجه ای بگذارد، بنابراین باید از ...

معرفی گوشی بلک‌بری Z30  همراه با مشخصات آن

بلک‌بری Z30 طراحی بسیار زیبا و جذابی دارد. بدنه لاستیکی با روکش متالیک و کیفیت ساخت عالی از مشخصه‌های ساخت این گوشی هوشمند هستند. این دستگاه حدود 170 گرم وزن دارد که در مقایسه با پرچمداران اندرویدی تا حدی سنگین به نظر می‌رسد.نوار باریکی که در اطراف بدنه قرار دارد و زیر صفحه نمایش به صورت یک لایه فلزی دیده می‌شود و وزن این گوشی آن را بسیار مستحکم و بادوام نشان می‌دهند.

 

جنس پلاستیک نرم و با کیفیتی که در قاب پشت بدنه گوشی کار شده است و بافت فیبرکربنی آن باعث شده‌اند تا گوشی به راحتی در دست بنشیند و لیز نخورد. قاب پشت گوشی قابل جابه‌جایی است. در زیر آن، باتری و جایگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی در بالا و شیار میکروسیم‌کارت در سمت چپ قرار دارند.جایگاه قرارگیری کلیدهای این گوشی هوشمند کاملا ارگونومیک است. کلیدها قفل و پاور در بالا و در میانه آن لبه قرار دارد

 

تا انگشت به راحتی به آنها دسترسی داشته باشد و با سرعت بالاتر از گوشی استفاده کند. کلید کنترل صدا نیز در سمت راست قرار دارد و بسیار مستحکم و کلیک‌پذیر به نظر می‌رسد. حتی کلید کوچکی که میان کلیدهای زیاد و کم کردن صدا قرار دارد و کلید دستیار صوتی نامیده می‌شود نیز استفاده بسیار آسانی دارد و بدون نگاه کردن هم می‌توانید از آن استفاده کنید.

 

صفحه نمایش

گوشی هوشمند بلک‌بری Z30، صفحه نمایش 5 اینچ سوپر AMOLED با وضوح 720×1280 پیکسل و رزولوشن اچ‌دی دارد. به دلیل داشتن تراکم تصویر 295 پیکسل در هر اینچ، آیکون سیستم‌عامل BB 10 از فاصله نرمال کج و معوج دیده نمی‌شود و نوشته‌های صفحات وب نیز خوانا و واضح هستند.این صفحه نمایش رنگ‌ها را بسیار پررنگ و نورانی نشان می‌دهد که نتیجه آن غیرطبیعی بودن رنگ‌ها است.

 

زاویه دید آن نیز از هر دو نظر افقی و عمودی، بسیار خوب است. کیفیت این نمایشگر دقیقا همان چیزی است که از یک صفحه نمایش OLED می‌توان انتظار داشت.در مقایسه با ال‌سی‌دی‌ها، نور این نمایشگر کمی زیاد است اما روکش ضد انعکاسی که بلک‌بری برای Z30 در نظر گرفته است باعث می‌شود تا محتویات صفحه نمایش در محیط‌های خارج از خانه و زیر نور مستقیم آفتاب نیز خوانایی لازم را داشته باشند.

 

 

رابط کاربری و قابلیت‌ها

سیستم‌عامل BB 10 بسیار سریع، واکنش‌پذیر و پرسرعت است اما باز هم نمی‌توان دلیل قانع کننده‌ای یافت تا آن را به اندروید و iOS و حتی ویندوزفون ترجیح داد. بلک‌بری سعی کرده است این سیستم‌عامل را از همه لحاظ خوب و کاربرپسند طراحی و افکت‌های جالبی روی آن نصب کند. بعلاوه،

 

عملکرد این گوشی بسیار روان است و همچون iOS می‌توان ان را شخصی سازی کرد. از جمله این تغییرات می‌توان به تغییر تصویر زمینه و چیدمان اپلیکیشن‌ها در پانل به سلیقه شخصی اشاره کرد. در مقایسه با گوشی‌های اندروید و ویندوزفون، این رابط طوری نیست که بتوان همه جانبه و کاملا به سلیقه شخصی خود تغییر داد.

 

BB 10.2، ویژگی‌های تر و تمیز و جالبی دارد که در مقایسه با دیگر پلتفورم‌ها استفاده آسان‌تری دارد. از جمله باید به قفل خواب صفحه نمایش اشاره کرد که یک ساعت قرمز آنالوگ در دو حالت عمودی و افقی نمایش می‌دهد که برای مکان‌های تاریک و هنگام شب بسیار کاربردی و مناسب است.

 

هنگامی که قفل خواب را فعال می‌کنید، نوتیفیکشین‌های گوشی غیر فعال می‌شود و با یک ضربه روی ساعت می‌توانید آلارم دستگاه را فعال یا غیرفعال کنید. همچنین از همان‌جا می‌توانید ساعت یا روز تنظیم ساعت را تغییر دهید. این گوشی کلیدهای خانه، منو یا بازگشت ندارد.در عوض، صفحه اصلی گوشی شامل سه پانل جداگانه اپلیکیشن، اکتیو فریم و بلک‌بری Hub است.

 

با کشیدن صفحه به سمت راست یا چپ می‌توانید به هر کدام از این پانل‌ها دسترسی داشته باشید. هنگامی که در برنامه خاصی قرار دارید، با بالا کشیدن کلید حاشیه‌ پایین و رها کردن انگشت خود، نرم‌افزار فعال مینیمایز و به قسمت اکتیو فریم فرستاده می‌شود.همچنین باید به پشتیبانی کامل از انجام چند کار هم‌زمان اشاره کرد که همچون دیگر پلتفورم‌ها بسیار خوب عمل می‌کند.

 

با نسخه BB 10.2 بلک‌بری می‌توانید در هر زمان که دوست دارید به قسمت Peek View بروید و همان حرکت (کشیدن از پایین به بالا) را انجام دهید اما این بار باید انگشت خود را روی نمایشگر نگه دارید و نگذارید خارج شود. با این کار می‌توانید همه نوتیفیکیشن‌های گوشی را به طور یکجا مشاهده کنید و آنها را به بلک‌بری هاب ببرید تا دقیقا ببینید چه هستند.اگر بخواهیم صادق باشیم، با اینکه این روش مشاهده و مدیریت نوتیفیکیشن‌های بلک‌بری 10 جالب است اما فعالیت بیشتری از کاربر می‌طلبد.

 

در پانل بلک‌بری Hub می‌توانید همه نوتیفیکشین‌های گوشی همچون ایمیل، پیامک و تماس‌های از دست رفته را مشاهده کنید. برای این کار، باید انگشت را از پایین صفحه به سمت بالا بکشید و همزمان با اینکه انگشتتان رو صفحه است باید پانل هاب را انتخاب کنید. این حرکات کمی برای کاربر خسته کننده هستند و مسلما ترجیح می‌دهد با چند کلیک ساده به این قسمت برسد.

 

 

گوشی بلک بری Z30 در زمان بحران عرضه شد و می توان بعنوان یک ناجی به آن نگاه کرد. همچنین آخرین مدلی است که شاهد در جا زدن کمپانی می باشد. اکنون در بحبوهه این بحران یک پرچمدار دیگر رونمایی شد تا به افزایش سهام بازار کمپانی کمک کند و فشار انواع رقابت بر آن را کاهش بدهد. بلک بری Z30 با قابلیت های در خور توجه خود وارد این حیطه می شود.

 

• پشتیبانی چهار باند GSM/GPRS/EDGE، پنج باند UMTS/HSPA و پنج باند LTE
• صفحه نمایش لمسی خازنی 5.0 اینچ Super AMOLED با وضوح 720P و 16 میلیون رنگ

• پردازنده دو هسته ای Krait در 2GB RAM، 1.7GHZ و Adreno 320
• دوربین 8 مگاپیکسل با کانون اتوماتیک، تشخیص چهره و Time Shift، فلاش LED و دوربین ثانویه 2MP

• فیلمبرداری (Full HD(1080P در 30fps ، فیلمبرداری 720P با دوربین ثانویه
• حافظه داخلی 16GB، محل کارت حافظه Dropbox، microSD داخلی و ادغام Box

• قابلیت بارگذاری و اجرای نرم افزارهای سازگار Jelly Bean
• پشتیبانی دو باند Wi-Fi hotspot ، Wi-Fi a/b/g/n، همگامسازی Wi-Fi

• بلوتوث 4.0
• NFC

• پورت استاندارد microUSB
• USB host و microHDMI

• سوکت صوتی 3.5 میلیمتری
• گیرنده GPS با A-GPS و GLONASS

• سیستم عامل بلک بری 10.2
• ویرایشگر مستندات Office

• بلک بری Hub با ارتباط گسترده شبکه اجتماعی
• BBM با چت تصویری و اشتراک گذاری صفحه

منبع : www.delgarm.com

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.