16
محل تبلیغ شما
16
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار

برو بریم »
مضرات اسید فسفریک برای سلامتی

مضرات اسید فسفریک برای سلامتی

اسید فسفریک یکی از اسید های معدنی است که به دلیل داشتن ویژگی های مختلف در بسیاری از محصولات غذایی یا صنعتی مورد استفاده قرار ...

بازیگران ایرانی که از خانواده های مشهور و محبوب هستن + عکس

 

با بازیگرانی آشنا شوید که پدر یا مادرشان دستی در عرصه فعالیت‌های سینمایی دارند. کسانی که خود اکنون بازیگرند و باید منتظر ماند و دید که آیا فرزندانشان به این رشته گرایش پیدا می‌کنند یا خیر.

سحر ولدبیگی

سحر ولدبیگی، فرزند مسعود ولدبیگی، از چهره‌پردازان بنام ایرانی است. سحر ولدبیگی یک دوره بازیگری را در کارگاه آزاد بازیگری گذراند و پس از بازی در چند مجموعه تلویزیونی، با سریال «دختران» شناخته شد. مجموعه نوروزی «آب پریا» اثری از ولدبیگی است که در آن همسرش، نیما فلاح، نیز حضور دارد.

 پگاه آهنگرانی

فرزند منیژه حکمت، در 6 سالگی با بازی در فیلم گربه آوازخوان وارد عرصه سینما شد و در 15 سالگی با بازی در فیلم دختری با کفش‌های کتانی نظر منتقدان بسیاری را به خود جلب کرد. آهنگرانی در جشنواره فیلم فجر امسال، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به خاطر بازی در فیلم «دربند» از آن خود کرد.

 رضا داوودنژاد

بازیگران مشهور از خانواده های مشهور و محبوب

بازیگر «مرهم»، پسر علیرضا داوونژاد است که از کارگردانان شناخته‌شده ایرانی است. رضا که با کبد پیوندی توانسته به زندگی بازگردد، فعالیت سینمایی را با بازی در فیلم‌های پدرش علیرضا داودنژاد تجربه کرد. کلاس هنرپیشگی آخرین فیلمی است که داوونژاد در آن حضور داشته است. این فیلم در جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین فیلم خانوادگی را دریافت کرد.

 زهرا داوودنژاد

بازیگران مشهور از خانواده های مشهور و محبوب

متولد ۱۳۵۶ و فرزند علیرضا داوودنژاد است. دیپلم دارد و با فعالیت در مقام منشی صحنه شناخته می‌شود. با این همه آثاری چون بچه‌های بد، باغچه مینو و کلاس هنرپیشگی را در پرونده کاری خود دارد.

آتیلا پسیانی

بازیگران مشهور از خانواده های مشهور و محبوب

آتیلا پسیانی فرزند جمیله شیخی است. پسیانی سال ۱۳۶۱ از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته کارگردانی و بازیگری تئاتر فارغ‌التحصیل شد. در پرونده کاری او بیش از 100 سریال، فیلم سینمایی و تئاتر دیده می‌شود که از آن جمله می‌توان به «گاهی به آسمان نگاه کن»، «هیوا»، «شام آخر»، «زیر تیغ» و «فرزند صبح» اشاره کرد.

 ستاره پسیانی

بازیگران مشهور از خانواده های مشهور و محبوب

فرزند، آتیلا پسیانی بیشتر در عرصه تئاتر می‌درخشد و از 15 سال پیش فعالیتش را در این عرصه آغاز کرده است. از جمله فعالیت‌های هنری‌اش می‌توان به روایت‌های ناتمام، موج سوم، زن سوم , ورود آقایان ممنوع و سریال بچه‌های من و کلاه قرمزی ۸۸ اشاره کرد.

 لیلا حاتمی

بازیگران مشهور از خانواده های مشهور و محبوب

بازیگر «سر به مهر»، فرزند علی حاتمی، از کارگردانان مشهور ایرانی است. حاتمی در کنار علی مصفا، یک زوج هنری تشکیل داده است. او تاکنون موفّق به کسب سیمرغ بلورین در بخش بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم بی پولی (۱۳۸۷) و دیپلم افتخار برای فیلم لیلا (۱۳۷۵) در جشنواره فیلم فجر شده‌ است.

لیلی رشیدی

بازیگران مشهور از خانواده های مشهور و محبوب

بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران فرزند داوود رشیدی و احترام برومند است. او با سریال تلویزیونی زی زی گولو که برای کودکان ساخته شده بود در جامعه هنری ایران شناخته شد. وی فارغ‌التحصیل مترجمی زبان فرانسه است. نوک برج، دربه‌درها و مربای شیرین از دیگر آثار اوست.

 برزو ارجمند

بازیگران مشهور از خانواده های مشهور و محبوب

فرزند انوشیروان ارجمند است. او که از بازیگرانی است که در ژانر طنز طرفداران بسیاری دارد، تاکنون در مجموعه‌های زیر آسمان شهر، ویلای من، قهوه تلخ، شبهای برره و فیلم سینمایی روز سوم بازی کرده است.

 بهار ارجمند

بازیگران مشهور از خانواده های مشهور و محبوب

فارغ‌التحصیل رشته فلسفه از دانشگاه علامه طباطبایی است و بازی در تئاتر را از پنج سالگی آغاز کرده است. او در سن ۱۳ سالگی جایزه بهترین بازیگر جشنواره تئاتر فجر را از آن خود کرد. بهار ارجمند، فرزند انوشیروان ارجمند و خواهر برزو ارجمند است.

 امیریل ارجمند

بازیگران مشهور از خانواده های مشهور و محبوب

فرزند داریوش ارجمند، بیش از آنکه بازیگر باشد در عرصه موسیقی شناخته شده است. با این همه لیسانس تئاتر دارد و در فیلم‌هایی چون اخراجی‌ها 2 و شکارچی شنبه نیز بازی کرده است.

 سارینا فرهادی

 بازیگران مشهور از خانواده های مشهور و محبوب

متولد ۱۳۷۱است؛ دختر اصغر فرهادی و پریسا بخت‌آور. وی در فیلم جدایی نادر از سیمین در نقش ترمه ظاهر شد که تحسین بسیاری از منتقدین را برانگیخت. پشت کنکوری‌ها و دایره زنگی دیگر آثار اوست.

 ثریا قاسمی

بازیگران مشهور از خانواده های مشهور و محبوب

متولد ۱۳۱۹ و دختر حمیده خیرآبادی است. او تا قبل از آغاز دهه هشتاد، در نقش مادر دلسوز و فداکار ظاهر می‌شد. جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از نوزدهمین جشنواره فیلم فجر جرقه‌ای بود تا ثریا قاسمی به فکر ایفای نقش‌های دیگر هم بیفتد که نتیجه آن بازی در شام آخر و دختر شیرینی فروش بود.

مهراوه شریفی‌نیا

بازیگران مشهور از خانواده های مشهور و محبوب

فرزند ارشد محمدرضا شریفی‌نیا و آزیتا حاجیان است. او که در رشته کارگردانی سینما درس می‌خواند، با مشورت پدرش انصراف داد و به رشته موسیقی روی آورد. ساز تخصصی‌اش پیانو است و در مجموعه‌هایی چون امام علی(ع)، روز حسرت، قلب یخی و خداحافظ بچه بازی کرده است.

 ملیکا شریفی‌نیا

بازیگران مشهور از خانواده های مشهور و محبوب

فرزند محمدرضا شریفی‌نیا و آزیتا حاجیان، علاوه بر بازیگری ، هنرآموخته رشته گرافیک بوده و در زمینه‌های گرافیک، عکاسی، تصویرسازی کتاب و ساخت آثار حجمی بطور جدی فعالیت می‌کند. او بازی در سینما را از سال ۱۳۷۰ با فیلمی به نام «اوینار» به کارگردانی «شهرام اسدی» شروع کرد.

 باران کوثری

بازیگران مشهور از خانواده های مشهور و محبوب

بازیگر «من مادر هستم»، فرزند رخشان بنی‌اعتماد و جهانگیر کوثری است. «بهترین بابای دنیا»، ساخته داریوش فرهنگ نخستین تجربه او در بازیگری است و پس از آن در مجموعه‌های تلویزیونی، فیلم‌های سینمایی و تئاترهای بسیاری حاضر شده است. سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم‌های خون بازی و روز سوم در بخش مسابقه سینمای ایران از بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از جمله دستاوردهای اوست.

 بهاره رهنما

بازیگران مشهور از خانواده های مشهور و محبوب

فرزند پروین قائم‌مقامی علاوه بر بازیگری دستی در نویسندگی هم دارد و کتاب چهار چهارشنبه و یک کلاه گیس از جمله آثار اوست. لیسانس حقوق قضایی دارد و در پرونده کاری‌اش آثاری چون پوپک و مش ماشالله، سن پطرزبورگ، دایره زنگی و ماجراهای اینترنتی دیده می‌شود. او امسال کارگردانی تئاتر این تابستان فراموشت کردم را بر عهده داشت.

 شقایق فراهانی

بازیگران مشهور از خانواده های مشهور و محبوب

فرزند بهزاد فراهانی، متولد 1351 است. در پرونده کاری او آثاری چون بی‌خداحافظی، خنده در باران، محاکمه در خیابان، مهمان، شارلاتان و لیلا دیده می‌شود.

 کمند امیرسلیمانی

بازیگران مشهور از خانواده های مشهور و محبوب

متولد شهر تهران و فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱٣٧۶ است. دختر سعید امیرسلیمانی با بازی در نقش عروس کوچک پدرسالار شناخته شد و پس از آن در مجموعه‌هایی چون دزد و پلیس و ویلای من بازی کرده است.

 سپند امیرسلیمانی

بازیگران مشهور از خانواده های مشهور و محبوب

متولد 1356 است و بازی را از سن 5 سالگی شروع کرده است. پسر سعید امیرسلیمانی به موسیقی علاقه بسیار دارد. او تاکنون در مجموعه‌هایی چون شبهای برره، قهوه تلخ، کلاه پهلوی، تبریز در مه و پاورچین حضور داشته است.

 پندار اکبری

بازیگران مشهور از خانواده های مشهور و محبوب

پسر عبدالرضا اکبری، متولد 1361 است و با بازی در مجموعه عملیات 125 شناخته شد. او تاکنون در آثاری چون تلاش، پشت صحنه، بوی غریب پاییز و فاصله‌ها حضور یافته است.

 پولاد کیمیایی

بازیگران مشهور از خانواده های مشهور و محبوب

فعالیت‌های سینمایی خود را از ۷ سالگی و با بازی در فیلم سرب به کارگردانی پدرش، مسعود کیمیایی، آغاز کرد و بعد از آن پای ثابت فیلم‌های پدرش شد و در فیلم‌هایی چون محاکمه در خیابان، جرم، حکم و رئیس بازی کرده است. پولاد فیلم‌های دیگری چون صحنه جرم، ورود ممنوع و شمعی در باد را نیز در کارنامه خود دارد.

 سحر جعفری‌جوزانی

بازیگران مشهور از خانواده های مشهور و محبوب

فارغ‌التحصیل روانشناسی کودک از دانشگاه آزاد اسلامی و فرزند مسعود جعفری جوزانی (کارگردان و نویسنده) است. فعالیت سینمایی خود را با نقش کوتاهی در فیلم شیر سنگی به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی در سال ۱۳۶۵ آغاز کرد. سپس با نویسندگی در سریال آژانس دوستی و پس از آن بازیگری در همین سریال به فعالیت خود به صورت رسمی ادامه داد و پس از آن وارد سینما شد. سحر در سال ۱۳۷۸ نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای بازی در فیلم بلوغ شد.

حامد محمدی/ فرزند منوچهر محمدی

 اولین تجربه سینمایی حامد محمدی با نقشی کوتاه در فیلم «آن سوی مه» رقم خورد ؛ البته آن قدر کوچک بوده که طبعا درکی از آن موقعیت نداشته . او سال 79 با ساخت تیزر و مستند رسما فعالیت هنری اش را آغاز کرد. مستند 20 قسمتی «چالش های توسعه در مالزی» و مستند داستانی «خشت و آیینه» از جمله کارهای او در این دوره است. نام حامد با فیلمنامه «طلا و مس» و بعد از آن «حوض نقاشی» سر زبان ها افتاد.

 کارگردانی «فرشته ها با هم می آیند» حسابی او را معروف کرده. او این روزها «فرشته ها با هم می آیند» را بر اکران دارد و قصد دارد در همین حوزه یعنی فیلمنامه نویسی و کارگردانی بماند.

 کاوه شاه محمدلو/خواهر زاده مرضیه برومند و فرزند بهرام شاه محمدلو و راضیه برومند

 از آنجایی که تمام اعضای خانواده و فامیلش به نحوی با سینما و تلویزیون پیوند داشتند کاوه خیلی زود به این عرصه ورود پیدا کرد.

سال 69 زمانی که مرضیه برومند مشغول ساخت سریال «آرایشگاه زیبا» بود برای نقش پسر فاطمه معتمدآریا روی او دست گذاشت.

 چند سال بعد موقع ساخت سریال «هتل» یک بار دیگر کاوه را برای بازی در یکی از اپیزودها دعوت کرد. حضور کاوه به عنوان بازیگر، ازهمین دو تا سریالی که موقع کودکی و نوجوانی بازی کرد فراتر نرفت.

 او از سال 80 به عرصه فیلمبرداری وارد شد و به عنوان اولین کار در فیلم «مربای شیرین» مرضیه برومند تصویربرداری پشت صحنه را انجام داد. سال 83 به دعوت امیرحسین صدیق، فیلمبردار فیلم سینمایی «دربه‌درها» شد و سال 85 اولین فعالیتش را به عنوان مدیر تصویربرداری در سریال «کتابخانه هدهد» تجربه کرد و بعد از آن در تله فیلم «راز مهتاب» سعید ابراهیمی فر و سریال «آب پریا» به کارگردانی مرضیه برومند، دوباره مدیر تصویربرداری شد.

 او این روزها به عنوان مدیر فیلمبرداری «شهرموشها2»، یکی از مهمترین فعالیتهایش را به نمایش گذاشته. آنطور که شنیده میشود برای گرفتن هر پلان از «شهرموشها2» چیزی حدود 4-5 ساعت وقت صرف کرده و احتمالا بعد از این فیلم، اتفاقهای بسیار خوب دیگری در انتظارش خواهد بود.

 آیدین افخمی /پسر بهروز افخمی

 بهروز افخمی سال 88 موقع ساخت «سن پطرزبورگ» تصمیم گرفت به جای سپردن کار به دست هر تدوینگر دیگری، آن را به پسرش آیدین بسپرد و از او بخواهد تا تحت نظارت خودش کار تدوین را شروع کند. البته مدتی بعد از تدوین اولیه، بهروز افخمی با تهیه کننده کار به مشکل خورد و حمید اعتباریان هم از مستانه مهاجر خواست تا تدوین نهایی فیلم را انجام دهد؛ اتفاقی که آن زمان با حواشی زیادی روبه‌رو شد.

 بعد از «سن پطرزبورگ»، بهروز افخمی برای ساخت فیلم«فراموشخانه» (Black noise) راهی کانادا شد و بعد از اتمام تصویربرداری، تدوین فیلم را در کنار پسرش انجام داد؛ فیلمی که در سی‌امین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد اما هیچ وقت اکران عمومی نشد. آیدین بعد از فعالیت در این دو فیلم، با سری سوم «عملیات 125» همراه با پدرش به تلویزیون آمد و به عنوان دستیار اول کارگردان، فعالیت در این حوزه را هم تجربه کرد.

فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» که این روزها در اکران تابستان سینماهاست، آخرین فعالیت آیدین است. او در این فیلم به عنوان دستیار اول کارگردان و تدوینگر ظاهر شد و توانست یکی از مهمترین فعالیتهای حرفه‌ای‌اش را در عرصه سینما انجام دهد. البته کل فعالیتهای آیدین تا الان به دستیاری و تدوین آثار پدرش برمیگردد و هنوز در فیلم سایر کارگردانها فعالیتی در این زمینه‌ها انجام نداده است.

ساعد سهیلی/ پسر سعید سهیلی

 سعید سهیلی سال 80 موقعی که ساعد 14 ساله بود او را با خودش سر صحنه «شب برهنه» برد و اجازه داد نقش کوتاهی را در آن فیلم بازی کند. بعد از «شب برهنه» تا سال 87 دیگر جلوی دوربین نرفت تا اینکه سعید سهیلی موقع ساخت «چارچنگولی» یک بار دیگر نقش کوتاهی برایش در نظر گرفت.

بعد از این فیلم کم کم کارگردانهای دیگر هم به فکر افتادند که می‌تواند برای نقش پسر جوان رویش حساب باز کنند. ساعد تا سال 90 و بازی در «گشت ارشاد» در چند تله فیلم مختلف بازی کرد اما تازه زمان «گشت ارشاد» توانست به عنوان بازیگر مطرح، خودی نشان دهد.

 آمدن نامش در فهرست نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل مرد در جشنواره سی‌ام، بزرگترین موفقیتی بود که نصیب این بازیگر شد.

بلافاصله بعد از این فیلم، هادی محقق او را برای بازی در نقش اول فیلم‌ «او خوب سنگ میزند» انتخاب کرد و بعد از آن، به یکی از بازیگران پرکار سینما بدل شد.

 حضور همزمان در سه فیلم «همه چیز برای فروش»، «متروپل» و «کلاشینکف» باعث شد تا اسم ساعد سهیلی به عنوان یکی از پر کارترین بازیگران سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر ثبت شود.

او بعد از بازی همزمان در این چند فیلم، همچنان فعال است. این روزها فیلم «کلاشینکف» با بازی او روی پرده سینماست و از طرف دیگر مشغول بازی در فیلم «رخ دیوانه» ابوالحسن داوودی هم هست.

 مهشید آهنگرانی/دختر منیژه حکمت

 شاید خیلی‌ها ندانند پگاه آهنگرانی، خواهری یک سال و نیم بزرگتر از خودش دارد که او هم در فیلمهای «گربه آوازه خوان» و «دختری با کفشهای کتانی» به همراه پگاه بازی کرده.

مهشید آهنگرانی، دختر بزرگ منیژه حکمت، در فیلمهای دهه شصت و هفتاد مادرش حضور داشت و از آن به بعد، دیگر خبری از او نشد. آنطور که مهشید گفته بعد از بازی در این فیلمها از ایران خارج شده و تازه دو سال است که دوباره به کشور برگشته.او تا دو سال پیش در خارج از کشور در رشته اقتصاد تحصیل میکرده و حالا هم بعد از بازگشت، در زمینه مدیریت تبلیغات با فیلمهای مختلف همکاری دارد.

او این اواخر در فیلمهای «دلم می‌خواد» بهمن فرمان آرا، «مادر قلب اتمی» علی احمدزاده و «خانه دختر» پرویز شهبازی به عنوان مدیر تبلیغات حضور پیدا کرده. در فیلم «شهرموشها2» که این روزها در اکران سینماهاست به عنوان مجری طرح حضور پیدا کرده و خودش میگوید که قصد دارد در آینده هم به فعالیتش در عرصه مدیریت تبلیغات ادامه دهد. با حضور در سه فیلم جدید سینمای ایران قطعا در جشنواره سی‌وسوم، یکی از پرکارترینها به حساب می‌آید.

 میثم موئینی/پسر محمدرضا موئینی

 درباره اینکه میثم قبل از دو فیلم «هیچ کجا هیچکس» و «جیب بر خیابان جنوبی» فعالیت هنری دیگری داشته یا نه اطلاع خاصی در دست نیست. بنابراین از آنجایی که در جشنواره سی‌ویکم برای اولین بار اسم او کنار اسم پدرش محمدرضا موئینی به عنوان تدوینگر آمد، می‌شود این دو فیلم را نقطه ورود جدی او به سینما قلمداد کرد.

مهمترین اتفاقی که میشود در کارنامه کوتاه کاری میثم به آن اشاره کرد، این است که بلافاصله بعد از ورود به این عرصه، کاندیدای دریافت سیمرغ شد. البته آن زمان همه معتقد بودند که تدوین موفق «جیب بر خیابان جنوبی» کار محمدرضا موئینی بوده اما از آنجایی که اسم میثم کنار اسم پدر قرار داشت، نام او هم خیلی زود در فهرست کاندیداها ثبت شد.

 همین مسئله باعث شد تا خیلی زود میان اهالی سینما شناخته شود و بعد از این دو فیلم، به طور مستقل به این عرصه ورود کند. فیلم «فرشته‌ها باهم می‌آیند» را میشود عرصه امتحان پس دادن پسر پدران موفق دانست.

حامد محمدی، پسر منوچهر محمدی، اولین فیلم سینمایی‌اش را کارگردانی کرد و از میثم موئینی هم دعوت کرد تا در این تجربه، کنارش بایستد و او هم اولین تدوین مستقلش را انجام دهد. قطعا بعد از این فیلم، موئینی فعالیت تدوینش را به طور جدی پی خواهد گرفت.

 

پاسخ دهید