24
محل تبلیغ شما
24
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار ورزشی

برو بریم »
ورزش های مضر برای خانم ها را بشناسیم

ورزش های مضر برای خانم ها را بشناسیم

ورزش های گروهی هم مزایای اجتماعی و هم اقتصادی را برای جامعه به همراه دارد.در حقیقت ، این جزء معدود مواردی است که به ندرت ...

 خیلی‌ها این روزها به دنبال دلیل اصلی محبوبیت کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم‌ملی فوتبال کشورمان هستند؛ مربی پرتغالی که هر چند در جام ملت‌های آسیا نتوانست آرزوی 40 ساله ایران را برآورده کند با این حال نه تنها از محبوبیت او کم نشد بلکه باعث شد تا پس از این رقابت‌ها با تشویق مردم در فرودگاه و حمایت بی‌سابقه مردم روبه‌رو شود. اما به‌راستی دلیل اصلی محبوبیت او چیست؟ در این مطلب سعی کردیم زوایای تازه‌ای از زندگی این مربی پرتغالی را مورد بررسی قرار دهیم.

متولد موزامبیک
کارلوس کی‌روش در اول مارس ۱۹۵۳ در نامپولا موزامبیک به دنیا آمده و کودکی خود را در آنجا گذرانده است. با اینکه پدرش همچنان در موزامبیک است اما وی پس از چند سال زندگی در آن کشور به پرتغال مهاجرت کرده و در آنجا به زندگی‌اش ادامه می‌دهد. پدر کی‌روش کارمند شرکت راه‌آهن «فروویااریو» شهر نامپولا بود و مشکلات مالی خانواده او سبب شد تا کارلوس بیش از پیش به مسائل تجاری علاقه‌مند شود.

کی روش سرمربی تیم ایران

اطلاعات جالب در مورد زندگی خصوصی کی روش سرمربی تیم فوتبال ایران و عکس او به همراه همسرش


او از همان دوران نوجوانی به فوتبال روی می‌آورد و پس از چند سال بازی در تیم‌های مختلف، تصمیم می‌گیرد وارد عرصه مربیگری شود. با توجه به اینکه موزامبیک از مستعمره‌های پرتغال به شمار می‌آمده، تعداد زیادی از ستاره‌های سابق فوتبال پرتغال از جمله اوزه بیو فقید متعلق به این کشور هستند و کی‌روش هم در زمره این افراد به شمار می‌رود.

غیرت کی‌روش به تیم ملی
حرکاتی که او بعد از بازی با کره جنوبی در مقدماتی جام‌جهانی داشت، اتفاقاتی که در جریان بازی با آرژانتین در جام‌جهانی رخ داد و اعتراض‌های او به داور استرالیایی بازی با عراق نمونه‌ای از حرکات غیرتی کی‌روش روی نیمکت تیم ایران بود که بر محبوبیت او در ایران افزود.

برخورد بسیار مودبانه با بازیکنانش
با اینکه گفته می‌شود کی‌روش هنگام ناراحتی بسیار عصبانی می‌شود و الفاظ چندان مناسبی به کار نمی‌برد اما هنگام برخورد و صحبت با بازیکنان بسیار مودب است. او اعتقاد دارد این مربی است که می‌تواند به شخصیت بازیکنش اضافه کند و اگر با او مودبانه برخورد کند، بازیکن دچار هیچ‌گونه فشاری از لحاظ روحی نخواهد شد.

علاقه‌ای به رانندگی با مورانوی شکلاتی رنگش ندارد
کی‌روش علاقه‌ای به رانندگی ندارد و به همین خاطر بیشتر راننده اختصاصی‌اش پشت فرمان می‌نشیند. او یک راننده شخصی دارد که با خودروی مورانوی شکلاتی‌رنگش در ایران تردد می‌کند. این خودرو را فدراسیون فوتبال هنگام حضور کی‌روش در ایران به او تحویل داد تا یا خودش یا راننده‌اش هرجا که دوست دارند با آن بروند. کی‌روش از ترافیک تهران تعجب می‌کند و علاقه‌ای به گشت و گذار در تهران در مواقع ترافیک ندارد.

کی‌روش به‌شدت به تمیزی ماشینش اهمیت می‌دهد به طوری که خودرویش همیشه باید تمیز باشد. او به مسائل فنی هم دقت دارد. یک‌بار که برای سفری به خارج از تهران رفته بود و متوجه نقص فنی ماشین شده بود به‌شدت عصبانی شده بود.

تجارت الماس کی‌روش
مدتی پس از حضور کی‌روش در ایران یک سایت آفریقایی مدعی شد او در کار تجارت الماس حضور فعالی دارد و حتی یک معدن الماس هم دارد. خبری که کی‌روش آن را تکذیب کرد و گفت: «اگر معدن الماس داشتم، دیوانه بودم در دمای 42 درجه کار کنم، دیوانه بودم بایستیم و مواظب باشم ساق بازیکنانم آسیب  نببیند؟»

پدر استعدادیابی در پرتغال
به جرات می‌توان گفت او یکی از 10 نفری است که در دنیا استعدادهای ناب را کشف می‌کند. خیلی‌ها در پرتغال او را پدر استعدادیابی این کشور می‌دانند. نونوگومز، لوئیز فیگو، کریستیانو رونالدو، نانی و. . . را کی‌روش به دنیای فوتبال حرفه‌ای معرفی کرده است.

اوقات فراغت کی‌روش
کی‌روش سعی می‌کند از لحظات بیکاری‌اش در ایران بهترین استفاده را ببرد. اگر همسرش در ایران باشد همراه او به جاهای دیدنی یا موزه‌ها می‌رود و در روزهای تنهایی تیراندازی می‌کند، فیلم می‌بیند، کتاب می‌خواند و البته استخر و سونا که در برنامه روزانه او قرار دارد.

غذاها و خوراکی‌های مورد علاقه
او جوجه‌کباب را خیلی دوست دارد اما شیرینی‌ها و میوه‌ها برایش جذاب‌تر هستند. عاشق هندوانه‌های ایران است. می‌گوید هندوانه‌های شیرین ایران، هیچ جای دیگر دنیا پیدا نمی‌شوند.

اخبار,اخبار ورزشی,اخبار کی روش

منظم در کارهایش
مهم‌ترین خصیصه کی‌روش، نظم وی است. او در کارهایش به این فاکتور اهمیت خاصی می‌دهد. گفته می‌شود وی برنامه‌ریزی روزانه‌اش را از چند روز قبل انجام می‌دهد و اگر حوادث غیرمترقبه‌ای رخ ندهد تمامی آنها را انجام می‌دهد. حتی کی‌روش در نظافت اتاقش نیز حساس است و گفته می‌شود کمتر پیش می‌آید به سوییت محل اقامت وی بروید و خانه‌اش را تمیز نبینید.

  رقم قرارداد و مالیات زیاد کی‌روش
کی‌روش بر اساس اخبار رسیده سالانه 1400 یورو دستمزد دریافت می‌کند. او به واسطه این دستمزدش مالیات زیادی هم باید بپردازد که البته بر عهده فدراسیون فوتبال ایران است. رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور چندی پیش درباره‌ بدهی مالیاتی کی‌روش گفت: کی‌روش باید برای دستمزد خود مالیات پرداخت کند و امیدواریم قبل از پرداخت مالیات او، فدراسیون با کی‌روش خداحافظی نکند. فدراسیون اگر تعهد کرده، باید قبل از پرداخت مالیات با او خداحافظی نکند. البته این مربی هنوز در حال انجام فعالیت است اما قرارداد چهار ساله او به سر آمده و سالی ۱۰ میلیارد تومان درآمد اوست.

دوستان در ایران
کارلوس در ایران رفت و آمد زیادی با مربیان ندارد اما جدا از مارکار آقاجانیان که دستیار ایرانی او در تیم ملی است ارتباط خوبی هم با علیرضا منصوریان، سرمربی نفت تهران دارد. او چندی پیش به همراه دستیارانش در رستوران علیرضا منصوریان، سرمربی نفت تهران که یکی از حامیان سرسخت کی‌روش است حضور یافت. منصوریان پس از حضور کی‌روش در رستورانش با او عکس یادگاری انداخت و این عکس را روی شبکه اجتماعی‌اش منتشر کرد.

جواد نکونام، کاپیتان تیم ملی هم رابطه بسیار خوبی با کی‌روش دارد و سرمربی تیم ملی در بسیاری از موارد فنی با او مشورت می‌کند. جدا از همه اینها او رابطه بسیار خوبی هم با عادل فردوسی‌پور دارد و چندی پیش حضور عادل در آپارتمان کی‌روش حسابی خبرساز شده بود.

عیدی جالب او به کارمندان فدراسیون
کی‌روش سال قبل مبلغ قابل توجهی به کارمندان فدراسیون عیدی داد. او رقمی معادل 50 هزار دلار را میان کارمندان فدراسیون تقسیم کرد. کی‌روش شخصا 500 دلار در پاکت قرار داد و به کارگرانی که به چمن کمپ تیم‌های ملی آب می‌دادند عیدی داد.

کی‌روش خوش‌پوش
او علاقه زیادی به شلوار جین و پیراهن اسپرت دارد. به‌رغم اینکه به تازگی وارد 61  سالگی شده اما خوش‌تیپی و خوش‌پوشی‌اش را از دست نداده است و در هر زمانی با بهترین لباس حضور پیدا می‌کند حتی روی نمکت تیم ملی. کی‌روش باتوجه به مراسم، لباس‌های رسمی و کت و شلوارهایش را از کمد رنگارنگ لباس‌هایش بیرون می‌آورد و می‌پوشد اما کلکسیونی از کت‌های تک هم دارد که با هر تیپ خودش آنها را ست می‌کند.

شب خاطره‌انگیز کی‌روش و همسرش دراصفهان

من  ایران را دوست دارم
اولین سفر خانوادگی کی‌روش در ایران در روزهای اول حضورش در کشورمان بود. او اوایل اردیبهشت 1390 همراه با همسرش پائولا به اصفهان سفر کرد تا در کنار تماشای بازی سپاهان با صبا، گذری هم به زیبایی‌های این شهر دیدنی ایران بیندازد و به همسرش بگوید که به چه کشور متمدن و زیبایی آمده است. سفر به اصفهان بعید است که تا آخر عمر از خاطره سرمربی پرتغالی تیم ملی و همسرش پاک شود

تغییر دیدگاه پائولا
همسر کی‌روش پیش از این با دید خوبی به ایران نگاه نمی‌کرد. او عامل اصلی انصراف اولیه کی‌روش از همکاری با ایران بود اما پس از مدتی فهمید که چه اشتباهی کرده است. وقتی مرد پرتغالی راهی ورزشگاه فولادشهر شد تا بازی سپاهان – صبا را از نزدیک تماشا کند، همسر او به همراه یک مترجم خانم به سطح شهر اصفهان رفت تا مکان‌های دیدنی را ببیند. او از میدان امام شروع کرد، به منارجنبان رفت، سرکی هم به چهلستون کشید و در نهایت به سی‌وسه پل رسید.

پیش از سفر به ایران، همسر کی‌روش تنها تصاویر این مکان‌های تاریخی را از اینترنت دیده بود اما در این سفر توانست همه این چیزهایی که در تصویر دیده بود را از نزدیک نظاره کند. این بازدید به قدری برای او دلچسب بود که پیش از ضیافت شام با هیجان آنها را برای کارلوس، همسرش تعریف می‌کرد.

اخبار,اخبار ورزشی,اخبار کی روش

 

هدایایی نفیس برای کارلوس
در جریان این سفر هدایای ویژه‌ای از استاندار اصفهان و مدیران باشگاه سپاهان به کی‌روش داده شد. هدایای که باعث سورپرایز سرمربی تیم ملی شد تا جایی که در آن زمان گفت: «باید یک اتوبوس بگیریم این هدایا را ببریم تهران!». تعداد هدایا به قدری زیاد بود که حتی سیموئز، دستیار کی‌روش جا خورد و در اواسط مراسم با خنده گفت: «مراسم اهدای کادوها تمام می‌شود یا نه؟!»

همسر کی‌روش: اینجا امنیت برقرار است
بازدید همسر کارلوس کی‌روش از اصفهان این فرصت را به او داد تا از جایی که قرار است همسرش در آن کار کند، مطمئن شود. این اتفاق بهانه‌ای شد تا استاندار اصفهان در مراسمی از او درباره اصفهان بپرسد تا او با لبخند پاسخ بدهد: «اصفهان یک شهر باستانی است. خیلی از مردم شهر شما خوشم آمد. خیلی خوب، خونگرم و مهربان هستند. از همه‌چیز مهم‌تر اینکه امنیت زیادی در اینجا برقرار است. » او از طبخ غذاهای ایرانی بسیار راضی بود و گفت: «خیلی غذاهای خوشمزه‌ای دارید.» همسر کی‌روش حتی از یکی از آشپزان هتل عباسی طرز تهیه بعضی از غذاهای برنجی ایران را پرسید.

کی‌روش و همسرش در کاخ گلستان
همسر کی‌روش سفرهای سیاحتی خود را تنها محدود به اصفهان نکرد. او ترجیح داد در پایتخت هم سری به جاهای دیدنی بزند؛ مکان‌هایی که شاید اکثر ساکنین تهران تا به حال به بازدید از آنجا نرفته‌اند. موزه‌هایی که تاریخ وتمدن کشورمان را نشان می‌دهد. پائولا چند برهه در روزهای فراغت به ایران آمده و در جریان یکی از این سفرها راهی مناطق دیدنی تهران شده است. کارلوس کی‌روش به همراه همسرش از تالارهای سلام، آیینه و عاج، موزه مخصوص، عمارت‌های شمس‌العماره و بادگیر در کاخ گلستان بازدید کرد. کی‌روش در این بازدید در یادداشتی در دفترچه یادبود کاخ جهانی گلستان نوشت: «باید به مردم ایران برای داشتن فرهنگ و تمدن قوی و متفاوت‌شان تبریک گفت.»

برج جنجالی که کی‌روش در آن ساکن است

زندگی در برج معروف تهران
کی‌روش در روزهای ابتدایی حضور در ایران تا مدت‌ها در هتل المپیک سکونت داشت؛ جایی که کی‌روش به مرور زمان در آن احساس خستگی کرد و از مسئولان فدراسیون خواست زودتر برای او خانه‌ای اجاره کنند. اقامت اولیه او در یکی از سوییت‌های هتل المپیک به قدری طولانی شد که همه تصور می‌کردند سرمربی پرتغالی در هتل سه ستاره مجاور استادیوم آزادی ماندنی است، اما کی‌روش اصلا تمایلی به زندگی در هتل المپیک هم نداشت.

 زندگی در برج معروف تهران
نبی، دبیر کل فدراسیون فوتبال مامور اجاره واحد مسکونی کی‌روش بود. سرمربی پرتغالی دو شرط داشت. یکی اینکه محل اقامتش در منطقه‌ای در شمال شهر باشد و دیگری اینکه استخر چهارفصل داشته باشد. خانه‌های ویلایی زیادی در شهرک قدس (غرب) معرفی شدند. اما استخرشان در حیاط بود و کی‌روش اصرار داشت که حتی در زمستان هم بتواند در استخر منزلش شنا کند.

او پس از بازدید چندین آپارتمان «برج‌های دوبرال» را پسندید و در اولین بازدید سرمربی پرتغالی تیم ملی ساختمان را تایید کرد و قرارداد بسته شد. کی‌روش در اولین فرصت در یک واحد ۲۸۰ متری در طبقه ۲۳ برج مستقر شد.

خانه مبله
نکته مهم و اساسی اینجاست که فدراسیون فوتبال باید تمام امکانات و وسایل مورد نیاز یک زندگی راحت را برای مربیان خارجی تهیه کند؛ از فرش، تلویزیون، گاز، یخچال و مبلمان گرفته تا بشقاب، قاشق، چنگال، قابلمه و لیوان درست مثل یک خانه که باید همه امکانات رفاهی اولیه را داشته باشد. این امکانات هم در اختیار کی‌روش قرار داده شد و او این واحد مجلل خود را با امکانات کامل در اختیار گرفت.

برج دوبرال چگونه است؟
وی در برج دوبرال سکونت دارد که البته چهره‌های سرشناس دیگری مانند رحمتی، بنگر، الهام حمیدی و رویا نونهالی در آن ساکن هستند. برجی که مثل یک مرکز مهم از آن مراقبت می‌کنند و حتی پارکبان‌های هر سه ضلع ساختمان برای امنیت بیشتر در استخدامش هستند. برج 24 طبقه‌ای که روی در ورودی‌اش هیچ نامی نوشته نشده و 22 طبقه عادی و دو طبقه پنت هاوس دارد.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

همسایگی جالب کی‌روش و رحمتی
همسایگی سرمربی تیم ملی با گلر مغضوب تیم ملی از جذاب‌ترین اتفاقاتی است که در «برج‌های دوبرال» اتفاق افتاده. مهدی رحمتی، گلر تیم ملی که به خاطر اختلاف با کی‌روش دیگر به تیم ملی دعوت نمی‌شود، در طبقه اول یکی از برج‌ها زندگی می‌کند.

رحمتی در سال ۱۳۸۷ در روزهایی که ساخت برج تازه به پایان رسیده بود و قیمت واحدها یک چهارم قیمت فعلی بود، یکی از واحدهای مجاور لابی برج را خرید. ماجرا جذاب‌تر می‌شود که بدانید تمام ماه‌هایی که کی‌روش و رحمتی علیه هم مصاحبه می‌کردند، در یک برج زندگی می‌کردند. شاهدان عینی می‌گویند حتی پسر رحمتی هم وقتی کی‌روش را می‌بیند رویش را آن‌طرف می‌کند تا نشان دهد که از دعوت نشدن پدرش به تیم ملی ناراحت است.

اجاره واحد
سال اول که کی‌روش در این برج اقامت داشت، اجاره هر یک از واحدهای کی‌روش ۳۳ میلیون تومان بود. البته مالک برج با تخفیف ویژه‌ای به این رقم رسید وگرنه مبلغ اجاره واحدهای این برج بیشتر از این حرف‌هاست. البته در سال ۹۲ اجاره هر یک از واحدهای کادرفنی تیم ملی به ۴۰ میلیون تومان در ماه رسید. قیمت هر پارکینگ ۱۰۰ میلیون تومان است. استخر برج شبانه روزی دایر است و نجات غریق ۲۴ ساعته در کنار استخر حضور دارد. مبلغ شارژ هر یک از واحدهای برج بیشتر از اجاره‌بهای یک واحد مسکونی معمولی در مرکز شهر است؛ چیزی نزدیک به 600هزار تومان.

گزارشی از زندگی خصوصی راجرز کی‌روش، پسر کارلوس کی‌روش

پسر کو ندارد    نشان از پدر
راجرز (روجریو) کی‌روش پس از چند سال از حضور پدرش در ایران، آذرماه امسال به کشورمان سفر کرد و در ورزشگاه آزادی دیده شد. او پسرکی قدبلند با چشمانی سبز و موهای بلوند و ریش شانه نخورده است که به زبان فرانسوی حرف می‌زند.

نکته قابل توجه این است که به همراه دوست خود «خویی» برای ایرانگردی به کشورمان آمده بود. اولین چیزی که در مسیر فرودگاه امام‌(ره) تا خانه پدری برایش جذاب به نظر می‌رسد، بزرگی شهر تهران است. اولین روز سفر برای او آنقدر جذاب است که سبب می‌شود بزرگ‌ترین برج پایتخت برایش شروع تهرانگردی به حساب بیاید. برج میلاد و آن رستوران گردان بالای برج  شرایط را فراهم می‌کند تا راجرز به خوبی پایتختی که پدرش در آن زندگی می‌کند را تماشا کند.

گشت و گذار در برج میلاد، اوین و درکه
گشت و گذار در برج میلاد و بعد به اوین و درکه رفتن و دیزی و چلوکباب خوردن از حواشی سفر یک‌روزه در تهران است. او وقتی در ورزشگاه آزادی و برای تماشای بازی پرسپولیس با ذوب آهن دیده می‌شود با پرسش‌های متعدد خبرنگاران روبه‌رو می‌شود، تا ناچار شود به زبان انگلیسی توضیحاتی را برای خبرنگاران بدهد و بگوید: «من خیلی علاقه‌ای به فوتبال ندارم چون یک تاجر هستم و تنها به خاطر دیدار پدرم به اینجا آمده‌ام!» از راجرز کم حرف تقریبا تا همین اندازه اطلاع داریم ولی مسائل شخصی او به اندازه علاقه‌اش به ایرانگردی اهمیت ندارد.

او به همراه دوست خود به سمت شهرهای کاشان، اصفهان و یزد سفر کرده و خبر داریم که حمام فین کاشان یکی از محل‌هایی بوده که برایش جالب توجه بوده و اصفهان، شیراز و یزد نیز آنقدر مکان‌های تفریحی و گردشی دارد که او نمی‌تواند از کنار آنها به سادگی عبور کند.

گزارشی از جزیره‌ای که کی‌روش آن را به بهشت گردشگران تبدیل کرده است

هتل کی‌روش پاتوق گردشگران
او چندین مرکز خیریه در موزامبیک دارد و مدارس فوتبالی هم در این کشور تاسیس کرده اما عمده سرمایه‌گذاری او در موزامبیک مربوط به جزیره‌ای است که در این کشور دارد.  وامیزی جزیره‌ای است که به بهشت تعطیلات معروف شده است. کارلوس کی‌روش در سال 2006 این جزیره را خریداری کرد. در این جزیره با سرمایه‌گذاری این مربی، هتل‌های مجهزی احداث شده است. هر سال گردشگران زیادی به آنجا می‌روند و از آن به‌عنوان بهشت گردشگران یاد می‌کنند.

هتل‌هایی که کی‌روش برای این جزیره ساخته، قابلیت‌های زیادی دارد که گردشگران را راضی نگه می‌دارد. برای مثال یک پشه‌بند بزرگ، چند بالش سنتی و یک تخت خیلی ساده، همه آن چیزی است که در اتاق هتل موجود است. البته در پشت این سادگی و تنها با یک تماس تلفنی می‌توانید از خدمات توریستی استفاده کنید.

منبع : www.topnaz.com

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.