23
محل تبلیغ شما
23
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار فرهنگی

برو بریم »
چاپ کتاب

چاپ کتاب

چاپ به معنی تکثیر کلمات یا تصاویر بر روی کاغذ ، کارت ، پلاستیک ، پارچه یا مواد دیگر است.صنعت چاپ بخشی جدایی ناپذیر از ...

«سعید آقاخانی» کارگردان «لامپ ۱۰۰» گفت: از زمانی که سیمرغ گرفتم، مرغ گران شده است و از ۵۰۰۰ به ۸۰۰۰ تومان رسیده است. من و رضا عطاران تصمیم گرفته‌ایم سیمرغ فروشی زده و تندیس هایمان را بفروشیم.

برنامه شب گذشته هفت در حالی روی آنتن رفت که محمود گبرلو سردبیر این برنامه پس ازسلام در بخش سرمقاله گفت: در همه جای دنیا طیف ها و اقشار مختلف جامعه در مورد سینما نظر می دهند و ممکن است دیدگاهشان موافق یا مخالف سینما باشد. ما باید اجازه ی اظهار نظر به تمام گروه های جامعه در مورد سینما را بدهیم و سینما را سینما و فیلم را فیلم ببینیم.

 کنایه «سعید آقاخانی» به گران شدن مرغ!

وی در ادامه افزود: شایسته است که جدا از جناح ها و سلیقه ها و کاملا واقع بینانه فیلم ها را ببینیم و در مورد آنها نظر دهیم برخی رسانه ها تنها به دلیل نزدیک نبودن یک فیلم با روحیاتشان به نقد در مورد آن می پردازند که کار درستی نیست و نگاه هایمان باید به دور از غرض و واقع بینانه تر باشد

تهیه کننده برنامه هفت اظهار داشت: در هفته گذشته فرمایشات مقام معظم رهبری در نشست با عوامل شیار ۱۴۳ رسانه ای شد که این فیلم ها مربوط به چند ماه پیش بود. امیدوارم سینماگران با ساختن فیلم های بیشتر درحوزه دفاع مقدس و استفاده از خلاقیت ها و ظرفیت های سینمای ایران در این زمینه بتوانند بخش کوچکی از رشادت های ایرانیان را به تصویر بکشند. پس از نمایش بخش هایی از فرمایشات رهبری با عوامل فیلم شیار ۱۴۳ گبرلو از حضور مدیر شبکه ۳ سیما در استودیو هفت برای گفتن خسته نباشید به عوامل این برنامه خبر داد و وارد گفتگویی تلفنی با سالور تهیه کننده ی فیلم تمشک و ترکمان تهیه کننده ی فیلم گورداله شد که هر دو تهیه کننده از وضعیت اکران فیلم هایشان و شروع ۶ فیلم اکران نوروز از ۲۰ اسفند ناراضی بودند و ترکمان سینما ی کودک را سینمایی در حال مرگ دانست.

بنابراین گزارش گبرلو پس از معرفی “سعید آقاخانی” به عنوان مهمان ویژه برنامه اش وارد گفتگو با وی شد.

* بعد از ۲۱ سال به نقطه شروعم باز گشتم

سعید آقاخانی گفت: من حدود ۲۱ سال پیش اولین تجربه ی بازیگری خود را در همین استودیو انجام دادم و آمدن به اینجا برایم جالب بود.

وی افزود: برای دریافت سیمرغ بسیار خوشحال هستم زیرا اولین باری بود که برای دیدن فیلم ها به جشنواره می رفتم و فیلم ها را می دیدم. وقتی در حال ایفای نقش در فیلم “خداحافظی طولانی” بودم با اینکه فرزاد موتمن و گروه از من راضی بودند و مشکلی نداشتیم باز هم می ترسیدم اما پس از دیدن بازی ام در زمان تنظیم نور این فیلم کمی خیالم راحت شد. روز اختتامیه جشنواره فجر هم “رضا عطاران” و “مصطفی کیایی” دو دوست عزیزم آنجا بودند و من را بسیار خوشحال کردند. مهران مدیری هم از دوستان نازنینم است که کار بازیگری را با او شروع کردم و در سه اثر با هم همکار بودیم اما بعد مسیر هایمان از هم جدا شد و با عث خشنودی من بود که مهران من را برای در یافت سیمرغ فرا خواند.

* ۹۹ درصد موفقیت در کارهای هنری به شانس بستگی دارد

بازیگر فیلم ” خاطر نشان کرد: به نظر من در سینما و تلویزیون واقعا نمی توان برای کار طراحی و برنامه ریزی کرد زیرا این دو عرصه بسیار غیر قابل پیش بینی هستند.

وی ادامه داد: وقتی جوانان برای گرفتن راهنمایی به سراغ من می آیند به آنها می گویم ۹۹ درصد موفقیت در کارهای هنری به شانس افراد بستگی دارد و خلاقیت، مهارت، پشتکار و استعداد تنها یک در صد آن را تشکیل می دهند، من افراد زیادی را می شناسم که با وجود داشتن استعدادهای فراوان به حاشیه سینما و تلویزیون رفته اند.

آقاخانی عنوان کرد: من هیچگاه به چگونه کار کردن نقش فکر نمی کنم بداهه هم نمی گویم در وجود من عنصری شکل گرفته است که هنگام قرار گرفتن در فضای فیلم با بازی ام هماهنگ می شود. من تنها به موقعیت و کاراکتر فکر می کنم.

* سعی می کنم نقش های طنز را جدی بازی کنم

بازیگر فیلم ضد گلوله گفت: من همیشه سعی می کنم نقش های طنز را جدی بازی کنم. به نظرم در نقش های کمدی فضای حاکم در فیلم و بازیگر مقابل نقش موثری دارد. “رضا عطاران” یک همراه خوب است و من هم برای او همین طور هستم و بهترین حالت برای بازیگر زمانی است که کم حرف بزند و رضا خلاصه، خوب و روان بازی می کند. من طرفدار طنز موقعیت هستم و به نطرم طنز نباید رفتاری باشد.

وی افزود: در سال‌هایی که گذشت پیشنهادات طنز زیادی به من داده شد اما دوست داشتم در کار های جدی ایفای نقش کنم. همین طور به دلیل اینکه دغدغه داشتم می خواستم جدی‌تر به سینما قدم بگذارم. ۵ سال پیش قصه ای را نوشتم که مضمونی اجتماعی داشت و برای ساختنش با تهیه کنندگان زیادی صحبت کردم. البته قبل از لامپ ۱۰۰ مجموعه ی شاخ به شاخ با بازی درخشان فرهاد اصلانی و مضمون اعتیاد را برای تلویزیون ساخته بودم.

* بازیگران کمدی موشکافانه تر و دقیق تر از بقیه به مسائل و اطراف نگاه می کنند

سعید آقاخانی اظهار داشت: به نظر من اگر حرکتی درست باشد مردم به خوبی با آن ارتباط برقرار می کنند همان طور که عملکرد من در “خداحافظی طولانی” از همان اول به گونه ای تلخ بود که مردم در نگاه اول آن را باور کردند و پذیرفتند. من در ابتدا تصمیم داشتم لامپ ۱۰۰ را به گونه ی طنز کار کنم اما حس کردم در این صورت تاثیر گذاری آن کم می شود زیرا مردم از کنار کار طنز به راحتی عبور می کنند.

وی ادامه داد: بازیگران طنز خیلی دقیق تر و موشکافانه تر به مسائل اطراف نگاه می کنند به همین دلیل “محسن تنابنده” را برای بازی در فیلم لامپ ۱۰۰ انتخاب کردم و محسن هم در این کار عالی ظاهر شد.

* فیلمنامه “خداحافظی طولانی” من را سر ذوق آورد

بازیگر فیلم خواب زده ها عنوان کرد: یک بازیگر برای رئال بازی کردن باید در جامعه باشد و در بازی اش شعار ندهد من همیشه سعی کرده ام در بازی هایم از شعار دور باشم. افزون بر آن فیلمنامه نیز نقش موثری در بازی یک بازیگر دارد برای مثال فیلم نامه خداحافظی طولانی به حدی خوب بود که من را سر ذوق آورد و سبب می شد من هر روز با شور خاصی سر صحنه بروم باید بگویم که اگر بازیگر موقعیت و صحنه را درک کند رئال بازی می کند و این وظیفه کارگردان است که با فضا سازی مناسب بازیگران را هدایت کند.

* لامپ ۱۰۰ را در ۲۶ روز جمع کردیم

وی ادامه داد: ما در تولید و ساخت فیلم لامپ ۱۰۰ مشکلی نداشتیم و به دلیل نزدیک بودن به سی و دومین جشنواره فیلم فجر آن را خیلی سریع و در عرض ۲۶ روز جمع کردیم و قرار بود یک اکران مناسب به ما بدهند و فیلم ما بعد از تمشک اکران شود اما این اتفاق نیفتاد و مشکلاتی را در پخش برای ما بوجود آورد. اول قرار بود اکران ۲۵ آبان را به ما بدهند و یا بعد از فیلم تمشک یا همان عید نوروز لامپ ۱۰۰ به روی پرده نقره ای برود اما اکران اسفند را به ما دادند.

* من و عطاران می خواهیم سیمرغ فروشی بزنیم!

سعید آقاخانی اظهار داشت: من به صورت ویژه از فرزاد موتمن که با اعتماد به من نقشی جدید به من واگذار کرد تشکر می کنم اما از وقتی که سیمرغ گرفتم، مرغ گران شده است و از ۵۰۰۰ به ۸۰۰۰ تومان رسیده است. من و رضا تصمیم گرفته ایم سیمرغ فروشی زده و تندیس هایمان را بفروشیم. اگر باز هم به من سیمرغ بدهند حاضرم در نقش های جدید بازی کنم. من دیگر تقریبا به پایان بازیگری رسیده ام و جوانان آن روز ساعت خوش جدا از هم مشغول کار هستند.

“مصطفی کیایی” کارگردان سینما در گفتگویی تلفنی با برنامه هفت گفت:خوش شانسی من کار با بازیگران قوی، کار بلد با بازی روان و ساده است. طی دو همکاری که با سعید داشتم تمام بازیگران از او راضی بودند و از نظر شخصی بسیار منضبط، انعطاف پذیر و خوب است.

وی در ادامه افزود :من در تلویزیون بسیاری از نقش ها و در سینما دو نقش را برای او نوشتم. امیدوارم سعید بیشتر بازی و کمتر کارگردانی کند؛ او جزء کارگردانان جوان به حساب می آید.

احسان دلاویز تهیه کننده فیلم لامپ ۱۰۰ در ارتباطی تلفنی با هفت اظهار داشت: همان طور که سعید گفت قرار بود اکران ۲۵ آبان رابه ما بدهند اما پس از جشنواره فجر و در زمان نامناسب اسفند ماه اکران به ما رسید افزون بر این فیلم های اکران نوروز از ۲۰ اسفند در سینماها اکران می شوند و عملا فیلم های ما می سوزد.

وی ادامه داد: چهار فیلم پر مخاطب جشنواره امسال به من پیشنهاد شد اما من به دلیل دغدغه مند بودن آنها را نپذیرفتم؛ اما لامپ ۱۰۰ فیلم با کیفیتی است که هفته به هفته مخاطبان بیشتری پیدا می کند و امیدوارم با برنامه ریزی های درست این اتفاق ادامه دار باشد.

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی سینما نیز گفت: تمام تهیه‌کنندگان همه شرایط اکران فیلم هایشان را می دانستند و شورای صنفی هیچ دخالتی در اکران فیلم ها ندارد.ما اعلام کردیم که فیلم های نوروز می توانند از ۲۰ اسفند به نمایش در آیند اما فیلم هایی که کف فروش آنها پر شده است می توانند همچنان به نمایش در آیند. تمام آیین نامه ها نیز در قرار دادهای بین مسئولین توزیع فیلم ها و سینما داران موجود است.

سعید آقاخانی در پایان گفت: قرار است فیلم جدیدم به تهیه کنندگی مرتضی شایسته فردا کلید بخورد و فیلمبرداری آن تابستان ۹۴ آغاز شود.

گفتنی است؛ پس از این قسمت از برنامه میزگردی باحضور مسعود ده نمکی، سید جمال ساداتیان، عبد الحسین برزیده و رضا درستکار با موضوع ضرورت وجود قهرمان در فیلم‌های سینمایی برگزار شد.

منبع : www.persianv.com

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.