86
محل تبلیغ شما
86
محل تبلیغ شما

تازه های ورزشکاران

برو بریم »
معرفی آسیب های ورزشی در شنا

معرفی آسیب های ورزشی در شنا

مقدمهورزش شنا منحصر به فرد، ترکیبی از تمرینات قدرتی اندام فوقانی و تحتانی با تمرینات قلبی عروقی در یک محیط که تحمل وزن دشوار است، ...

فکر میکردیم که او یکی از 22 بازیکن تیم ملی در جام جهانی باشد اما سردار خط خورد تا اینکه سردار در جام ملت های آسیا درخشید و گل او به قطر زیباترین گل بازی ها شناخته شد؛ به سراغ سردار رفتیم و یک گفتگوی خواندنی با او انجام دادیم.

بی شک سردار آزمون یکی از پدیده های تیم ملی در جام ملت های آسیا بود. او با گل های حساسی که برای تیم ملی به ثمر رساند، نوید ظهور یک مهاجم تمام عیار را داد تا خیال مان سال ها از داشتن یک گلزن قهار راحت باشد.

با درخشش سردار حالا صحبت از پیشنهادات اروپایی است که به سمت این جوان آینده دار سرازیر شده است. هیچ بعید نیست به زودی شاهد حضور آزمون در یکی از لیگ های معتبر اروپایی باشیم.

راز اسم ستاره جوان و پدیده نوظهور تیم ملی فوتبال کشورمان چیست؟!

 

جوان 20 ساله دوست داشتنی گنبدی که فصل قبل را در تیم روبین کازان توپ می زد، یکی از خوش آتیه ترین مهره های تاریخ فوتبال ایران است. او متولد 11 دی 1373 و در یک خانواده نسبتا ورزشی بزرگ شد. پدر سردار یکی از مربیان مشهور والیبال استان گلستان است. «خلیل آزمون» که سابقه مربیگری در تیم هاوش گنبد، در رقابت های لیگ والیبال را نیز دارد. فرصتی دست داد تا با سردار همکلام شویم و درباره جام ملت های آسیا با او صحبت کنیم.

کمی از خودت و خانواده ات بگو.

– در 9 سالگی به تیم عقاب های گنبد پیوستم که یکی از بهترین آکادمی های فوتبال ایران است و 5 بازیکن آن عضو تیم ملی هستند. اولین مربی ام محمود سعیدی بود که چیزهای زیادی به من یاد داده. تیم بعدی ام اتکای گلستان بود که در لیگ جوانان ایران حاضر بود. بعد از آن در 15 سالگی به سپاهان که یکی از معروف ترین تیم های ایران است پیوستم و تبدیل به جوان ترین بازیکن لیگ برتر کشورم شدم. از آن زمان به بعد بازی در تیم ملی را هم تجربه کردم. اگرچه از بچگی در پست مهاجم بازی می کردم اما حالا بازی به عنوان هافبک هجومی و پشت سر مهاجمان را دوست دارم.

 راز اسم ستاره جوان و پدیده نوظهور تیم ملی فوتبال کشورمان چیست؟!

 

من در یک خانواده کاملا ورزشی بزرگ شده ام. پدر من یکی از چهره های شناخته شده والیبال ایران است و چند نفر از اعضای خانواده ام والیبال بازی می کنند. البته فوتبالیست هم در خانواده مان داشته ایم. شهر من گنبد کاووس آنقدر فضای سبز زیادی دارد که می توان در همه جای آن فوتبال و والیبال بازی کرد. پدرم دو بار به عنوان بهترین بازیکن آسیا در والیبال انتخاب شده است.

چرا والیبالیست نشدی؟

– خانواده ام هرگز مرا به سمت والیبال هل ندادند. من خودم به والیبال علاقه دارم و وقتی در گنبد کاووس هستم، سالی دو یا سه بار تفریحی والیبال بازی می کنم.

چطور شد از لیگ روسیه سردرآوردی؟

– روبین کازان و روسیه را برای ادامه فوتبال انتخاب کردم چون خانواده ام نقش مهمی در این انتخاب داشته اند، ضمن آنکه مسلمان بودن مردم تاتارستان و همزبانی با سرمربی روبین کازان باعث شد که به روسیه بروم. از شهر ما تا مرز ترکمنستان با ماشین 4 ساعت راه است. مردم استان گلستان به دو زبان فارسی و ترکمنی صحبت می کنند و مثل همه مردم ایران مانند برادر در کنار هم زندگی می کنند. آنجا، شبیه تاتارستان است. آنجا هم دو قومیت در کنار هم زندگی می کنند و مردم روسی و ترکمنی صحبت می کنند. بسیاری از کلمات زبان ما در گنبد کاووس با زبان تاتاری مشترک است و وقتی دیگران تاتاری صحبت می کنند، من خیلی چیزها را می فهمم.

راز اسم ستاره جوان و پدیده نوظهور تیم ملی فوتبال کشورمان چیست؟!

 

تو جام جهانی را از دست دادی، چطور با این مسئله کنار آمدی؟

– رفتن به جام جهانی برای هر بازیکنی یک افتخار بزرگ است اما من ناراحت نیستم که از تیم ملی خط خوردم. قسمت این بود که با تیم ملی به جام جهانی نروم. هر آدمی خوبی ها و بدی هایی دارد و هیچ کس کامل نیست اما من دوست ندارم از کسی بد بگویم.

اما برای بعد از جام جهانی به یکی از بازیکنان ثابت تیم ملی تبدیل شدی.

– خط خوردنم انگیزه ام را بیشتر کرد. این یک افتخار بزرگ برای من محسوب می شود و آرزوی هر بازیکنی است که بازیکن ثابت تیم ملی اش باشد. بعد از جام جهانی تمرکزم را از دست ندادم و با همه انرژی ام تمرین کردم. خدا را شکر توانستم اعتماد کادر فنی را جلب کنم و یکی از بازیکنان ثابت تیم ملی باشم.

در همه بازی ها حضور موثر داشتی و گل های زیبایی هم به ثمر رساندی.

– هیچ چیزی مثل گلزنی برای تیم ملی لذتبمخش نیست. قبل از شروع جام ملت ها در دو بازی برای تیم ملی گلزنی کردم. یکی به کره جنوبی و یکی هم به عراق؛ برای همین با اعتماد به نفس بالایی وارد مسابقات شدم و خدا را شکر در سه بازی اول نمایش خوبی داشتم.

راز اسم ستاره جوان و پدیده نوظهور تیم ملی فوتبال کشورمان چیست؟!

 

در مرحله یک چهارم هم مقابل عراق گل اول را زدی.

– یکی از شیرین ترین گل هایی بود که به ثمر رساندم. اگر دقت کنید متوجه می شوید که کار تیمی ما روی این گل فوق العاده بود. با سه ضرب توپ را از مقابل دروازه خودمان به زمین حریف بردیم و گل زدیم اما حیف…

واقعا حیف شد!

– همه قبول دارند که داور، بازی را بهم ریخت و با یک تصمیم اشتباه ما را به دردسر انداخت. ما 80 دقیقه 10 نفره بازی کردیم و فشار زیادی را متحمل شدیم اما هیچ گاه چهره یک تیم بازنده را نداشتیم اما شانس با ما یار نبود و در ضربات پنالتی همه چیز خراب شد.

با وجود ایرانی های مقیم استرالیا احساس تنهایی هم نمی کردید؟

– واقعا ایرانی ها بی نظیرند. آنها فوق العاده بودند و در همه جا کنارمان بودند. این تماشاگران سرمایه های بزرگی برای ورزش ما هستند و باید قدرشان را بدانیم. باور این حمایت مردمی از تیم ما برای خیلی ها ممکن نبود ولی آنها گل کاشتند و ما را شرمنده کردند.

پدرت می گفت یکی از بهترین بازیکنان دنیا خواهی شد!

– این قول را هنگامی که فوتبالم را شروع کردم به پدرم دادم و هنوز هم سر قولم هستم. مطمئنم می توانم پدرم را به آرزویش برسانم و برای این کار تلاش زیادی خواهم کرد. می توانم به بهترین تیم های اروپایی بروم و قطعا روزی به این قولم عمل می کنم.

 راز اسم ستاره جوان و پدیده نوظهور تیم ملی فوتبال کشورمان چیست؟!

 

مثل اینکه علاقه زیادی هم به سوارکاری داری.

– ترکمن ها اسب ها را می فهمند و اتفاقی نیست که 5 هزار سال است آنها یکی از بهترین و قدیمی ترین نژاد اسب را پرورش می دهند و این اسب ها غرور و افتخار مردم ماست. نژاد اسبی که ترکمن ها پرورش می دهند، در افسانه های ما آمده و تصویر آن را در تمام جامعه می توان دید. ما در خانه خود یک اصطبل مشترک داریم و زمان هایی که من خانه هستم، از 6 صبح تا شب و گاهی حتی شب ها را نیز در کنار اسبم می گذرانم. نام اسب من ریومون (Riomon) است که این نام تلفیقی از ابتدای نام اسب های پدر و مادرم است. نام اسب پدرم «ریودانسر» است.

بعد از حذف از جام ملت ها انتقادات زیادی به تیم ملی شد!

– مردم حق دارند. آنها از تیم ملی برد و قهرمانی می خواهند. واقعا شرمنده مردم شدیم ونتوانستیم انتظارات به حق آنها را برآورده کنیم. گرچه والیبالیست های ما جبران مافات کرده اند و هر چقدر آنها افتخارآفرینی می کنند، ما هنوز نتوانسته ایم لطف مردم را جبران کنیم. امیدوارم روزی فوتبال ما هم مثل والیبال جهانی شود.

فکر می کنی برای جهانی شدن باید کی روش حفظ شود؟

– شک نکنید او مربی بزرگی است و از زمان حضورش در فوتبال ایران تاثیرات زیادی روی بازیکنان ما داشته و توانسته سبک خاصی را به فوتبال ما تزریق کند. من زمانی که در آستانه جام جهانی از تیم ملی خط خوردم، از کی روش انتقاد نکردم چون به توانایی های او ایمان داشتم. الان هم می گویم که او می تواند فوتبال ما را به موفقیت برساند.

 راز اسم ستاره جوان و پدیده نوظهور تیم ملی فوتبال کشورمان چیست؟!

 

حالا می خواهی در روبین کازان بمانی یا به لیگ برتر انگلیس می روی؟

– هنوز با باشگاه صحبتی انجام نداده ام اما باید پیشنهادهایم را بررسی کنم. بعد از مشورت با خانواده و مدیر برنامه هایم تصمیم گیری خوبی خواهم کرحد. برنامه خودم این بود که فصل آینده در لیگ برتر انگلیس بازی کنم اما به شرطی که شرایط مهیا شود. می خواهم بعد از کسب تجربه به انگلیس بروم. البته هنوز چیزی معلوم نیست. باید کمی بیشتر تجربه کسب کنم و بعد به لیگ این کشور بروم اما دوست ندارم با تجربه کم به این تیم ها بروم تا نیمکت نشین شوم. یکسری بازیکنان از ایران به اروپا رفتند و با تجربه های کم نیمکت نشین شدند و من نمی خواهم چنین سرنوشتی برای من رقم بخورم.

مثل تمام پسرهای ایرانی عاشقانه مادرش را دوست دارد

راستی چرا نامت را سردار گذاشته اند؟

– سردار به معنای مشتاق به ارتفاع است و در برخی از کشورهای آسیای مرکزی نیز به معنای رهبر و حاکم است. من برای افتخار ملتم و ترکمن ها تلاش می کنم. پدرم در سال هایی که والیبال بازی می کرده به نام سردار والیبال معروف بوده و این لقب را خیلی دوست داشت. برای همین نام مرا هم سردار گذاشت.

راز اسم ستاره جوان و پدیده نوظهور تیم ملی فوتبال کشورمان چیست؟!

 

قصد ازدواج نداری؟

– خواهر من ازدواج کرده و کم کم نوبت من هم خواهد شد. مطمئن باشید زمانش که برسد ازدواج خواهم کرد. البته این را هم بگویم که عروسی های ما ترکمن ها، جزو بهترین عروسی های دنیاست. روز اول همه خوشحال به پایکوبی می پردازند، بعد همه به دیدار داماد خواهند رفت و سپس عروس را به گردش خواهند برد که این در روز سوم است. ما عروسی هایمان را جداگانه بین زنان و مردان می گیریم و فقط یک ساعت قبل از پایان مراسم، همه با هم ملاقات می کنند. البته ما ترکمن ها همیشه دور هم هستیم و معمولا در هر عروسی ما 300 نفر حضور دارند.

 راز اسم ستاره جوان و پدیده نوظهور تیم ملی فوتبال کشورمان چیست؟!

منبع : www.persianv.com

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.