87

روانشناسی رنگ ها

مجموعه : پزشکی زیر موضوعات : روانشناسی

همه چیز در مورد روانشناسی رنگ ها

امروزه رنگ ها با زندگی ما کاملا در آمیخته شده اند. از دکوراسیون خانه گرفته تا تبلیغات رسانه های گوناگون . همه و همه به شیوه های مختلف از رنگ ها استفاده می کنند. هر رنگ تاثیر خاصی بر روی ذهن فرد می گذارد. برخی از رنگ ها باعث استرس و برخی باعث ایجاد آرامش در فرد می شوند.

غالب رنگ خانه شما سبز است ، یا بنفش ؟ هیچ فکر کرده اید که رنگی که برای فضای خانه انتخاب کردید یا رنگ اتاق هایی که بیشترین ساعات استراحت و ارتباط با اطرافیان را در آن به سر می برید، چه تاثیری بر زندگی تان دارد؟

روانشناسی رنگ ها، فرضیه های ثابت شده یی دارد که امروزه نه تنها در درمان خیلی از بیماری ها که در درمان افسردگی ، کمک به ایجاد هیجان یا برعکس کمک به ایجاد آرامش هم به کار گرفته می شوند.

بهتر است اگر می خواهید اتاق ، کاغذدیواری ، فرش یا سایر وسایل خانه را عوض کنید و رنگ دیگری وارد زندگی تان کنید، حواستان به انرژی نهفته در رنگ ها باشد و سعی کنید نسبت به وضع روحی و شرایط زندگی تان بهترین رنگ را انتخاب کنید و نقاط مثبت وجودتان را با این انتخاب ، رنگ و لعاب تازه یی بزنید.

رنگ سبز:

افرادی که علاقه زیادی به رنگ سبز و گشت و گذار در طبیعت را دارند از حافظه و قدرت ذهنی خود بیشتر استفاده می کنند و دارای شخصیت خاص ومتفاوتی نسبت به سایر رنگ ها هستند.آنها معمولا مهربان و خونگرم؛ وفادار و وظیفه شناس هستند؛ این افراد خیلی رک و بی پرده حرف  می زنند.

رنگ قرمز:

افرادی که علاقه زیادی به رنگ قرمز دارند نماد افرادی با انرژِی زیاد و بسیار با پشتکار , موفق و پرتلاش میباشند که همیشه آماده نبرد با مشکلات هستند .بررسی  ها نشان می دهند؛ این افراد دارای زندگی همواره هدف دار و با برنامه هستند.کسانی که عاشق رنگ قرمز هستند به معنی واقعی کلمه اهل خانواده و زندگی کردن هستند یعنی از تک تک لحظات زندگی شان استفاده بهینه می کنند. افرادی که به رنگ نارنجی علاقه دارند هم خصوصیاتی شبیه به این دارند .

رنگ بنفش:

افرادی که رنگ بنفش را دوست دارند افراد مسئولیت پذیری هستند و پوشیدن لباس هایی به رنگ بنفش باعث می شود تا خستگی و کسالت در طول روز کمتر به سراغ آنها بیاید و این گونه افراد بسیار پرجنب وجوش هستند و علاقه دارند تا مسئله های پیچیده در طول زندگی شان را خودشان به تنهایی حل کنند.

رنگ صورتی:

وقتی فردی صورتی را به دیگر رنگ ها ترجیح می دهد یعنی معمولا بیشتر اوقات نگران و دلواپس دیگران است، البته این ویژگی فرد را شبیه فرشته ها می کند اما صورتی ها باید بدانند بیشتر باید به کارهای خود توجه کنند تا بتوانند در زندگی پیشرفت کنند.

رنگ آبی:

رنگ آبی مورد نظر افرادی است که همواره سعی میکنند از دردسر ومشکلات زندگی دوری کنند. این افراد شخصیت بسیار محافطه کارانه ای دارند و دنبال یک زندگی ثابت و بدون هیجان هستند که تهدید و ریسکی درآن نباشد و و همواره آرام باشند.دوست داشتن آبی کم رنگ نشان دهنده این است که فرد دوست دارد همه چیز روی نظم و ترتیب باشد، هر چقدر آبی تیره تر باشد نشان دهنده افسرده تربودن فرد است.

رنگ زرد:

همچنین رنگ زرد باعث می شود تا نوزادان تیزهوش شوند و روانشناسان به مادران توصیه می کنند تا از رنگ زرد زیاد برای نوزادان و کودکان خود لباس فراهم کنند زیرا رنگ زرد ارتباط مستقیمی با ناحیه فعال و تفکر مغز دارد و چشم با دیدن رنگ زرد به مغز فرمان می دهد تا عاقلانه تر و منطقی تر تصمیم بگیرد.

رنگ سفید:

کسانی که سفید را بیشتر از هر رنگ دیگری دوست دارند معمولا افرادی منظم، مرتب و منطقی هستند و احتمالا در زندگی آن ها درهم ریختگی زیادی دیده  نمی شود. اگر فرد مسنی این رنگ را دوست داشته باشد می تواند نشان دهنده آرزوی کمال و ایده های ناممکن او باشد و شاید نشانه این که به دنبال بازیافتن جوانی و طراوت از دست رفته است.

رنگ مشکی:

افرادی که مشکی را به عنوان رنگ محبوب خود انتخاب می  کنند معمولا روحیه ای حساس و هنرمند دارند. هرچند این افراد چندان درون  نگر نیستند ولی به تمام جزئیات زندگی شان توجه می کنند و به راحتی با دیگران شریک نمی شوند و شکاک هم هستند.

 

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید