4
محل تبلیغ شما
محل تبلیغ شما

تازه های آرایش موها

برو بریم »
سیر تا پیاز کراتین مو

سیر تا پیاز کراتین مو

کراتین مو یک روش درمانی است که با استفاده از موادی حاوی کراتین، موهای فر، مجعد و وز را به موهای صاف و لخت تبدیل ...

علت صاف نشدن مو بعد از کراتینه

کراتینه مو اصفهان اگر اصولی و درست انجام شود، یکی از روش های صاف و لخت کردن مو بدون آسیب است. اما با این حال مواردی پیش می آید که بعد کار کراتین مو صاف نمی شود یا حالت موج دار باقی می ماند یا دوام کراتینه خیلی کم می شود. عوامل مختلفی می تواند باعث این امر شود. در ادامه به چند مورد اشاره می کنیم:

شست و شو با شامپوی معمولی:

شست و شوی قبل کار به عنوان اولین مرحله احیا و صافی بسیار نقش مهمی دارد. شامپویی که در این مرحله استفاده می شود حتما باید قلیایی باشد یعنی پی اچ آن بیشتر از 7 باشد. این شامپوهای قلیایی باعث باز شدن کامل پولک و فلس مو می شود. اگر پولک مو بسته باشد و موادگذاری و اتوکشی انجام شود، به دلیل جذب نشدن کامل مواد بعد از کار کراتینه مو حالت دارباقی می ماند. برای باز شدن پولک مو در ریشه باید به حالت پوش و برای ساقه دورانی ماساژ داده شود. همچنین بنابر ضخامت و آسیب مو تشخیص تعداد دفعات شست و شو و مقدار مکث و ماساژ بسیار مهم است.

یکی از اقدامات دیگر برای باز شدن پولک مو استفاده از دستگاه مایکرومیست یا اوزون تراپی است. این دستگاه با ایجاد گاز اوزون علاوه بر پاکسازی اسکالپ سر و آبرسانی قوی، فلس مو را هم باز می کند و در این مرحله تار مو به طور کامل برای مواد گذاری آماده می شود.

نکته مهم این است که اگر موی مشتری حنا داشت حتما باید با شست وشوی صحیح یا ترکیب اکسیدان 6 درصد با شامپوی قلیایی حنا را تا حد ممکن خارج کنید. چرا که حنا یک لایه محکم دورتا دور تار مو ایجاد می کند و مانع رسیدن مواد به کوتیکول می شود در این صورت بعد از کار کراتینه مو برگشت می خورد.

شناخت نوع مو:

امروزه مواد های مختلفی با عملکرد و قدرت های متنوع در بازار وجود دارد به همین منظور شناخت انواع مواد ها و انتخاب درست آن براساس ضخامت و مقاومت موی مشتری نقش مهمی در نتیجه کار احیا و صاف دارد. به عنوان مثال برای موهای تار ضخیم و فر آفریقایی مواد کراتین موی آسیب دیده جوابگو نیست چون این مواد قدرت بالایی ندارند و در نتیجه نمی توانند روی تارهای ضخیم چنین مویی تاثیر مطلوب بگذارد وحاصل آن بعد از شست و شوی نهایی صاف نشدن مو است.

علت صاف نشدن مو بعد از کراتینه

ترکیب اشتباه مواد:

کراتین کار باید به طور کامل بداند چه موادهایی را می تواند با هم ترکیب کند و مجاز به ترکیب کدام متریال و برند ها نیست. همچنین از ترکیب آن ها اثر کدام بیشتر و کدام یکی کمتر می شود. به عنوان مثال اگر در هر 100 میل مواد  کراتین 50 میل پروتئین احیا اضافه کنیم از میزان صافی مواد کراتین کم میشود و نتیجه لخت نشدن مو در اتمام کار است. یا باید بداند پروتئین تراپی ها به تنهایی صافی صد در صد ندارند پس برای لخت شدن مو نمی توان از آن ها به تنهایی استفاده کرد.

استفاده از مواد فیک یا اورجینال:

تهیه مواد صافی و احیا مو اصفهان یکی از تاثیرگذار ترین بخش های قبل ازکار به حساب می آید. اگر شما تمام مراحل کارتان را به طور صحیح انجام دهید ولی از مواد فیک استفاده کنید، دوام کراتینه کم می شود یا حتی ممکن است مو برگشت بخورد. متاسفانه بعضی از کراتین کار ها به علت قیمت مناسب تر مواد تقلبی نسبت به اصل آن هارا خریداری می کنند ولی در نهایت باعث عدم مطلوبیت تراپی می شود.

نوع مواد گذاری:

در این مرحله اول باید بدانید موادی که استفاده میکنید طریقه مصرفش به چه صورت است. سپس بر اساس آن بعد از شست و شوی اولیه و قبل از موادگذاری با استفاده از سشوار مو را نم دار یا کاملا خشک کنید. برای موادگذاری تقسیم بندی چهار تایی انجام دهید و مجدد هر دسته را به چند قسمت افقی تقسیم کنید. این لایه ها نه خیلی نازک و نه خیلی ضخیم باشد به طوری که مواد به تمام تارهای مو برسد . سپس موادگذاری را با فاصله 3سانتی متر از ریشه انجام دهید. حتما هر لایه را که مواد زدید خوب ماساژ دهید تا وارد کوتیکول  فیکس شود. اگر مواد کم بزنید یا به همه جای مو به طور یکنواخت و کامل مواد نرسد، باعث می شود یک سری قسمت ها پایان کار حالت موج داشته باشد .

براشینگ و تایم مکث کم:

برای اثربخشی، مواد به مکث و گرما نیاز دارند. اگر بعد از موادگذاری تایم مکث کمی به مو دهید در واقع مواد زمان کافی برای جذب پیدا نمی کنند. گرما مورد بعدی برای جذب بهتر است که می توانید در حین تایم مکث چند دقیقه به صورت سطحی سشوار روی مو بگیرید تا مواد به خورد تار مو برود یا از دستگاه کلامازون برای این امر به مدت 15 دقیقه استفاده کنید. سپس برای تثبیت نهایی براشینگ حرفه ای انجام دهید. اگر در این مرحله گرمای کم به مو دهید یا براشینگ اصولی انجام نشود ، می تواند موجب ایجاد موج در انتهای کار شود.

 میزان اتوکشی:

میزان اتو کشی کراتینه  باید در حدی باشد که متوجه شوید مواد جذب مو شده است. نه اتو کشی زیاد برای مو خوب است و نه اتوکشی کم. اتوکشی  کم باعث می شود مواد کاملا جذب کوتیکول مو نشود و زود به حالت قبل برگردد و اتو کشی زیاد هم باعث خشکی مو پس از کار می شود.

دمای اتو:

بعضی از اتو ها بعد از یک ساعت دچار افت دما می شوند و این باعث می شود بخشی از مو با درجه کمتر اتو کشی شود ولی شما متوجه نمی شوید. در نتیجه ی عدم جذب کامل مواد در این قسمت مو صاف نمی شود. برای جلوگیری از این اتفاق حتما باید از اتوهای حرفه ای و مخصوص کراتین استفاده شود که به دو گروه صفحه سرامیکی و تیتانیوم تقسیم می شوند. غیر از تغییر دمای خود اتو کراتینه، انتخاب دما توسط کراتین کار بسیار مهم است. که بر اساس جنس ، مقاومت، کشسانی و آسیب مو انتخاب می شود . معمولا موهای طبیعی و تار ضخیم با دمای بیشتر و موهای آسیب دیده و نازک با دمای کم تر اتو کشی می شود.

بیماری ها و مصرف دارو:

قبل  از کار حتما با مشتری مشاوره انجام دهید. کسایی که مشکل کم خونی، هورمونی، کم کاری/ پرکاری تیروئید دارند یا در طولانی مدت داروهای اعصاب مصرف می کنند ، دوام و نتیجه کار برایشان پایین است. حتی کسانی که تا 4 ماه قبل جراحی با بی هوشی داشته اند هم شامل این موضوع می شوند. داروهای بی هوشی مثل سایر موارد روی کیفیت کار کراتن تاثیرگذار است.

مراقبت های بعد کراتین:

مشتری باید بداند که 50 درصد کار مربوط به نگهداری های داخل منزل است. از جمله این هوم کر ها می توان به استفاده از ماسک و شامپوی فری سولفات و مغزی، استفاده از روغن آرگان و خشک کردن کامل مو با سشوار اشاره کرد. باید توجه داشت که بلافاصله بعد حمام باید موها صد در صد خشک شود وگرنه رطوبت باعث کاهش عمر کراتین می شود.

سخن پایانی

در این مقاله سعی شده در مورد علت های صاف نشدن مو بعد از کراتینه و تمام نکات و مواردی که بر روی دوام و ماندگاری کراتین تاثیر گذار است گفته شود. ما در آموزشگاه کراتینه اصفهان سعی کرده ایم در کلاس های آموزشی خود تمام نکات و موارد مهمی که نیاز است را به طور کامل به هنرجویان خود آموزش می دهیم.

 
 
 
مطالب مرتبط :

پاسخ دهید