16
محل تبلیغ شما
16
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار

برو بریم »
مضرات اسید فسفریک برای سلامتی

مضرات اسید فسفریک برای سلامتی

اسید فسفریک یکی از اسید های معدنی است که به دلیل داشتن ویژگی های مختلف در بسیاری از محصولات غذایی یا صنعتی مورد استفاده قرار ...

فواید مکمل های غذایی

مجموعه : اخبار زیر موضوعات : تغذیه سالم زیر موضوعات : خواص مواد غذایی

آیا به دنبال خرید مکمل و مصرف مکمل های غذایی برای سلامتی خود هستید؟اگر به شدت سر تکان می دهید،شما تنها نیستید!اما آیا مکمل ها بی خطر و موثر هستند؟

مکمل های غذایی شامل ویتامین ها، مواد معدنی، پروبیوتیک ها، گیاهان دارویی و اسیدهای آمینه هستند.آنها به اشکال مختلف – مانند قرص، پودر و مایعات – وجود دارند که می‌توانید بخورید یا بنوشید.بسیاری از افراد برای پر کردن شکاف های تغذیه ای در رژیم خود از مکمل های غذایی استفاده می کنند.برخی دیگر به امید پیشگیری از بیماری یا دستیابی به اهداف سلامتی خاص، مکمل استفاده می کنند.

فواید

  • تامین مواد مغذی که نمی توانید از رژیم غذایی خود دریافت کنید.
  • افزایش سطح مواد مغذی ، در صورت کمبود
  • حمایت از اهداف کلی و خاص سلامتی
  • تکمیل برنامه های اصلی درمان پزشکی

بیشتر بزرگسالان در سراسر جهان به طور منظم از مکمل ها استفاده می کنند(و این درصد با افزایش سن افزایش می یابد).با توجه به اینکه مکمل‌های غذایی ممکن است بخشی از استراتژی مراقبت از شما باشند، ممکن است بخواهید بدانید که آیا به شما کمک می‌کنند به نتایج دلخواه خود برسید یا خیر.بدتر از آن، آیا مکمل های غذایی می توانند برای شما مضر باشند؟ما به عنوان فروشگاه آنلاین مکمل های مجاز در اینجا حقایق را به شما اطلاع میدهیم.

مکمل های غذایی

فواید مکمل های غذایی

بیایید نگاهی به این بیندازیم که مکمل‌های غذایی چه کاری برای شما انجام می‌دهند.طیف گسترده ای از مکمل های غذایی در بازار وجود دارد – از ویتامین A گرفته تا روی و همه چیزهایی که در بین آنها وجود دارد – که هدف آنها رسیدگی به طیفی از شرایط سلامتی است.

ما آنها را به سه دسته تقسیم می کنیم:

  • ارائه پشتیبانی سلامت عمومی.این شامل مولتی‌ ویتامین ها، پروبیوتیک‌ها و غیره است.اینها مسائل بهداشتی خاصی را هدف قرار نمی دهند، در عوض هدفشان تقویت سلامت جسمی و روانی روزانه است.
  • پرداختن به مسائل بهداشتی خاص.شما ممکن است یک رژیم مکمل با یک هدف سلامت خاص مصرف کنید.به عنوان مثال، ممکن است مقداری کلسیم + ویتامین D را برای بهبود سلامت استخوان استفاده کنید یا ممکن است افراد مبتلا به دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن ترکیبی از ویتامین‌های C و E، روی، مس، لوتئین و زآگزانتین (معروف به AREDS) را برای کاهش سرعت کاهش بینایی مصرف کنند.
  • جلوگیری از بیماری یا آسیب.به جای استفاده از مکمل ها برای کمک به مشکل موجود، ممکن است آنها را یک اقدام پیشگیرانه در نظر بگیرید.این نیز ممکن است به معنای مصرف یک مکمل خاص به دلیل خاصی باشد.به عنوان مثال، افراد باردار اغلب از مکمل های فولات یا اسید فولیک برای کاهش خطر برخی از مشکلات رشد جنین استفاده می کنند.

به طور خلاصه، مکمل های غذایی بی شماری وجود دارد که ممکن است برای تعداد بی شماری از نگرانی های سلامت جسمی و روانی مفید باشد.

چه زمانی نمی توانید مواد مغذی را از رژیم غذایی خود دریافت کنید؟

دریافت مواد مغذی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل می تواند بسیار موثرتر از دریافت آنها از مکمل ها باشد.(به علاوه، می تواند ارزان تر و خوشمزه تر باشد)! اما گروه خاصی از مردم به دلایل مختلف نمی توانند مواد مغذی مورد نیاز خود را تنها از طریق رژیم غذایی دریافت کنند، بنابراین مکمل ها ممکن است ضروری باشند.

محدودیت های غذایی ممکن است منجر به کمبود مواد مغذی در برخی افراد شود.به عنوان مثال :ناتوانی در جذب کامل B12 از غذا با افزایش سن رخ میدهد.علت هر چه باشد، مکمل‌ها می‌توانند این شکاف‌ها را در مصرف مواد مغذی برطرف کنند.

مکمل ها همچنین می توانند برای اصلاح کمبود ویتامین D واقعا مفید باشند.این نوع کمبود بسیار رایج است و ویتامین D در بسیاری از غذاها ظاهر نمی شود.کمبود ویتامین D در افراد چاق و افراد با شرایط سلامتی خاص بسیار شایع تر است.

موارد مصرف مکمل های غذایی

موارد مصرف مکمل های غذایی

اگر نتوانید تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را از منابع غذایی دریافت کنید، مکمل های غذایی می توانند واقعا مفید باشند.

  • عادات غذایی – پیروی از یک رژیم غذایی محدود ، احتمال کمبود مواد مغذی را افزایش می دهد.
  • عوامل سبک زندگی – ممکن است زیاد سفر کنید، ساعات طولانی کار کنید یا در جایی زندگی کنید که به طیف وسیعی از غذاهای مغذی دسترسی نداشته باشید.
  • ملاحظات فیزیکی – ممکن است نتوانید غذاهای خاصی را بخورید یا هضم کنید و ممکن است به روش دیگری برای دریافت مواد مغذی نیاز داشته باشید.افرادی که باردار یا شیرده هستند اغلب به مکمل ها نیاز دارند.برخی شرایط پزشکی نیز شانس ابتلا به کمبود مواد مغذی را افزایش می دهد.به عنوان مثال، افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بیشتر در معرض کمبود مواد مغذی مانند B12 و منیزیم هستند.
  • سابقه سلامت شخصی- شاید شما کمبود مواد معدنی دارید یا پزشکتان فکر می‌کند که افزایش سطوح چند ماده معدنی کلیدی، چالش سلامتی خاصی را برطرف می‌کند.

مصرف مکمل ها با خطراتی نیز همراه است.ممکن است عوارض جانبی یا واکنش های آلرژیک را تجربه کنید.بنابراین قبل از شروع هرگونه مکمل، با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کنید، به خصوص اگر نگرانی های پزشکی موجود دارید.

هنگام بررسی و خرید مکمل های بدنسازی و غذایی، بهتر است با تیم مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید.آنها می توانند به شما کمک کنند تا تصمیم بگیرید که آیا مکمل ها برای نیازهای خاص شما ضروری هستند یا خیر و در صورت لزوم، کدامیک موثرتر و ایمن تر هستند.

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید