32

با پارچه لنین چی بدوزیم؟

مجموعه : بازار زیر موضوعات : دنیای مد زیر موضوعات : لباس و کیف و کفش زیر موضوعات : مد و مدگرایی

مقدمه

پارچه ‌های لنین از ترکیب پنبه و پشم ساخته شده‌ اند که امروزه در بین مردم زیاد مورد استفاده قرار می ‌گیرند. هم چنین آن ها را می توان در انواع طرح و مدل در بازار مشاهده کرد. برای دوخت شلوار، بلوز، دامن، مانتو و غیره این پارچه ‌ها قابل استفاده می ‌باشند و دارای محبوبیت زیادی هستند. اگر شما نیز مقداری از این پارچه را در خانه دارید، و یا به تازگی از این مدل پارچه ها خریداری کرده‌ اید، و نمی ‌دانید چه چیزی با آن بدوزید با من در این مقاله همراه باشید.

 من با نوشتن این مقاله قصد دارم، به شما عزیزان از انواع لباسی که می‌ توانید با این پارچه ها تهیه کنید، صحبت کنم. برای خریداری پارچه به صورت عمده من به شما عزیزان فروشگاه ایران تترون با ارائه ی محصولاتی مانند: پارچه نخی، کتان، پشمی، پاییزه و پارچه لنین اسلپ را معرفی می ‌کنم.

معرفی لباس هایی که می‌ توانید با پارچه لنین بدوزید:

یکی از لباس هایی که قادر به دوختن آن توسط پارچه‌ های لنین می باشید، دامن است که در ادامه بیشتر راجع به آن توضیح خواهم داد.

دوختن دامن با پارچه لنین:

پوشیدن دامن از زمان‌ های قدیم نیز در بین خانم ‌ها مرسوم بوده و زیاد مورد استفاده قرار می ‌گرفت. به همین خاطر اگر شما نیز جزو خانم‌ هایی می ‌باشید که به دامن علاقمند هستید، می ‌توانید از پارچه ‌های لنین برای خودتان دامن کوتاه یا بلند و یا حتی دامن شلواری تهیه کنید. این پارچه به دلیل سبک و خنک بودنش برای دوخت لباس ‌های تابستانه گزینه مناسبی می ‌باشد.

Manual washing of linen fabrics

استفاده از پارچه لنین برای دوخت ست بلوز و شلوار:

شما می ‌توانید به وسیله ی پارچه لنین برای خودتان ست ‌های بلوز- شلوار تهیه کنید. چرا که این پارچه‌ ها راحت و خنک بوده و برای استفاده در لباس ‌های خانگی انتخاب مناسبی می باشند. بهتر است برای دوخت این نوع ست ‌ها از پارچه ‌های رنگ روشن استفاده کنید، تا باعث احساس شادی و نشاط در شما شوند. مثل: رنگ ‌های پاستیلی، کالباسی و غیره

تهیه انواع مانتو از طریق پارچه لنین:

ایده‌ های زیادی برای دوخت مانتو از طریق این نوع پارچه‌ ها وجود دارد، که محبوب ‌ترین و رایج ‌ترین آن دوخت مانتوهای عروسکی می ‌باشد. شما به وسیله ی پارچه‌ های لنین طرح ‌دار و ساده می ‌توانید یک مانتو زیبا و جذاب بدوزید. به این صورت که دور آستین ‌ها و یقه را توسط پارچه‌ های لنین راه راه یا طرح دار تزیین کنید، تا جلوه زیباتری به مانتو ببخشید.

در این روزها اگر مشاهده کرده باشید این مدل مانتوها زیاد در بازار به چشم می‌ خورند، و به عبارتی ترند شده ‌اند. علاوه بر آن می ‌توانید بعد از دوخت مانتو با پارچه لنین ساده با استفاده از نوارهای تزیینی اطراف آستین ‌ها و یقه و جیب های آن را طرح ‌دار کنید که مانتو شما زیباتر شود.

استفاده از پارچه لنین برای شال:

به دلیل نرمی و خوش حالت بودن پارچه های لنین، قادرید از آن ها برای تهیه ی شال استفاده کنید. چرا که به خوبی بر روی سر قرار می گیرند و به خاطر نوع بافتشان جریان هوا را از خود عبور می دهند.

بنابراین زمانی که به مدت طولانی شال بر سر داشته باشید اکسیژن به موهای شما از طریق این نوع پارچه ‌ها خواهد رسید. در دوخت شال نیز می ‌توانید سلیقه به خرج دهید و با استفاده از پارچه لنین ‌های طرح ‌دار یا خامه دوزی دو طرف لبه ‌های آن را تزیین نمایید.

دوخت انواع ست با لنین راه راه:

یکی دیگر از لباس ‌هایی که می ‌توانید با این پارچه ‌های جذاب بدوزید، ست‌ها ی مختلف بلوز- شلوار، بلوز- دامن و غیره می‌ باشد. شما برای دوخت این نوع ست ‌ها می ‌توانید از دو مدل پارچه متفاوت استفاده کنید، تا جذابیت بیشتری به آن بدهید.

به عنوان نمونه: برای دوخت ست بلوز دامن می ‌توانید از پارچه ‌های لنین راه راه برای دوخت دامن، و از مدل ساده آن برای قسمت بالا تنه یا بلوز استفاده نمایید، تا در کنار هم دیگر ترکیب جذابی داشته باشند.البته نکته ‌ای که در این قسمت باید مد نظر داشته باشید، انتخاب رنگ این دو مدل پارچه است که باید در تناسب با هم دیگر باشند.

لباس و اعتماد به نفس

کت لنین:

اگر قصد دارید از پارچه های لنین برای خودتان لباس های مجلسی و مهمانی تهیه کنید، من به شما دوخت کت های کوتاه را پیشنهاد می کنم. کت های لنین کوتاه امروزه ترند شده و در بین خانم ها طرفداران زیادی پیدا کرده است. شما می توانید از این کت ها برای هر مجلسی از جمله: عروسی، تولد و دورهمی های دوستانه استفاده نمایید. برای ست کردن آن ها با شلوار هم می توانید از شلوارهای جین و یا پارچه ای مشکی یا هم رنگ با کت استفاده کنید.

دوخت مانتو های شومیزی پر طرفدار با لنین:

برای دوخت مانتو شومیزی توسط این پارچه ها طرح های زیادی وجود دارند. به عنوان مثال: دوخت یقه شومیز به شکل گرد یا هفت، آستین های بلند یا سه رب، تو دل باز یا بسته و… علاوه بر آن می توانید قسمت جلویی شومیز را کوتاه تر از قسمت پشتی آن برش بزنید، تا به حالت کوتاه-بلند درآید و جلوه ای زیبا تر پیدا کند. اغلب اوقات از رنگ طوسی برای دوخت این شومیز ها استفاده می کنند، چرا که این رنگ در پارچه لنین چشم گیر تر از رنگ های دیگر است.

نتیجه گیری:

حتما با خواندن این مقاله دیگر متوجه شدید که چه نوع لباس هایی را می توانید با پارچه ی لنین برای خودتان بدوزید. این پارچه ها برای دوخت انواع لباس های بهاره و تابستانه قابل استفاده می باشند چرا که سبک وزن بوده، و لطافت خاصی دارند که هنگام پوشیدن به شما حس خنکی می دهند.

علاوه بر آن بافت آن ها به گونه ای ساخته شده که تنفس پذیر باشند و به راحتی جریان هوا را بتوانند از خود عبور دهند. بنابراین شلوار های رنگی، کت و دامن یا شلوار،بلوز، و انواع ست های خانگی و مجلسی جزو لباس هایی هستند، که قادرید با پارچه های لنین بدوزید.

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید