67
محل تبلیغ شما
67
محل تبلیغ شما

محمد یعقوبی کارگردان سرشناس تئاتر در روایتی از شکل‌گیری گروه نمایشی خود به روزهایی اشاره کرد که ستاره‌های دنیای بازیگری در یک زیرزمین برای تمرین تئاتر دور هم جمع می‌شدند.

زیرزمین خانه پانته‌آ بهرام ، بازیگران مشهور

محمد یعقوبی که دیگر این روزها یکی از کارگردانان شناخته شده تئاتر است، در سال‌های دور همراه بازیگرانی که همانند خود او در ابتدای مسیر بودند پا به دنیای نمایش گذاشت. او در گفت‌و‌گویی درباره شکل‌گیری گروه تئاتر «امروز» صحبت کرد.

او گفت: «سال 73 بود و من 27 سال داشتم. از متن خوشم آمده بود و می‌خواستم برایش بازیگر پیدا کنم. من تا آن زمان دوره‌ی تآتر را زیر نظر استاد سمندریان در تالار هنر و بازی‌گری را زیر نظر زنده‌یاد مهین اسکویی در خانه‌اش تمام کرده بودم. استاد سمندریان تازه آموزش‌گاه تاسیس کرده‌بود و من آن‌جا هم یک ترم گذراندم و آن‌جا با ریما رامین‌فر آشنا شدم. از او دعوت کردم در کارم بازی کند و راست‌ش پریزاد هم توقع داشت در کار بازی کند ولی به دلیل شباهت فیزیکی ریما و پریزاد نمی‌‌توانستم از هر دوی آنان در کار استفاده کنم. دنبال بازی‌گری می‌گشتم که در مقایسه با فیزیک ریما رامین‌فر که قرار بود نقش مادر را بازی کند از لحاظ ظاهری لاغر باشد و نقش دختر ریما رامین‌فر را بازی کند.»

او ادامه داد: «بنابراین باید پریزاد یا ریما را انتخاب می‌کردم. ریما برای هم‌بازی خود کمند امیرسلیمانی را پیش‌نهاد کرد. او همان جلسه‌ی اول تمرین نیامد و از آن‌جا که اولین کار جدی‌م بود و می‌خواستم حتمن این نمایش را اجرا کنم گفتم کسی که از همین جلسه‌ی اول نیاید کارمان با او به نتیجه نمی‌رسد. درجا به فکر جای‌گزین افتادم.»

یعقوبی گفت: «ریما این بار پانته‌آ بهرام را پیش‌نهاد داد. من به گمان‌م سال 1372 «مرگ یزدگرد» را با بازی پانته‌آ و کارگردانی گلاب آدینه دیده بودم که پانته‌آ در این نمایش خیلی خوب بازی کرده بود. با او قرار گذاشتیم و هم‌کاری ما شکل گرفت. پانته‌آ پیش‌نهاد کرد در زیرزمین خانه‌ی پدری او تمرین‌ کنیم. پدر و مادر پانته‌آ انصافن خیلی با ما هم‌راهی کردند. و به این ترتیب برای اولین بار ما سه نفر تمرین نمایشی را شروع کردیم که اثر تعیین‌کننده‌ای در سرنوشت کاری هر سه‌ی ما داشت.»

 

منبع : www.persianv.com
مطالب مرتبط :

پاسخ دهید