23
محل تبلیغ شما
23
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار فرهنگی

برو بریم »
چاپ کتاب

چاپ کتاب

چاپ به معنی تکثیر کلمات یا تصاویر بر روی کاغذ ، کارت ، پلاستیک ، پارچه یا مواد دیگر است.صنعت چاپ بخشی جدایی ناپذیر از ...

فرهنگ > سینما – شست خبری فیلم “احتمال باران­ اسیدی” در بخش نگاه­ نو برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در آغاز این نشست مهرتاش­ صناعی­ ها کارگردان فیلم، از چگونگی شکل­ گیری داستان و مضمون غالب آن که تنهایی است صحبت کرد و گفت: «ما ابتدا به همراه مریم مقدم فیلم­نامه دیگری در مورد تنهایی داشتیم اما ملاقات با یک دوست و خاطره­ ای که او برایمان تعریف کرد، باعث شد که فیلم­نامه خود را به این شکل بنویسیم.»

پس از کارگردان مریم­ مقدم نویسنده و بازیگر این فیلم، از سابقه همکاری طولانی با صناعی­ ها و دغدغه مشترکشان برای ساختن فیلمی در مورد تنهایی صحبت کرد.

کامپوزیاپرتوی نیز که در این فیلم به عنوان مشاور حضور داشته­ است گفت: من در این فیلم، به دوستان قدیمی­ ام کمک کردم و امیدوارم مفید بوده ­باشم.

پس از پرتوی، نوبت به صحبت­های شمس­ لنگرودی رسید. حضور این چهره مطرح در عرصه ادبیات و شعر معاصر در این فیلم از جمله نکات قابل توجه آن است.

لنگرودی در مورد حضورش در این فیلم گفت: من با سینما از سال­ها پیش آشنا هستم و حدود 22 سال پیش در فیلمی کوتاه بازی کردم و آموزش­ هایی در این حوزه دیده ­ام، هرچند مشغله اصلی من شعر بوده­ است اما در حوزه­ های موسیقی و سینما نیز فعال بوده­ ام.

لنگرودی در ادامه گفت: پنج سال پیش دوست شاعرم رسول­ یونان من را برای فیلمی دعوت کرد. من بسیار شانس آوردم که در آن فیلم با افراد فرهیخته­ ای همکار شدم و همین همکاری زمینه ورود دوباره من به سینما را فراهم کرد. و برای این فیلم نیز توسط آقای­ پرتوی معرفی­ شدم.

پس از شمس­ لنگرودی، ایرج ­رامین فر در مورد طراحی صحنه­ ولباس این کار  و مشورتی بودن آن در فیلم صحبت کرد و تجربه فعالیتش را بسیار مثبت دانست و در عرصه کارمینی­مالیستی موفق ارزیابی کرد.

پوریامحمدسام بازیگر دیگر این فیلم نیز صحبت­هایی داشت که مورد تشویق حضار قرار گرفت. او ابتدا از تماشاگران برای حضور و انرژی­شان تشکر کرد و در ادامه درمورد سینمای مستقل و مشکلاتی که پیش­روی آن هست نکاتی را مطرح نمود.

او گفت: خوشحالم که فیلمی مستقل و بی­ ادعا و با بودجه­ ای اندک دیده­ شد. او در ادامه، به بازیگران تئاتر و مشکلات آن­ها و دیده­  نشدن شان در عرصه هنر بازیگری اشاره کرد و گفت: به جرئت می­توانم بگویم بهترین­ های بازیگری ایران در شهرستان­ها هستند و متاسفانه دیده­ نمی ­شوند. از سینما می­ خواهم مانند بهتاش­ صناعی­ ها به آن­ها مجال حضور بدهد.

در ادامه این نشست پرسش­ هایی در مورد موسیقی کار پرسیده شد که کارگردان در مورد مینی­مالیستی بودن این موسیقی و تلفیقی بودن و هم­چنین سختی­ های ساخته شدن آن توضیحاتی داد. در ادامه پرسش­ ها کارگردان توضیحاتی در مورد روند انتخاب شمس­ لنگرودی و مطابقت کامل او با نقش داد.

در صحبت­ های پایانی این نشست، سمیرابهرامی تهیه­ کننده فیلم از علاقه­ شخصی­ اش به سرمایه­ گذاری در فیلم­ های مستقل و لزوم آن صحبت کرد و شمس­ لنگرودی گفت: من بعد از چهل سال فعالیت در عرصه شعر از کار در انزوا به­ شدت خسته بودم و این کار خستگی را از تن من بیرون­ آورد و برای آن از کارگردان و تیم این اثر تشکر می­ کنم. من از خستگی و ناامیدی بدم می­ آید و می­ خواهم تا زمانی که زنده­ ام زندگی کنم.

در انتهای نشست کارگردان فیلم ضمن تشکر از گروه خود گفت: ما در سینما به نگاه­ های نو احتیاج داریم و من این فیلم را با نگاهی متفاوت ساختم و دوست­ دارم نقدهای آن را بشنوم، سینمای امروز ما بسیار به نگاه ناتورالیستی متکی شده است و باید از آن فاصله­ بگیرد.

57244

منبع : www.khabaronline.ir

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.