23
محل تبلیغ شما
23
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار فرهنگی

برو بریم »
چاپ کتاب

چاپ کتاب

چاپ به معنی تکثیر کلمات یا تصاویر بر روی کاغذ ، کارت ، پلاستیک ، پارچه یا مواد دیگر است.صنعت چاپ بخشی جدایی ناپذیر از ...

فرهنگ > سینما – منصور لشگری قوچانی تهیه کننده سینما، می‌گوید که سینمای ایران دو مشکل دارد؛ فیلمنامه و تهیه‌کنندگی.

مائده محقق: منصور لشکری قوچانی امسال با دو فیلم، به جشنوراه فیلم فجر آمده است؛ عصیر یخبندان و کوچه بی نام. با او پیش از اکران فیلم کوچه بی نام، در سینما فلسطین گپ کوتاهی داشتیم.

می گویند شما تهیه کننده سخت گیری هستید.

از چه لحاظ؟

از نظر فیلمنامه.

بله، من روی فیلمنامه بسیار حساس هستم. به نظر سینمای ایران دو مشکل عمده دارد؛ فیلمنامه و تهیه کنندگی. ارزش مادی فیلمنامه نویسی در ایران پائین است و ما نقش بازیگران را بالاتر می بریم. اما وقتی اساس کار، فیلنامه است، یعنی باید هزینه بیشتر هم صرف آن شود. من معتقدم اگر هزینه یک فیلم را 100 در نظر بگیریم، باید 6، 7 درصد هزینه را صرف فیلمنامه کنیم. از طرفی ما هنوز فرق تهیه کننده و سرمایه گذار را نمی دانیم. به نظر من تهیه کننده سرمایه گذار نیست. او وظیفه دارد تیمی را جمع کند که عوامل آن آسایش و آرامش لازم را داشته باشند و زمینه را برای بروز خلاقیت شان به وجود بیاورد. من تلاش کردم در عصر یخبندان و کوچه بی نام، دقیقا به همین شکل عمل کنم.

کار کردن با آقای هاتف علمیردانی در فیلم کوچه بی نام و آقای کیایی در فیلم عصر یخبندان چطور بود؟

من و هاتف در جشنواره سال گذشته با هم آشنا شدیم. وقتی در اردیبهشت من مشغول ساختن تبلیغات خط ویژه بودم، او را در دفترم دیدم و فیلمنامه را برایم تعریف کرد. در فیلم کوچه بی نام، بییشتر زحمات گردن او بود. هاتف پسر خلاق و زحمت کشی است و آینده خوبی در سینمای ایران خواهد داشت. درباره آقای کیایی هم باید بگویم او در عصر یخبندان به بلوغ کامل سینمایی اش رسید. کیایی از نظر کارگردانی و فیلمنامه نویسی به بلوغ رسیده است. احساس می کنم دارد سینمای مولف می شود.

فکر می کنید این دو فیلم چقدر در جشنواره شانس موفقیت دارند؟

ببینید سیمرغ گرفتن قشنگ است ولی من وقتی لذت می برم که شادی و گریه مردم را پای فیلم ها می بینم. من از شروع جشنواره به کاخ نرفته ام. ترجیح می دهم به سینما بروم و در کنار مردم باشم. روز اول به سینما شکوفه رفتم، روز دوم به آزادی، روز سوم به فرهنگ و حالا هم فلسطین. شاید دو سه روز آخر به کاخ جشنواره برم. در هر صورت کسی بدش نمی آید که سیمرغ بگیرد!(خنده)

فکر می کنید کدام فیلم تان بیشتر شانس دارد؟

هر دو فیلم اجتماعی است. از آنها خوب استقبال شده است. فاصله آنها از نظر آرای مردمی نزدیک است ولی مردم عصر یخبندان را بیشتر پسندیده اند. برای من این دو فیلم فرقی ندارند.  

5757

منبع : www.khabaronline.ir

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.