23
محل تبلیغ شما
23
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار فرهنگی

برو بریم »
چاپ کتاب

چاپ کتاب

چاپ به معنی تکثیر کلمات یا تصاویر بر روی کاغذ ، کارت ، پلاستیک ، پارچه یا مواد دیگر است.صنعت چاپ بخشی جدایی ناپذیر از ...

فرهنگ > سینما – نشست رسانه ای فیلم “بهمن” دومین ساخته مرتضی فرش باف برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این نشست فاطمه معتمد آریا هنگام ورود مورد تشویق اهالی رسانه قرار گرفت.

او در جواب این تشویق ها گفت: «اهالی مطبوعات هوای بچه محلشان را دارند ما با آن ها سی سال است که کار می کنیم و بچه محل هم هستیم وهم دیگر را دوست داریم.»

مرتضی فرش باف کارگردان این فیلم، در مورد قصه و نحوه ساخته شدن آن گفت: «طرح این فیلم از روابط میان مادربزرگ و مادرم در ماه های آخر زندگی مادربزرگم الهام گرفته شده است. من بسیاری از ویژگی های شخصیتی مادرم را در فیلم گنجانده ام و به جز این داستان کوتاهی از یک نویسنده خوب امریکایی الهام بخش من بوده است.»

او در ادامه صحبت هایش در مورد فیلم نامه کار گفت: «نسیم مرعشی نویسنده درجه یکی است که هرچند بیشتر تجربه اش در زمینه رمان و داستان کوتاه است اما در نوشتن این فیلم نامه به بهترین شکل عمل کرد و من و او حدود یازده بار کار را با هم بازنویسی کردیم و این فیلم نامه به اعتبار او نوشته شده است.»

تهیه کننده این فیلم نیز از مشکلات سرمایه گذاری برای این کار به علت عدم اعتماد سرمایه گذاران گفت، نوروز بیگی در ادامه دلیل تهیه کنندگی این اثر را علاقه اش به موضوع آن و علاقه به کار کردن در ژانرهای مختلف دانست.

در ادامه نشست پرسش هایی در مورد فیلم و ریتم آن مطرح شد . کارگردان در پاسخ به کند بودن ریتم فیلم گفت:« این فیلم با توجه به مضمون اصلی آن که همان ایستایی زمان و رخوت است نیاز به این ریتم کند داشت برای این که در ذهن مخاطب ته نشین شود و تاثیر لازم را بگذارد.شوک سینمایی با جهان این فیلم در تعارض است.»

معتمدآریا نیز در مورد ریتم فیلم گفت : «من به عنوان بازیگر این فیلم را درخشان می دانم و از بازی در آن به شعف آمدم. اما نمی توانم در مورد آن نظر بدهم فقط می گویم ما برای تماشای این فیلم به صبر بیشتر احتیاج داریم متاسفانه صبر در روزگار ما در خیلی جاها کم شده است.»

کارگردان و نویسنده این اثر شباهت آن با فیلم “بی خوابی” کریستوفرنولان را رد کردند واین دو فیلم را با وجود شباهت های ظاهری را دارای دو خط متفاوت دانستند.

در ادامه سایر بازیگران این فیلم نیز صحبت های کوتاهی داشتند. خانم اسماعیلی که نقش مادر فاطمه معتمدآریا را ایفا کرده است دلیل حضور خود را کار در کنار معتمدآریا دانست و این تجربه را بسیار خوب توصیف کرد او گفت :” هرچند نقش من نقش جذابی نبود و پیرزنی در بستر مرگ را روایت می کرد اما من به پشتوانه اعتماد خانم معتمدآریا که خودش من را برای نقش انتخاب کرده بود، به خود جرئت بازی دادم و امیدوارم آن را به خوبی ایفا کرده باشم. »

مریم شیرزادی نیز از دیگران بازیگران این فیلم گفت: « من بیست سال است که کار تئاتر می کنم و این اولین کار سینمایی من است و این تجربه در کنار فاطمه معتمدآریا و آقای فرشباف بسیار منحصربه فرد و دوست داشتنی بود.»

در ادامه کارگردان کار درمورد فیلم قبلی خود و موفقیت آن در سطح بین المللی و نساختن فیلم” بهمن” در خارج از ایران توضیحاتی داد او گفت: «با آن که فرصت ساختن فیلم در امریکا را داشتم ترجیح دادم آن را در کنار هموطنانم بسازم و کارم را اینجا ادامه دهم.»

۵۷۲۴۴

منبع : www.khabaronline.ir

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.