23
محل تبلیغ شما
23
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار فرهنگی

برو بریم »
چاپ کتاب

چاپ کتاب

چاپ به معنی تکثیر کلمات یا تصاویر بر روی کاغذ ، کارت ، پلاستیک ، پارچه یا مواد دیگر است.صنعت چاپ بخشی جدایی ناپذیر از ...

فرهنگ > سینما – کارگردان فیلم سینمایی «خداحافظی طولانی» ابراز امیدواری کرد داوری‌های این دوره از جشنواره در کمال انصاف باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با گذشت هشت روز از برگزاری سی و سومین جشنواره فیلم فجر و نمایش فیلم «خداحافظی طولانی» در سینمای رسانه و سینماهای مردمی کارگردان این فیلم از فضای آرامی که بر اکران فیلمش حاکم بود خبر داد و اعلام کرد به نظر می‌رسد باند بازی‌هایی که سال‌های گذشته روی سینما سایه انداخته بوده کمتر شده و درهای فیلمسازی به روی فیلمسازان با طیف فکری وسیع‌تری گشوده شده است: «مشکلات اساسی که این روزها وجود دارند به اقتصاد کلان کشور برمی‌گردد و از عهده هیچ وزیر ارشادی بر نمی‌آید که بخواهد آن را به طور کامل ریشه‌کن کند،اما تا اینجای جشنواره به نظر می‌رسد با جشنواره میانه رویی روبرو هستیم و باید امیدوار باشیم هیئت داوران هم در کمال انصاف و تجربه عمل کنند.»

ابراهیم اصغرزاده نویسنده و فعال سیاسی که در جریان نمایش‌های «خداحافظی طولانی» در جشنواره فیلم فجر به تماشای این فیلم نشسته با انتشار یادداشتی دیدگاه خود را در مورد این فیلم و وضعیت فعلی سینمای ایران بیان کرد. او در بخش پایانی یادداشت خود نوشت: «پس از اتفاقات بعد از انقلاب و به آتش کشیده شدن سینماها که عمده دلیل آن بیزاری مردم از سینمای منحط پیش از انقلاب بود، سال های سال تلاش شد تا این آشتی میان مردم و سینماگران اتفاق بیفتد. سینماگران و از جمله نسل کسانی مثل فرزاد موتمن می توانند سهم زیادی در پایه گذاری سینمای مستقل و سینما به مفهوم سینما داشته باشند که از دل همین جامعه بیرون آمده باشد و بتوانند مردم را به سینما برگردانده و در زمینه های دیگر هم راهگشا باشند.»

متن اصغرزاده چنین پایان یافت: «فیلم های فیلمسازانی مانند مهرجویی، بیضایی، کیمیایی و حتی شهیدثالث و فرمان آرا در زمان خود فیلم های به شدت تاثیرگذاری بودند و توسط نسل جوان دیده شدند و در ادامه همین راه باید در پیش گرفته شود. با اینکه به نظر می رسد جشنواره امسال جشنواره چندان مرتفعی نیست که توقعات بسیاری را برآورده سازد اما شخصا به سینمای در پیش رو خیلی امیدوارم. این را هم مدنظر داشته باشیم که دولت آقای روحانی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آقای جنتی بسیار تحت فشار هستند ولی با همه این مسائل می شود به عملکرد آن نمره قبولی داد چرا که برای رونق دوباره فرهنگ و هنر این کشور بعد از یک رکود نسبی تلاش های زیادی می کنند.»

5858

منبع : www.khabaronline.ir

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.