17

جامعه > سلامت – ایرنا نوشت:

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:دولت تدبیر و امید با برنامه ریزی فقر درمان را در کشور از بین برد.

علی ربیعی روز دوشنبه در آیین بهره برداری از بیمارستان 300 تختخوابی تامین اجتماعی پیامبر اعظم (ص) با حضور معاون اول رییس جمهور گفت: این یک افتخار است و باید از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای عملی شدن این مهم، تشکر کرد.

او با بیان اینکه دولت در حوزه هایی از جمله آموزشی، مسکن و درمان به طور منظم و مرتب برنامه دارد، گفت: 34.5 میلیون نفر از 39 میلیون بیمه شده در تامین اجتماعی از خدمات درمانی استفاده می کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 41.5 میلیون نفر به از بیمه سلامت و حدود یک میلیون نفر هم از سایر بیمه ها بهره مند می شوند.

او با اشاره به فقر خوراکی، گفت: در کشور سفره هایی وجود دارد که کالری و ویتامین لازم به مردم نمی رسد و دولت براین اساس برنامه ریزی و سیاستگذاری کرده است.

او گفت: در فقر آموزشی در جلسه گذشته هیات وزیران طرح مبارزه با بی سوادی به تصویب رسید و سند سیاست دولت در مورد بی سوادی تصویب شد و امید است با اجرای این طرح، کودک بازمانده از تحصیل در کشور نداشته باشیم.

او گفت: افراد زیر 50 سال در این طرح مورد هدف قرار گرفته اند و سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای از بین بردن فقر آموزش مکلف شد آموزش های سیار خود را به شهرها و روستاها ببرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: طرح برنامه ریزی شده در فقر مسکن هنوز رونمایی نشده در حالی که حدود هشت تا 9 ماه بر روی این طرح مطالعه انجام و در چند بخش طرحی آماده ارایه در شورای رفاه شده است.

او با بیان اینکه دو میلیون مسکن طی یک دهه و هر سال 200 هزار مسکن برای اقشار حمایتی و پایین جامعه طراحی شده و امید است به تصویب برسد.

او گفت: با مشارکت خیرین در بخش مسکن دیگر خانواده معلول بالای دو نفر فاقد مسکن نخواهیم داشت.

ربیعی گفت: برای تامین مسکن بازنشستگان نیز کار منسجمی انجام شده است.
او گفت: دولت تدبیر و امید با سیاست رفاهی خود در دهه فجر سی و ششم با آرمان های امام راحل پیوندی مجدد خواهد بست.

او گفت: دولت تدبیر و امید یک نسبت با این قانون گفتمانی امام برقرار کرده است و آن اجرای سیاست رفاهی در این دولت است.

معاون اول رییس جمهوری امروز دوشنبه به همراه وزرای صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیرو برای افتتاح چند طرح عمرانی و صنعتی به کرمان سفر کرده است .

آخرین برنامه اسحاق جهانگیری و هیات همراه در سفر یک روزه به کرمان شرکت در نشست شورای اداری استان است.

45231

منبع : www.khabaronline.ir

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.