23
محل تبلیغ شما
23
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار فرهنگی

برو بریم »
چاپ کتاب

چاپ کتاب

چاپ به معنی تکثیر کلمات یا تصاویر بر روی کاغذ ، کارت ، پلاستیک ، پارچه یا مواد دیگر است.صنعت چاپ بخشی جدایی ناپذیر از ...

فرهنگ > تئاتر – مجید سرسنگی مدیر‌عامل خانه هنرمندان اعلام کرد مدرسه تئاتر ایرانشهر به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

 امین نشان: نشست خبری مدیرعامل خانه هنرمندان روز دوشنبه بیست و یکم اردیبهشت ماه در محل این خانه برگزار شد. در این جلسه علاوه بر مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان، داود کیانیان و منوچهر اکبرلو نیز حضور داشتند.

مجید سرسنگی در ابتدای این نشست گفت: «مدتی قبل وعده‌ داده شده بود مدرسه تئاتر ایرانشهر را بنا کنیم؛ خوشحالم که این اتفاق با کمک آقایان کیانیان، وفاداری و اکبرلو اتفاق افتاد. آموزش تئاتر در دانشگاه شروع می‌شود، در دوره‌های راهنمایی و دبیرستان آموزش یکپارچه‌ای وجود ندارد. ما در این مدرسه از سنین راهنمایی  به افرادی که از استعداد کافی برخوردار هستند آموزش‌های لازم را می‌دهیم و سعی داریم امکانات کافی را برای این افراد فراهم کنیم که زیر نظر اساتید مجرب آموزش ببینند و در پایان نسلی تئاتری داشته باشیم.

او افزود: «این مدرسه از مهرماه شروع به کار خواهد کرد.»

در ادامه کیانیان که تحقیقات مفصلی را در حوزه تئاتر کودک انجام داده است گفت: «به عنوان نماینده بنیاد نمایش کودک از آقایان اردلان و سرسنگی تشکر می‌کنم که این فرصت را برای علاقه‌مندان ایجاد کرده‌اند. در این سال‌ها کلاس‌ها و برنامه‌ها به صورت یکپارچه و هماهنگ انجام نمی‌شد.»

او ادامه داد: «چند روز پیش سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران جلسه‌ای را با حضور اهالی تئاتر برگزار کرد که در این جلسه‌ وعده‌های خوبی داده شد. یکسال پیش آقای سرسنگی وعده مدرسه تئااتر را داده بود و ما خوشحالیم که این وعده عملی شد.»

اکبرلو نیز در این زمینه گفت: «ایده‌ی ما این است که این مرکز به یک هنرستان تخصصی تئاتر تبدیل شود. در دولت دهم تعداد هنرستان‌هایی که در حوزه‌تئاتر مشغول آموزش بودند رو به کاهش رفت و پژوهش‌های ما نشان می‌دهد که این هنرستان‌ها خروجی‌های زیادی ندارند و تعداد زیادی به صورت حرفه‌ای وارد بازیگری تئاتر و… نمی‌شود.»

او گفت: «ما دوره‌های آزاد را شروع کردیم. موظف به ارائه واحد‌هایی هستیم، اما علاوه بر این واحد‌ها نیاز دیدیم واحد‌های دیگری را مثل اخلاق حرفه‌ای که در دانشکاه آموزش داده نمی‌شود ارائه کنیم. ما در ابتدا وارد کارکرد‌های اجتماعی تئاتر و کارهای نمایشی که به خلاق توجه می‌کند، می‌پردازیم.»

مدیر‌عامل خانه هنرمندان در ادامه گفت: «برای این کلاس‌ها به دو نوع مکان نیاز داریم؛ سالن تئاتری و سالن کلاس. در حال آماده کردن کلاس‌ها و کارگاه‌ها هستیم و برای سالن‌های تئاتر از سالن استاد انتظامی و ایرانشهر استفاده خواهیم کرد. من معتقدم که فضای دیکری را هم باید برای رفتن به نمایشگاه‌های دینی و فرهنگی و دیدن تئاتر در نظر گرفت.»

سرسنگی در مورد هزینه این کلاس‌ها عنوانه کرد: «ما در نظر داریم هنرجویانی که انتخاب می‌شوند بورس ما شوند و رایگان به این کلاس‌ها بیایند. برای من دو موضوع بسیار اهمیت دارد؛ موضوع اول درست انتخاب کردن  و موضوع دوم درست آموزش دادن است.»

سرسنگی در ادامه در مورد فعالیت‌های خانه هنرمندان افزود: «خوشبختانه بعد از چهار سال پیگیری توانستیم ساختمان شماره دوم خانه هنرمندان را به کمک شهرداری تهران خریداری کنیم و این ساختمان به زودی افتتاح خواهد شد. این ساختمان در مرحله تجهیز است و در این ساختمان انجمن‌ها و بعضی از قسمت‌های اداری مستقر خواهند شد.»

او افزود: «قرار شده است که از طرف شهداری تهران مکان‌هایی از جمله سرای کاظمی، پیاده راه 17 شهریور، مجموعه سعدآباد و سالن 500 نفری آمفی تئاتر را در اختیار خانه هنرمندان قرار دهند.»

سرسنگی در ادامه در مورد برنامه‌های مجموعه‌ی خانه هنرمندان گفت: «شماره اول و دوم کتاب‌های الکترونیکی را به نام eBook منتشر کرده‌ایم. برنامه‌ای به نام هفته پژوهش سینما داریم که در آن هر هفته به مسائل مختلف سینما پرداخته می‌شود. امتیاز مجله را به نام «شیوه» امتیازش را از وزارت ارشاد گرفتیم که شماره جدید آن 10 الی 20 رو دیگر منتشر می‌شود.»

او افزود: «ارکستر فیلارمونیک خانه هنرمندان ایران در روز آزادسازی خرمشهر به کویت خواهد رفت تا موسیقی‌هایی را متناسب با فتح خرمشهر اجرا کند. نمایشگاه آثار استاد رضا حسینی 25 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد. جشنواره فرهنگی کشور‌های نوردیک مانند سوئد، دانمارک، فنلاند و نروژ برگزار خواهد شد.»

او در مورد تعاونی مسکن هنرمندان هم گفت: «اجازه خرید زمین را از طرف مجمع تعاونی گرفتیم و با کمک شهرداری مشغول خریداری زمین در منطقه 22 تهران هستیم. تسهیلات بسیار خوبی در اختیار هنرمندان قرار خواهد گرفت.»

سرسنگی درباره اجرای برخی نمایش‌های ضعیف در تماشاخانه ایرانشهر توضیح داد: «من وظیفه‌ای در قبال تئاتر کشور دارم و دوست دارم با توجه به تعمیرات تئاتر شهر و بازسازی تالار مولوی از برخی دوستانی که سال‌ها نتوانستند نمایشی به صحنه ببرند و یا فضا برای اجرای کارشان فراهم نیست حمایت کنم. قطعا تالار مولوی تا مهرماه آماده بهره‌برداری خواهد شد و بعد از آن است که به نظرم وضعیت ایرانشهر مانند سابق خواهد شد اما الان وظیفه خودم می‌دانم که به برخی آثار سالن اجرا بدهم.»

او درباره شایعاتی مبنی بر اینکه قصد نامزد شدن برای نمایندگی در مجلس شورای اسلای را دارد گفت: «متاسفانه مدتی است شاهد انتشار شایعات و مطالبی غیرواقعی هستیم. عده‌ای در گام اول تلاش کردند کام جشنواره تئاتر دانشگاهی را تلخ کنند و حالا شایعاتی مبنی بر نامزد شدن من به عنوان نماینده مجلس مطرح شده است.»

او در پایان گفت: «من به عنوان یک مدیر فکر و ذکرم اجرای آثار مناسب و مدیریت خانه هنرمندان است. خوشحالم که امسال توانستم بیش از بودجه‌ای که وزارت علوم برای جشنواره تئاتر دانشگاهی اختصاص می‌دهد پول به این جشنواره تزریق کنم.»

58243

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

منبع : www.khabaronline.ir
مطالب مرتبط :

پاسخ دهید