23
محل تبلیغ شما
23
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار فرهنگی

برو بریم »
چاپ کتاب

چاپ کتاب

چاپ به معنی تکثیر کلمات یا تصاویر بر روی کاغذ ، کارت ، پلاستیک ، پارچه یا مواد دیگر است.صنعت چاپ بخشی جدایی ناپذیر از ...

فرهنگ > رسانه – ماجرای حضور نیم بند قدرت الله ایزدی در سریال شمعدونی، اظهارات شجریان درباره خلیج فارس، پشت پرده یک اتفاق فرهنگی در تهران و… از جمله خبرهای پربیننده فرهنگی امروز بودند.

ماجرای حضور نیمه‌کاره قدرت‌الله ایزدی در«شمعدونی»: آنقدر نگران «رشید» بودم که سریال را نصفه رها کردم

قدرت‌الله ایزدی، اگرچه در اصفهان چهره شناخته‌شده‌ای بود ولی شهرتش وقتی فراگیر شد که شبکه‌های ملی اقدام به پخش نمایش‌های او کردند.

بدین ترتیب، مخاطبان بار دیگر با کمدینی از اصفهان روبرو شدند که آنها را به یاد بزرگان پیشکسوتی می‌انداخت که پیش از او از اصفهان برخاسته بودند. کمدین‌هایی مثل ارحام صدر که در حافظه مردم ایران ثبت شدند.

ایزدی اما همیشه یک نقش بازی کرده است. نقش «رشید». شخصیت شیطان و کودکی که با بازی‌ها و دیالوگ‌های بداهه‌اش حسابی موفق بوده است. او آنقدر «رشید»‌ را دوست دارد که در حین بازی در سریال «شمعدونی» مدام نگران بوده مبادا شخصیت جدید به «رشید» لطمه بزند. 

خانواده الهی قمشه‌ای داغدار شدند

مهدیه الهی قمشه‌ای شاعر، مولوی‌شناس و محقق ادبیات عرفانی در سوگ از دست دادن فرزندش نشست.

او که فرزند مهدی الهی قمشه ای است دو سال پیش نیز پسر ارشدش فرید ملکیان را بر اثر یک سانحه از دست داده بود.

انتقاد روزنامه جوان از ساخت نسخه ایرانی فاطما گل

روزنامه جوان  در مطلبی به انتقاد از ساخت نسخه ایرانی فاطما گل پرداخته است.

در این مطلب آمده است: «قسم روباه را باور کنیم یا دم خروس را؟ تمام انتقادها به سطحی بودن سریال‌های ترکی و خانمان برانداز بودن آنها را یک طرف بگذارید و اینکه قرار است نسخه ایرانی سریال «‌فاطما گل» در ایران ساخته شود را طرفی دیگر.

 این قضاوت‌ها درباره سریال‌های ترکی و حالا عزم جزم ضیاءالدین دری، کارگردان مشهور سینما و تلویزیون برای ساخت فیلم و سریالی از روی سریال ترکی «فاطما گل»‌ آب پاکی است روی دست تمام هنرمندانی که تا به حال دم از آبکی بودن سریال‌های ترکی می‌زدند.

تیزر فیلم «قصه‌ها» به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد

فیلم‌ «قصه‌ها» به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد این روزها در سینماهای تهران و شهرستان روی پرده رفته است، در این فیلم بازیگرانی چون مهدی هاشمی، گلاب آدینه، فاطمه معتمدآریا، پیمان معادی، محمدرضا فروتن، فرهاد اصلانی، حسن معجونی، ریما رامین‌فر، بابک حمیدیان، نگار جواهریان، باران کوثری و… به ایفای نقش می‌پردازند.

پشت پرده یک اتفاق خبر ساز در شهرداری تهران / کامیاب: هیچ پولی پرداخت نکردیم

 «طرح نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر»، ولوله‌ای عجیب راه انداخت. واکنش‌هایی که حالا به تهران و ایران محدود نمی‌شود و دامنه‌اش به رسانه‌های غربی هم کشیده است. خیلی‌ها ضمن استقبال از این حرکت اما نکات بسیاری را هم مطرح کرده‌اند. از هزینه این پروژه گرفته تا طرح این پرسش که چطور شده شهرداری ناگهان این قدر به هنر اهمیت داده است. این‌ها پرسش‌هایی بود که با جمال کامیاب رییس سازمان زیباسازی مطرح کردیم.

اظهارات محمدرضا شجریان درباره خلیج فارس

اصغر فرهادی و محمدرضا شجریان به همراه هم روز گذشته از دومین نمایشگاه سالانه تصویرگری، نقاشی با محیط زیست دیدن  کردند و در مورد مسائل مختلف حرف زدند. فرهادی درباره محیط زیست صحبت کرد و شجریان از خلیج فارس گفت.

سخنان ابتهاج، ناهید و شجریان درباره استاد 93 ساله آواز ایران

بزرگان موسیقی ایران در مراسم بزرگداشت عبدالوهاب شهیدی خواننده 93 ساله آواز ایرانی حاضر شدند و از او تجلیل کردند.

محمدعلی سپانلو در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد

مهدی اخوت، دوست و هم‌خانه این شاعر و مترجم پیشکسوت در این باره گفت: آقای سپانلو از روز سه‌شنبه 15 اردیبهشت در پی ناراحتی ریوی و تنفسی در بخش ICU بیمارستانی در تهران بستری شده‌اند.

شاعر سرشناس تهران در بیمارستان بستری شد

محمدعلی سپانلو در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد. مهدی اخوت، دوست و هم‌خانه این شاعر و مترجم پیشکسوت در این باره گفت: آقای سپانلو از روز سه‌شنبه 15 اردیبهشت در پی ناراحتی ریوی و تنفسی در بخش ICU بیمارستانی در تهران بستری شده‌اند.

5757

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

منبع : www.khabaronline.ir
مطالب مرتبط :

پاسخ دهید