23
محل تبلیغ شما
23
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار فرهنگی

برو بریم »
چاپ کتاب

چاپ کتاب

چاپ به معنی تکثیر کلمات یا تصاویر بر روی کاغذ ، کارت ، پلاستیک ، پارچه یا مواد دیگر است.صنعت چاپ بخشی جدایی ناپذیر از ...

فرهنگ > کتاب – مهدی خزعلی به یکی از سوژه های دوست داشتنی مخالفان دولت در نمایشگاه بیست و هشتم کتاب تهران تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، چه آن زمان که او غرفه‌اش را در مصلا تهران برپا ساخت و چه زمانی که غرفه‌ او بر اساس قوانین نمایشگاه بین المللی کتاب بسته شد، او و اتفاقات پیرامونش برای خبرگزاری‌ها و رسانه‌هایی جذاب بودندکه می‌خواستند بهانه‌ای برای حمله به وزارت ارشاد پیدا کنند.

این ماجرا وقتی جذاب‌تر شد که معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلای به دیدار فرزند ایت‌الله خزعلی رفت و از او دلجویی کرد.

صالحی پس از این دیدار در نشستی خبری حاضر شد و درباره اتفاقات حاشیه‌ای نمایشگاه کتاب تهران سخن گفت و بعد گریزی هم به دلجویی و عذارخواهی اش از مهدی خزعلی زد: «دیروز من در نشستی اول با خانواده ایشان و بعد با خود ایشان شرکت کردم. این ناشر هم با من صحبت کرد و معتقد بود اگر ضواب و قوانین نمایشگاه به او اجازه نمی‌داده ثبت نام کند پس چرا ثبت نام صورت گرفته و او هزینه‌هایی برای حضور در نمایشگاه کتاب متقبل شده است. در این جا بود که من به عنوان یک مدیر فرهنگی جمهوری اسلامی به لحاظ اخلاقی خودم را مقید دانستم که به خاطر اشتباه صورت گرفته ــ که نباید رخ می‌داد ــ عذرخواهی کنم و این اشتباه را بپذیرم.»

اشتباهی که که سیدعباس صالحی به آن اشاره می‌کند، به ماجرای ثبت نام انتشارات حیان برای حضور در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران باز می‌گردد. وزیر ارشاد که امروز راهی نمایشگاه کتاب شده بود تا رئیس قوه قضائیه را در بازدید از نماشگاه همراهی کند، در این باره گفت:«مشکل انتشارات حیان به خاطر چاپ نکردن کتاب است که طبق آیین‌نامه نمایشگاه ناشری که قصد شرکت در نمایشگاه دارد باید در طول سه سال گذشته 35 کتاب چاپ کرده باشد که 15 کتاب آن در سال 93 منتشر شده باشد. اما این ناشر امسال هیچ کتابی به چاپ نرسانده است.»

او البته به این نکته هم اشاره کرد که «او دو انتشارات داشته است که هر دو آن‌ها توسط دستگاه‌های قضایی ممنوع‌النشر بوده بنابراین نباید کتابی چاپ می‌کرده‌ است. از زمانی هم که ما به وزارت ارشاد آمدیم و از سال گذشته به انتشارات اباصالح که به نام همسر ایشان است مجوز دادیم که در آن‌جا کتاب‌های‌شان چاپ شد و در نمایشگاه هم حضور دارند.»

بر اساس صحبت‌های مدیران اجرایی نمایشگا، مسئولان برپایی این رویداد فرهنگی بر اساس یک اشتباه سهوی به انتشارات حیان اجازه حضور در نمایشگاه را داده‌اند و پس از آن که متوجه شده‌اند حیان شرط لازم برای حضور در نمایشگاه را ندارد، اقدام به بستن این غرفه کرده‌اند.

حالا موضوع عذرخواهی سید عباس صالحی از خزعلی به دستاویزی برای مخالفان تبدیل شده‌است.

وزیر ارشاد امروز در پاسخ به این پرسش که شما از فحاشی‌های آقای خزعلی به مسئولان نظام خبر دارید یا نه؟ گفت: «طبیعت ایشان همین است و نمی‌تواند خارج از طبیعتش عمل کند.»

5757

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

منبع : www.khabaronline.ir
مطالب مرتبط :

پاسخ دهید