23
محل تبلیغ شما
23
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار فرهنگی

برو بریم »
چاپ کتاب

چاپ کتاب

چاپ به معنی تکثیر کلمات یا تصاویر بر روی کاغذ ، کارت ، پلاستیک ، پارچه یا مواد دیگر است.صنعت چاپ بخشی جدایی ناپذیر از ...

فرهنگ > تلویزیون – سروش صحت کارگردان سریال «شمعدونی» می‌گوید مطمئن است که مهران مدیری و تیم سازنده‌اش به هیچ وجه قصد توهین به پزشکان را نداشتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین این بازیگر و کارگردان، که برای گفتوگو درباره سریال «شمعدونی» به کافه خبر آمده بود پیرامون اتفاقات پیش آمده برای سریال «درحاشیه» گفت: «مطمئنم آقای مدیری و تیم سازنده اصلا قصد توهین به پزشکان نداشتند چون زندگی خود و خانواده و عزیزانشان دست پزشکان است. کلی رفیق دارد که همه پزشک هستند و به هیچ وجه چنین هدفی را دنبال نمیکرد. شوخی با پزشکان و نشان دادن اشکالات «بعضی» از آنها به معنی این نبود که همه پزشکان چنین مشکلاتی دارند. ما باید پذیرای طنز باشیم و همه یادمان باشد که به طنز به مثابه شوخی نگاه کنیم نه توهین و بدآموزی.» 

او ادامه داد: «طنز رسالتی دارد. اگر قرار است کاری انجام دهد باید معضلات را نشان دهد. طنز قرار است آینهای باشد که مسائلی در آن بزرگنمایی میشود. جالب است که همه ما هم این کژیها را میبینیم ولی میگویند نباید اینها را نشان دهیم.»

این کارگردان افزود: «ما اگر بخواهیم برای مشاغل مختلف اسم نیاوریم، شهرها، مکانها، قومیتها و … اسم نیاوریم چه کار باید بکنیم؟ خیال میکنید خودمان حواسمان نیست که این اداره که محل کار هوشنگ و مشیری است معلوم نیست چه ادارهای است؟ چرا حواسمان هست ولی میدانستیم هر ادارهای بگذاریم بعدا مشکل پیش میآید. حتی نگران کارواشدارها بودیم و توی سریال میگوییم کارواش مال خودش نیست، اجاره کرده! بابت کسانی که توی آسانسور کار میکنند نگرانیم، برای بچه نگرانیم، برای زن، برای مرد، برای شغل، برای همه چیز نگرانیم چون هر کاری کنیم آن را توهین تلقی میکنند و اصلا انگار حواسشان نیست که این یک کار نمایشی است.»

صحت با اشاره به ماهواره و کانالهای فارسی زبان خارجی گفت: «چرا در کارهای خارجی خیلی از چیزها را میپذیریم؟ فلان کانال ترکی را انتخاب میکنیم و هر چه که نشان دهد نگاه میکنیم. اگر طرف وکیل است، اصلا فکر نمیکنیم که همه وکیلها این شکلی هستند. از کنار همه آن روابط عجیب و غریب با خونسردی میگذریم ولی نوبت به خودمان که میرسد این طور نیست. پزشکها شکایت میکنند، وکلا شکایت میکنند، خب این یعنی چه؟»

او با اشاره به اسم گربهای که در سریال «شمعدونی» حضور داشته اظهار داشت: «باورتان نمیشود ما سر اسم انیشتن اعتراض داریم که چرا به انیشتن توهین کردهاید! آیا کسی در جهان وجود دارد که بتواند به انیشتن توهین کند؟ خود امریکایی و آلمانی ها انواع و اقسام شوخیها با انیشتن را دارند ولی کسی معترض نمیشود چون دوستش دارند. ما اگر با دکتر ظریف شوخی میکنیم به خاطر این است که دوستش داریم و این یک امر بدیهی است.»

۵۷۲۴۴

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

منبع : www.khabaronline.ir
مطالب مرتبط :

پاسخ دهید