19
محل تبلیغ شما
19
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار بین المللی

برو بریم »
مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک

مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک

شما برای خرید ملک در کانادا باید در ابتدا اطلاعاتی درباره ی این کشور داشته باشید. بعد از روسیه، کانادا جزو دومین کشور از نظر ...

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مطابق برخی ادعاها رئیس رژیم صهیونیستی دعوت رئیس جمهوری آمریکا برای دیدار در کاخ سفید  در خلال سفر آتی او به آمریکا را رد کرده است.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص روز یکشنبه ضمن گزارش این مطلب نوشت کاخ سفید از روز شنبه تلاش کرده بود احتمال دیدار باراک اوباما با «رئوین ریولین» را مورد بررسی قرار دهد که این موضوع در نهایت با رد درخواست کاخ سفید به پایان رسید.

رئیس رژیم صهیونیستی قرار است هفته جاری برای سخنرانی در مقر سازمان ملل متحد به مناسبت «روز یادبود هولوکاست» به آمریکا سفر کند.

تل‌آویو ماه گذشته سفر ریولین را به اطلاع سفیر آمریکا در اسرائیل رسانده بود و کاخ سفید از این موضوع مطلع شده بود.

یک مقام ارشد اسرائیلی گفته ریولین در ابتدا قصد نداشته خودش را به اوباما تحمیل کند و در صورت دعوت کاخ سفید خوشحال خواهد شد به واشنگتن برود.

به گفته آلیستار باسکی، معاون سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، ریولین در ماه دسامبر خواستار بررسی امکان دیدار با اوباما در سفر آتی به واشنگتن شده بود و تماس‌های دفتر کاخ سفید و دفتر رژیم صهیونیستی در هفته‌های گذشته برای انجام هماهنگی‌های احتمالی جهت این دیدار بیشتر شده بود.

کاخ سفید ابتدا برای مدتی تاریخی برای ملاقات تعیین نکرد اما شب شنبه تماس‌ها علنی‌تر شدند. کاخ سفید پیشنهاد کرد ریولین نزدیکی‌های آخر هفته و پس از بازگشت اوباما از سفر هند و عربستان به واشنگتن بیاید. کاخ سفید، سفارت اسرائیل در واشنگتن را هم از این موضوع مطلع می‌کند.

بنا به ادعای هاآرتص، بعد از رایزنی‌های صورت گرفته ریولین در نهایت پیشنهاد امریکا را رد کرد. مشاوران وی برای آمریکایی‌ها توضیح دادند که برنامه‌های اوباما و ریولین با هم تلاقی دارد، چون رئیس رژیم صهیونیستی قصد دارد قبل از بازگشت اوباما به واشنگتن به سرزمین‌های اشغالی بازگردد.

استدلال روزنامه صهیونیستی هاآرتص این موضوع را ادامه تنش‌های ادعایی بین کاخ سفید و دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر سر دعوت بدون هماهنگی از نتیانیاهو برای دعوت در کنگره دانسته است.

جان بینر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه (اول بهمن‌ماه) از نتانیاهو دعوت کرد برای سخنرانی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران به آمریکا سفر کند. این تصمیم، بدون مشورت و هماهنگی با مقامات دولت آمریکا صورت گرفت.

برخی مقامات کاخ سفید این تصمیم کنگره را خارج از عرف دیپلماتیک توصیف کردند.

انتهای پیام/ا.

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید