23
محل تبلیغ شما
23
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار فرهنگی

برو بریم »
چاپ کتاب

چاپ کتاب

چاپ به معنی تکثیر کلمات یا تصاویر بر روی کاغذ ، کارت ، پلاستیک ، پارچه یا مواد دیگر است.صنعت چاپ بخشی جدایی ناپذیر از ...

فرهنگ > سینما – نشست خبری فیلم سینمایی «خداحافظی­ طولانی» با حضور عوامل این فیلم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این فیلم سینمایی در سئانس نخست روز دوشنبه سیزدهم بهمن ماه روی پرده رفت. بعد از نمایش فیلم نشست نقد و بررسی آن با حضور عوامل فیلم برگزار شد.

فرزاد مؤتمن کارگردان فیلم، در مورد ویژگی­‌های خاص فیلم­نامه خداحافطی طولانی صحبت کرد. مؤتمن گفت: «من در سینما عاشق دو ژانر عاشقانه و جنایی هستم و متاسفانه بعد از شب­های روشن فیلم­نامه عاشقانه و خوبی به دستم نرسید ولی این فیلم­نامه عاشقانه بود. مؤتمن در ادامه صحبت­هایش از محدود شدن داستان فیلم­نامه­های سال­های اخیر به طبقات مرفه انتقاد کرد و آن را باعث شرمساری دانست. او گفت: یکی دیگر از دلایلی که این فیلم را ساختم حضور طبقات کارگر در آن است و من سال­هاست که می­خواهم فیلمی از این طبقه بسازم. متاسفانه جای طبقهکارگر در فیلم­های ما خالی است. این طبقات مشتری­های اصلی سینما هستند اما وقتی فیلم­ها را تماشا می­کنند، اثری از خودشان نمی­بینند. بیشتر فیلم­های ما از چهارراه پارک­وی به بالا می‌گذرد.»

مؤتمن، فضای فیلم­نامه اصغرعبداللهی که امکان نزدیک شدن اثرش، به فیلم­‌های وسترن را برای او فراهم کرد و  هم­چنین شرایط مالی مناسب گروه تولیدی را از جمله دلایل مهم ساختن این اثر دانست.

ساره ­بیات بازیگر زن این فیلم علاقه شخصی­اش به سبک مؤتمن در فیلم­سازی و کار با این کارگردان را عامل مهم همکاری­اش و کارگردانی مؤتمن را همراه با شرافت و آرامش دانست.

 حضور سعیدآقاخانی در نقشی کاملا جدی و غیر طنز او را جنجالی­ترین چهره این فیلم کرده ­است. آقاخانی حضور خود در این نقش را با ترس و دلهره فراوان توصیف کرد.

 در این بخش سوالاتی از کارگردان درباره علت انتخاب آقاخانی شد که مؤتمن در پاسخ گفت: «ما برای نقش فیلم به دنبال بازیگر مردی چهل ساله بودیم که از نظر ظاهری بتواند نقش کارگر را بازی کند. متاسفانه در این محدوده سنی بازیگران مرد ما بسیار محدود هستند. پس از تشکیل جلسات فراوان مدیرتولید فیلم با تردید فراوان سعیدآقاخانی را پیشنهاد دادند که ما بلافاصله یاد ایشان افتادیم و توانستیم از حضورش استفاده کنیم. در ابتدا من هم تردید داشتم اما سعیدآقاخانی بسیار خوب کار را پیش برد و من معتقدم تمام این فیلم به او مدیون است. بازی­های او در بسیاری از صحنه­های فیلم، مو را بر اندام من صاف می­کند و در کل بازیگران کمدی بازیگران بسیار توانمندی هستند.»

در ادامه علی­ حضرتی تهیه­کننده این فیلم گفت: «مخاطب فیلم ما هم مخاطب خاص و روشنفکر و هم مخاطب عام است و من خوشحالم که اولین تجربه تهیه­کنندگی­ام در کنار مؤتمن بود.»

در ادامه جلسه پرسش­هایی در مورد نور­پردازی فیلم، موسیقی و داستان فیلم از مؤتمن شد. مؤتمن رنگ فیلم را در راستای شخصیت­‌ها و احوالات آن­ها بیان­ کرد و در مورد موسیقی به مشکلات این فیلم برای موسیقی پرداخت او گفت: «ما می­‌توانستیم فیلم را بدون موسیقی بسازیم اما من فیلم بی‌موسیقی را فیلم نمی­‌دانم همین امر باعث شد ما برای موسیقی مشکلات زیادی داشته­ باشیم و حتی آهنگ­ساز را عوض کنیم. موسیقی و صدای فیلم دچار مشکلاتی است که باید با توجه به صدا در سینماهای مختلف و حالت دالبی یا مونو حل شود.»

او موسیقی فیلم را مانند داستان آن همراه با خلاصه­‌گویی و سرک کشیدن‌های کوتاه به قصه­‌ها و سازگار با فضای قصه دانست.

در ادامه پرسش­‌ها ساره بیات در پاسخ به این سوال که او به عمد نقش زنانی از طبقه پایین را ایفا می­کند گفت: «در کار من هیچ تعمدی وجود ندارد و من با توجه به کارگردان و فیلم­نامه و بدون قصد قبلی نقشی را انتخاب می­‌کنم و نقش­‌هایی که بازی کردم از نظر خودم متنوع هستند.»

در قسمت پایان جلسه رامتین شهبازی منتقد و مجری جلسه، از عدم حضور بازیگران و کارگردان­ها در سینمای کوروش و اکران­های مردمی انتقاد کرد و گفت: من از این فرصت برای این استفاده می­کنم تا این موضوع منتشر شود. بازیگران و دست­اندرکاران سینما مدام از مخاطب صحبت می­کنند اما هیچ­کدام از آن­ها در اکران­های مردمی که در سینمای کوروش برگزار می­شود حاضر نمی­شوند، این نگاه درستی نیست و امیدواریم اصلاح شود.

در انتهای جلسه مؤتمن خوشحالی خود را از اینکه فرصت ساختن خداحافظی طولانی را داشته­است ابراز کرد و گفت: امیدواریم فیلم اکران موفقی داشته باشد.

5858

منبع : www.khabaronline.ir

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.