23
محل تبلیغ شما
23
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار فرهنگی

برو بریم »
چاپ کتاب

چاپ کتاب

چاپ به معنی تکثیر کلمات یا تصاویر بر روی کاغذ ، کارت ، پلاستیک ، پارچه یا مواد دیگر است.صنعت چاپ بخشی جدایی ناپذیر از ...

فرهنگ > سینما – جمع کردن گروهی از تماشاگران که رای خود را در صندوق خیلی پسندیدم می‌اندازند، یکی از روش‌های مرسومی است که بعضی سینماگران برای بالا بردن رای فیلم‌شان به کار می‌بندند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سینماهای مردمی در دومین روز برگزاری جشنواره میزبان جمعی از دوستداران سینما بودند، گروهی که با پیش خرید بلیت‌ها و ایستادن در صف امکان تماشای فیلم مورد نظرشان را به دست آورده بودند و گروه دیگر، افرادی که با بلیت‌های عوامل فیلم به سینما آمده بودند.

طبق روال جشنواره فیلم فجر هر صاحب فیلمی دارای تعداد بلیت‌‌های مشخص از هر سئانس است و میهمانان عوامل نیز، مانند هر تماشاگر دیگری حق انداختن رای‌شان در هر کدام از صندوق‌های نظرسنجی را دارا هستند، اما ماجرا زمانی پیچیده می‌شود که برخی تهیه‌کنندگان و کارگردانان با شیوه‌های مختلف تعداد بیشتری میهمان وارد سالن می‌کنند. این میهمانان برگه‌های رای را نیز دریافت می‌کنند و در نهایت مجموع آرای مثبت یک فیلم رشد می‌کند.

زمانی که یک تهیه‌کننده و یا کارگردان بلیت‌های سئانس گذشته را برای سئانسی دیگر مورد استفاده قرار می‌دهد و رای‌های بیشتری را به این شکل در صندوق جمع می‌کنند، رقابت برای رسیدن به بالای جدول فیلم‌های انتخاب مردمی کاری پیچیده و دشوار می‌شود.

اما در کنار این فضای رقابتی پیچیده، عاشقان سینما نیز جشنواره را فرصتی می‌بینند برای تماشای فیلم‌هایی که منتظر نمایش‌شان بودند. حضور این گروه است که سئانس‌های نمایش برخی فیلم‌ها را شلوغ می‌کند. «شیف شب» به کارگردانی نیکی کریمی از جمله فیلم‌هایی است که روز دوم جشنواره در سینما آزادی به نمایش درآمد و با استقبال مخاطبان مواجه شد به گونه‌ای که به گفته دست‌اندرکاران این سینما سالن نمایش فیلم پر بود و واکنش‌ها نشان از رضایت مخاطبان داشت. «عصر یخبندان» مصطفی کیایی نیز از فیلم‌های مورد توجه تماشاگران در روز دوم بود.

گاه در میان انبوه مخاطبان جشنواره چهره‌های آشنایی نیز دیده می‌شوند برای تماشای آثار همکاران سینمایی‌شان راهی سالن‌های مختلف می‌شوند و در جمع مخاطبان سینما فیلم‌ها را می بینند.

یکی از نکاتی که این روزها از سوی افراد با سابقه سالن‌های سینما در مورد میزان استقبال از جشنواره مطرح می‌شود، کاهش استبقال تماشاگران است. در نگاهی کلی به وضعیت فروش بلیت‌ها و استقبال مخاطبان می‌توان به این نتیجه رسید که یکی از عوامل تصور کاهش مخاطب در برخی سالن‌ها، شروع فعالیت پردیس‌های جدید سینمایی از جمله چهارسو و کوروش است.

5858

منبع : www.khabaronline.ir

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.