17
جامعه > شهری – ایرنا نوشت:

مرکز مدیریت راه های کشور محدودیت ها و ممنوعیت های ترافیکی روزهای پایانی 15 تا 17 بهمن ماه سال جاری در برخی از محورهای مواصلاتی را اعلام کرد.

تردد موتورسیکلت از ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه 15 بهمن ماه تا ساعت 24جمعه 17 بهمن ماه 93 از محورهای کندوان، هراز، فیروزکوه و تهران – سمنان – مشهد و بالعکس ممنوع است.

همچنین تردد تمام خودروها از ساعت 15 تا 24 روز جمعه 17 بهمن ماه، از کرج به مرزن آباد ممنوع بوده و با اعلام مأمورین پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 18 تا 24 همان روز، از 15 کیلومتری جنوب مرز ن آباد (محدوده دزدبن) به سمت کرج، یکطرفه می باشد و تردد تمام تریلرها ،کامیونها، کامیونت ها در محور کندوان همچنان ممنوع است.

تردد تمام تریلرها از محور هراز کماکان ممنوع بوده و تردد کلیه کامیونها و کامیونتها از ساعت 6 تا 24 روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه مورخ 15، 16 و 17 بهمن ماه در این محور ممنوع شده است.

براساس اطلاعیه مرکز مدیریت راه های کشور در محور فیروزکوه نیز تردد کلیه تریلرها از ساعت 6 تا 24 روز جمعه 17 بهمن ماه از تهران به قائمشهر و بالعکس، ممنوع خواهد بود.

براساس تصاویر دریافتی از دوربین های نظارتی، سامانه های ترددشمار و گشتهای شعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر به استثنای محورهای مسدود و ممنوع مابقی محورهای مواصلاتی کشور باز و تردد در آنها به روال عادی در جریان است.

طی شبانه روز گذشته کل تردد ثبت شده براساس آخرین اطلاعات دریافتی از یک هزار و 219 تردد شمار فعال در محورهای برون شهری، نسبت به روز قبل 30 درصد افزایش را نشان می دهد که سهم وسایل نقلیه سنگین 20 درصد، اوج تردد بین ساعات 17 تا 18و کمترین تردد بین ساعات 3 تا 4 صبح بوده و هموطنان با آگاهی از این موضوع می توانند ساعات مناسب تری را برای سفر انتخاب کنند.

ممنوعیت تردد بدلیل مشکلات جوی:

محور فرعی شمشک ـ دیزین ، واقع در استان های البرز و تهران، از ساعت 15 روز 29 مهر تا اطلاع بعدی، به دلیل بارش برف مسدودو تردد از محور کرج- گچسر- مرزن آباد انجام می شود.

محور فرعی پونل ـ خلخال واقع در استان اردبیل، از ساعت 12 روز 4 آذر ماه تا اطلاع بعدی به دلیل بارش شدید برف و احتمال ریزش بهمن و نبود ایمنی کافی مسدود و تردد از محور اسالم – خلخال انجام می شود.

همچنین در محور فرعی سروآباد ـ پاوه واقع در استان کردستان، از تاریخ 6 آذر ماه تا اطلاع بعدی به دلیل بارش شدید برف و احتمابل ریزش بهمن و نبود ایمنی کافی مسدود و تردد از محور سنندج – کامیاران – روانسر – پاوه انجام خواهد شد.

محور قدیم اصفهان ـ شهرکرد (گردنه رخ ـ جعفرآباد) واقع در استان چهارمحال و بختیاری از تاریخ 10 آذر ماه 93 تا 15 فروردین 94، به دلیل احتمال ریزش کوه و سقوط بهمن، حدفاصل کیلومتر 17 تا 26 مسدود و تردد از مسیر تونل های رخ 1 و 2 انجام می شود.

تردد در آزادراه مرزن آباد ـ چالوس، واقع در استان مازندران، از مورخ 14 آذر ماه تا اطلاع بعدی، به دلیل ریزش کوه مسدود و تردد از محور قدیم مرزن آباد ـ چالوس انجام می شود.

محور فرعی همدان ـ گنجنامه ـ تویسرکان واقع در استان همدان، تا تاریخ 31 فروردین 94 به دلیل صعب العبور بودن و نبود ایمنی کافی مسدود و تردد از محورهای همدان – جوکار – تویسرکان و همدان – اسدآباد – تویسرکان عملی خواهد بود.

ممنوعیت تردد بدلیل عملیات کارگاه جاده ای:

تردد محور هراز، واقع در استان های تهران و مازندران، از تاریخ 18 بهمن تا 20 اسفند، روزهای شنبه تا سه شنبه از ساعت 20 تا 5 بامداد به دلیل اجرای عملیات راهسازی تعریض و بهسازی حدفاصل شنگلده تا گزنک ، مسدود و تردد از دیگر مسیرهای منتهی به شمال انجام خواهد شد.

در محور خرم آباد ـ پلدختر ـ پل زال واقع در استان لرستان در تاریخ 20 بهمن از ساعت 8 تا 14 بدلیل اجرای عملیات راهسازی و ریزش برداری،حدفاصل کیلومتر 90 تا 200+90 مسدود و به دلیل زمان کوتاه عملیات محور فاقد مسیر جایگزین است.

محور اردبیل ـ سرچم، واقع در استان اردبیل، از تاریخ 11 بهمن تا 21 اسفند، بدلیل اجرای عملیات راهسازی و ترانشه برداری، حدفاصل کیلومتر 90 تا 110، مسدود و تردد از محورهای اردبیل – آستارا و اردبیل – سراب – بستان آباد به زنجان انجام می شود.

در محور هراز در تونل جدید گردنه امامزاده هاشم واقع در استان های تهران و مازندران، تمدید عملیات تا20 بهمن، به دلیل ادامه اجرای عملیات آب بندی، نصب جت فن وایمن سازی تونل، مسدود و تردد به صورت رفت و برگشت خارج از تونل (از گردنه امامزاده هاشم) انجام می گیرد.

محورکمربندی جنوبی الیگودرز، واقع در استان لرستان، از تاریخ یک مهر تا 25 اسفند ماه بطور 24 ساعته بدلیل اجرای عملیات راهسازی و احداث تقاطع غیر همسطح مسدود و کمربندی شمالی به عنوان مسیر جایگزین معرفی می شود.

محور قم ـ گرمسار و بالعکس، واقع در استان های تهران‏، سمنان و قم، بدلیل تمدید اجرای عملیات راهسازی، تا اطلاع بعدی، مسدود و مسیر جایگزین برای خودروهای سواری آزادراه قم ـ تهران، برای نقلیه سنگین محور قدیم قم ـ تهران و در ادامه برای کلیه خودروها، جاده امام رضا(ع) به سمت پاکدشت و گرمسار خواهد بود.

مرکز مدیریت راه های کشور تصریح کرده که هموطنان برای آگاهی از آخرین وضعیت راه های کشور می توانند به وب سایت ir.141مراجعه کنند و یا برای دریافت خلاصه آخرین وضعیت راهها، عدد 141 را به شماره 1000141 پیامک کنند.

23231

منبع : www.khabaronline.ir

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.