23
محل تبلیغ شما
23
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار فرهنگی

برو بریم »
چاپ کتاب

چاپ کتاب

چاپ به معنی تکثیر کلمات یا تصاویر بر روی کاغذ ، کارت ، پلاستیک ، پارچه یا مواد دیگر است.صنعت چاپ بخشی جدایی ناپذیر از ...

فرهنگ > سینما – برگزاری سی و سومین جشنواره فیلم فجر در مشهد پنجشنبه ۱۶ بهمن ماه با نمایش فیلم «خداحافظی طولانی» به کارگردانی فرزاد موتمن آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بر اساس اعلام قبلی قرار بود فیلم «رخ دیوانه» به کارگردانی ابوالحسن داودی در روز اول برگزاری جشنواره در مشهد اکران شود که به دلیل مشکلات فنی، «خداحافظی طولانی» برای اکران در روز اول جایگزین شد و نمایش آن با استقبال مخاطبان روبرو شد.

این فیلم ساخته فرزاد موتمن، کارگردان با سابقه سینمای ایران در دو بخش سودای سیمرغ و هنر و تجربه سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. «خداحافظی طولانی» نهمین فیلم سینمایی فرزاد موتمن، یک درام عاشقانه کلاسیک و کارگری‌ است و علی حضرتی تهیه‌کننده فیلم است. سعید آقاخانی در نقشی متفاوت در این فیلم حاضر شده است و امیدهایی برای کاندیدا شدن او وجود دارد.

موتمن فیلم خود را یک عاشقانه کارگری می‌داند. او فیلم عاشقانه کارگری را چنین تشریح می‌کند: «فیلم کارگری مقوله وسیعی است و از «همه چیز روبراهه» (ژان پیرگورن و ژان لوک گدار) تا «نورما ری» مارتین ریت را شامل می‌شود. شاید تا امروز در سینمای ایران واقعا به سمت طبقه کارگر نرفتیم. طبقه کارگر در تعریف کلاسیکش طبقه‌ای است که نیروی کارش را به کارفرما می‌فروشد. ما واقعا چنین نسبت و رابطه‌ای در سینمای ایران ندیده‌ایم. فیلم «خداحافظی طولانی» اما از موارد معدودی است که قصه‌اش در طبقه کارگر می‌گذرد بی‌آنکه فیلم کارگری باشد. کاراکترهای این فیلم کارگر هستند اما در این فیلم مسائل کارگران مطرح نمی‌شود، در فیلم «خداحافظی طولانی» نمی‌شد به مسائل کارگری نزدیک شد چراکه فیلم عشقی است. فیلم کارگری مسائل خاص خود را ندارد اما این فیلم نوعی فیلم عشقی است که کاراکترهایی از طبقه کارگر دارد.»

5858

منبع : www.khabaronline.ir
مطالب مرتبط :

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.