17

جامعه > شهری – ایرنا نوشت:

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در همه کلانشهرهای جهان با زبان رنگ با مردم صحبت می شود، گفت: در آن کلان شهرها مدیریت شهری برای ایجاد موانع در خیابان، تنها خطی رنگی به عنوان یک مرز بر روی زمین ترسیم می کند و همه مردم آن مرز را رعایت می کنند.

معصومه آباد افزود: در تهران به جای خط کشی، نرده گذاری می کنیم، در حالی که باید این تفکیک کننده های فلزی را حذف کرده و با زبان رنگ ها با مردم حرف بزنیم.

وی با اشاره به اجرای کمپین «آسمان آبی ـ زمین پاک» توسط شهرداری تهران گفت: طرح «احترام به خط سفید» که یکی از برنامه های این کمپین است، فرصتی مناسب برای تغییر مدیریت شهری از سازمانی خدماتی به ساختاری فرهنگی است که می تواند با از میان برداشتن سازه هایی آهنی همچون نرده های جداکننده فلزی بزرگراه ها نمود یابد.

رییس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: باید رویکرد جدیدی در شهر تهران جایگزین شود که بر اساس آن ادبیاتی مفهومی با مشخصه یک انسان متمدن و فرهیخته اجتماعی برای آموزش فرهنگ زندگی در کلا شهرها مورد توجه قرار گیرد.

آباد با تاکید بر اینکه مردم وقتی متوجه منافع یک برنامه می شوند در آن مشارکت می کنند، خاطرنشان کرد: این مهم نخستین گامی است که مدیریت شهری در اجرای کمپین «آسمان آبی ـ زمین پاک» باید به آن توجه کند.

کمپین آسمان آبی و زمین پاک با هدف آموزش رفتارهای ترافیکی و ارتقای فرهنگ رانندگی و نیز توجه شهروندان به موضوعات زیست محیطی بصورت محدود در مناطق شش، هشت و 11شهرداری تهران آغاز و در ادامه در سطح مناطق 22 گانه شهرداری اجرا خواهد شد.

در طرح نمادسازی خط سفید به عنوان برنامه ترافیکی کمپین آسمان آبی و زمین پاک، بلوک های خط کشی عابر در تقاطع های زماندار حذف و به جای آن کانال عابر پیاده ترسیم و با سایر اقدامات مشابه، رانندگان و شهروندان به خطوط کف خیابان ها به عنوان یک ابزار قانونی نگاه خواهند کرد.

 

47503

منبع : www.khabaronline.ir
مطالب مرتبط :

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.