23
محل تبلیغ شما
23
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار فرهنگی

برو بریم »
چاپ کتاب

چاپ کتاب

چاپ به معنی تکثیر کلمات یا تصاویر بر روی کاغذ ، کارت ، پلاستیک ، پارچه یا مواد دیگر است.صنعت چاپ بخشی جدایی ناپذیر از ...

فرهنگ > تجسمی – نخستین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی کیش، 19بهمن با حضور بیش از 35هنرمند داخلی و خارجی به طور رسمی آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد کیش، نخستین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی کیش و با حضور 12 هنرمند خارجی و 5 هنرمند داخلی  به همراه 17 هنرمند ایرانی به عنوان دستیار برای اجرای بهتر طرح ها در محل کلبه هور و با تاکید دکتر مونسان برای بهره گیری از آثار فاخر هنری در زیبا سازی فضای شهری و استفاده از نظرات هنرمندان مجرب در حوزه های مختلف آغاز شد.

بهبود بهی زادی مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه گذاری با اشاره به  تمرکز فعالیت های منطقه آزاد کیش در اجرای برنامه های فرهنگی و طرح های بزرگ عمرانی و گردشگری، گفت : سمپوزیوم مجسمه سازی کیش با هدف خلق اثار برجسته هنری درجزیره و فراهم شدن  زمینه  تبادل هنر و اندیشه و افزایش تعامل میان هنرمندان داخلی و خارجی در این منطقه برگزار می شود.

او با اعلام اینکه از این پس هر ساله جزیره کیش میزبان برگزاری سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی خواهد بود، افزود: در سالی که مزین به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است برگزاری این سمپوزیوم با حضور مجرب ترین هنرمندان مجسمه ساز بین المللی گامی مهم در عرصه ارتقاء هنر و تثبیت جایگاه کشورمان در جوامع هنری بین المللی است.

موسوی دبیر نخستین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی کیش نیز با اشاره به مراحل دشوار انتخاب شرکت کنندگان اصلی از میان  32 هنرمند خارجی و 77 هنرمند داخلی داوطلب گفت : با  انتخاب برجسته ترین مجسمه سازان بین المللی تلاش کرده ایم تا سمپوزیوم از سطح بالایی برخوردار باشد.

وی افزود :  طی مصوبه شورای سیاست گذاری سمپوزیوم پس از اعلام  فراخوان بین المللی 12 هنرمند خارجی و 5 هنرمند ایرانی برای شرکت در این سمپوزیوم انتخاب شدند که به کمک  17 نفر از مجسمه سازان به نام و با تجربه کشورمان به عنوان دستیار  تا 10 اسفند آثار زیبایی را بر روی سنگ های تراورتن خلق می کنند.

شهلا پور، هنرمند پیشکسوت مجسمه سازی کشورمان نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه برگزاری این سمپوزیوم موجب دلگرمی اهالی هنر است گفت : امروزه در جهان از  برگزاری سمپوزیوم های بین المللی و جشنواره های هنری به عنوان راهکار مناسبی در توسعه صنعت گردشگری بهره می برند.

وی افزود حمایت از برگزاری مستمر این برنامه ها زمینه جذب گردشگران فراوانی را به این جزیره زیبای مرجانی فراهم کرده و فرصت ارزشمندی برای معرفی جاذبه های گردشگری کشورمان و فرهنگ و هنر غنی ایران اسلامی است.  

در پایان این مراسم نیز  هنرمندان با حرکتی نمادین  تراش مجسمه ها را بر روی سنگ های تراورتنی که در محوطه وسیعی در ساحل کلبه هور قرار گرفته بود آغاز کردند.

سمپوزیوم مجسمه سازی کیش تا دهم اسفند ادامه دارد و  در نهایت در بخش اصلی به سه اثر برگزیده به ترتیب 7هزار، 5 هزار و سه هزار دلار و دیپلم افتخار به عنوان جایزه تعلق خواهد گرفت و سه هزار دلار به عنوان ورودیه پرداخت می شود.

گفتنی است هنرمندان خارجی سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی کیش از کشورهای آمریکا ، المان ، مجارستان ، ایتالیا ، سروستان ، بلاروس ، گرجستان و بلغارستان هستند و به مدت 20 روز درجزیره کیش با خلق آثار هنری با هم رقابت می کنند

5757

منبع : www.khabaronline.ir
مطالب مرتبط :

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.