17

جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری – طرح قصه گویی در موزه ها با عنوان “یکی بود یکی نبود ” با استقبال کودکان رو به رو شد.


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، لیلا کفاش زاده مسئول دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، گفت: با گذشت 5 روز از آغاز طرح قصه گویی،موزه های رضا عباسی، تاریخ پزشکی، موسیقی و علوم و فنون میزبان طرح قصه گویی درموزه ها بوده اند.

او با اشاره به این نکته که قصه ها در هر موزه حال و هوای آن موزه را به خود می گیرد گفت: در بخش اسلامی موزه رضا عباسی که مزین به تصاویر گرانسنگ شاهنامه بود هفت خوان رستم با حضور دانش آموزان اجراشد و آنها توانستند برای دقایقی کوتاه خود را به جای پهلوان ایران زمین ببینند.

به گفته کفاش زاده ، در موزه علوم پزشکی نیز در طی روایت قصه زال بیماری آلبینیسم با جادوی ادبیات تبدیل به یک حماسه با شکوه شد.

مسئول دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: در موزه تاریخ پزشکی کودکان با بهره گیری از  ادبیات ناب فارسی آموختند که چگونه می توان با وجود داشتن یک بیماری مادر زاد تبدیل به یک جهان پهلوان شد و در تاریخ کشور تاثیر گذار بود.

او گفت: در ادامه اجرای طرح قصه خوانی در موزه ها ، موزه موسیقی میزبان خانواده ها بود. قصه ریتمیک آواز در مزرعه که  روایت نغمه سرایی چشمه ، رود ، درخت و حیوانات یک روستا است در این موزه به اجرا در آمد و گروه سراینده ها با هم نوایی زیبایشان یک از با شکوه ترین قطعه های موسیقی را اجرا کردند.
 این قصه مفهوم صلح و اتحاد را به زیبا ترین شکل به کودکان می آموزد.

به گفته او، داستان پیرزن خردمندی که با علم و دانش خود یک کشور را از حمله دشمنان نجات می دهد و جواب تمام چیستان های سخت دشمن را می داند ، موضوع قصه ای بود که درموزه علوم  به اجرا در آمد. 
در این قصه کهن کودکان آموختند که سالخوردگان سربار جامعه نیستند و می توان از دانش و تجربه آنها استفاده کرد.
 

کفاش زاده گفت: در طرح قصه گویی در موزه ها،  قصه گویان شورای کتاب کودک توانستند با توانایی کامل با تمام گروه های سنی ارتباط برقرار کرده و متناسب با فضای موزه ها قصه ای را روایت کنند که معرف جایگاه تخصصی موزه باشد. 
بنابراین گزارش، طرح قصه خوانی در موزه ها با عنوان “یکی بود یکی نبود” امروز ،فردا و پس فردا به ترتیب در موزه آبگینه، کاخ گلستان و خانه موزه شهید بهشتی از ساعت 10تا 12برگزارمی شود و شرکت در آن برای کودکان و والدین آنها رایگان خواهد بود.

۴۷۴۷

منبع : www.khabaronline.ir
مطالب مرتبط :

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.