23
محل تبلیغ شما
23
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار فرهنگی

برو بریم »
چاپ کتاب

چاپ کتاب

چاپ به معنی تکثیر کلمات یا تصاویر بر روی کاغذ ، کارت ، پلاستیک ، پارچه یا مواد دیگر است.صنعت چاپ بخشی جدایی ناپذیر از ...

فرهنگ > کتاب – همزمان با دهه مبارک فجر، کتاب «انقلاب و دیپلماسی در خاطرات سیدمحمد صدر» و «اولین مشت» از مجموعه روزهای انقلاب از سوی سوره مهر منتشر ‌شد.

به گزارش خبرآنلاین، محمد قبادی، تدوینگر کتاب «انقلاب و دیپلماسی در خاطرات سیدمحمد صدر» گفت:  این اثر، خاطرات دکتر سید محمد صدر، فرزند آیت‌الله سیدرضا صدر است. در این کتاب به پیشینه خانوادگی دکتر محمد صدر، تحصیلات او در رشته دارو‌سازی در دانشگاه تهران، نحوه مبارزات او در انقلاب اسلامی، حضور صدر در عرصه سیاسی و در کنار شهید رجایی، مسئولیت‌های که او در وزارت امورخارجه برعهده گرفت، پرداخته‌ام.

قبادی با بیان این‌که کتاب «انقلاب و دیپلماسی در خاطرات سید محمد صدر» در هفت فصل تدوین شده است، افزود: کتاب را می‌توان به دو بخش کلی تقسیم کرد: بخش زندگی، فعالیت‌ها و مبارزات ایشان پیش از انقلاب و بخش دیگر بعد از پیروزی انقلاب و حیطه مسئولیت‌های سیاسی و دیپلماتیک ایشان تا سال 1364 است.

این پژوهشگر با بیان اینکه تا به حال خاطرات کمی از شخصیت‌های طراز اول وزارت خارجه جمهوری اسلامی منتشر شده، اظهار داشت: تا پیش از تدوین این کتاب، دو اثر از شخصیت‌های وزارت خارجه جمهوری اسلامی منتشر شده بود. نخست روزنوشت‌های دکتر ولایتی است و کتاب دیگر «شیخ‌المعاونین ما کجاست» که خاطرات محمد عرب را در بر می‌گیرد؛ البته کتاب دوم اساساً فضایی از وزارت خارجه را به خواننده منتقل نمی‌کند زیرا صاحب خاطره یک شخصیت اداری است تا یک دیپلمات.

وی افزود: در واقع دکتر صدر جزو اولین شخصیت‌های صاحب‌نظر در روابط خارجی هستند که خاطراتشان تدوین ‌شد. البته اکنون با انتشار خاطرات دکتر محمدجواد ظریف و یکی دو اثر دیگر شاهد آثاری در این حوزه هستیم. کتاب «انقلاب و دیپلماسی در خاطرات سید محمد صدر» در 589 صفحه منتشر شده است.

بنابراین گزارش، سوره مهر همچنین «اولین مشت» اثر داستانی میرشمس‌الدین فلاح هاشمی‌نسب از مجموعه روزهای انقلاب منتشر شد.

هاشمی نسب درباره این اثر داستانی گفت: این پروژه (مجموعه روزهای انقلاب) و این سوژه (تصویب و لغو قانون انجمن‌های ایالتی و ولایتی) به پیشنهاد دوست گرامی آقای امیرخانی به من پیشنهاد شد. در اصل درباره این موضوع اسناد و کتاب مشخص بسیار کم و محدود است که شاید تنها و مهم‌ترین آنها خود سخنرانی‌های امام(ره) در باب این موضوع بوده است.

وی ادامه داد: با تحقیقاتی که از بین آثار و منابع مختلف پیدا و استخراج کردم توانستم نگارش داستان را آغاز کنم لذا کتاب بر اساس مستندات تاریخی و نزدیک به هشت منبع به نگارش درآمده است.

هاشمی نسب درباره موضوع و شیوه نگارش داستان نیز افزود: شخصیت اول داستان نوجوانی است که قرار است قضیه انجمن‌های ایالتی و ولایتی را به صورت تئاتر در مدرسه اجرا کند. همچنین راوی داستان سوم شخص است که سعی کرده‌ام زاویه دید داستان را برای آنکه در گذشته اتفاق افتاده، مخاطب بتواند راحت‌تر با داستان ارتباط برقرار کند دانای کل انتخاب کرده‌ام.

این کتاب در 137 صفحه برای گروه سنی نوجوان منتشر شده است.

6060

منبع : www.khabaronline.ir
مطالب مرتبط :

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.