30
محل تبلیغ شما
30
محل تبلیغ شما

تازه های متفرقه

برو بریم »
نکاتی که باید درباره ی اورینگ بدانیم؟

نکاتی که باید درباره ی اورینگ بدانیم؟

مقدمهشرکت لاستیک سازی باران صنعت سپاهان تولید کننده قطعات لاستیک صنعتی با در نظر گرفتن نیاز بازار اقدام به تولید قطعات لاستیکی حساسی کرده است که در ...

 

کاشی و سرامیک بیشتر از سایر مصالح ساختمانی کاربرد دارند و در قسمت‌های مختلف یک ساختمان ازجمله آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی، حیاط، پارکینگ و حتی نمای ساختمان، گلخانه و حوض‌های تزئینی کاربرد دارند. به هر کدام از نمایندگی های کاشی رشت اگر سر بزنید می توانید مدل های زیادی از کاشی و سرامیک مورد استفاده تان را پیدا کنید. برای خرید بهترین کاشی ها در رشت،  می توان به نمایندگی کاشی و سرامیک در رشت مراجعه کرد.

کاشی،  قطعه ای است که از دو قسمت،  قطعه سفالی و لعاب روی آن که ماده‌ای شیشه است تشکیل می شود که درحرارت بالاتر از ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد  پخته می شو د و به حالت نیمه شیشه ای در می آید. کاشی ها به دو دسته تقسیم می شوند: 1-  کفی 2- دیواری.  کاشی کفی برای اینکه در کف ساختمان از آنها استفاده می شود ، در حرارت بالایی پخته می شود و از مقاومت سایشی بالایی برخوردار هستند اما کاشی دیوار برای استفاده از دیوارهای داخل ساختمان مورد استفاه قرار می گیرد و از جذب بالایی برخوردار هستند. کاشی ها انواع مختلفی دارند و تنها عاملی که می تواند فرق بین آنها را تشخیص داد استفاده یا عدم استفاده از لعاب می باشد.

کاشی و سرامیک

سرامیک تشکیل شده از مواد غیر فلزی و غیر آلی می باشد.  در واقع از مخلوط کردن خاک رس با ماسه و فلدسپار در دمای زیاد سرامیک تشکیل می شود که طبق کاربردهای مختلف آن به دو دسته ی سرامیک‌های سنتی (سیلیکاتی) و سرامیک‌های مدرن (مهندسی) تقسیم مس شوند. از خصوصیات آن می توان به

مقاومت فیزیکی بالا دربرابر یخ‌زدگی، تغییر شکل ندادن در برابر آتش ، تغییر رنگ  با گذشت زمان و در مقاوم در برابر اشعه خورشید اشاره کرد. کاشی و سرامیک تفاوت چندانی ندارند، لعابی که روی قسمت سخت کاشی را می‌پوشاند و شکل زیبایی به آن می‌دهد، می‌تواند از جنس‌های مختلفی باشد که اگر از سرامیک باشد به آن کاشی سرامیک یا سرامیک گفته می‌شود.

مشخصات کاشی های ضد اسید ( کاشی و سرامیک گیلان )

  • مقاوم در برابر اسیدها
  • دارای مقاومت مکانیکی بالا
  • دارای مقاومت بالا در برابر سایش
  • جذب آب بسیار پایین و مقاومت بالا در برابر یخ زدگی

کاربردها:

  • مناسب جهت کاربرد در محیط‌هایی که در معرض اسیدها (به استثناء اسید فلوئوریدریک HF) قرار دارند.
  • مناسب جهت کاربرد درمحیط‌ هایی که در معرض بارهای سنگین دینامیکی قرار دارند. مانند کف انبارهای صنعتی که لیفتراک‌های حامل بار بر روی آنتردد می‌نماید.
  • مناسب جهت کاربرد در محیط‌ هایی که در معرض ترافیک سنگین عبور و مرور افراد قرار دارند(مانند اماکن عمومی)
  • مناسب جهت کاربرد در محیط‌هایی که در معرض مواد دارای بوی آزاردهنده قرار دارند(مانند آشپزخانه‌های صنعتی و سرویس‌های بهداشتی عمومی).
  • مناسب جهت کاربرد در حوضچه های اسید و مواد شیمیایی
  • مناسب جهت پوشش کف و دیواره سالن های صنعتی

 

 

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید