16
محل تبلیغ شما
16
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار

برو بریم »
مضرات اسید فسفریک برای سلامتی

مضرات اسید فسفریک برای سلامتی

اسید فسفریک یکی از اسید های معدنی است که به دلیل داشتن ویژگی های مختلف در بسیاری از محصولات غذایی یا صنعتی مورد استفاده قرار ...

فلز آهن و خصوصیات آن

مجموعه : اخبار زیر موضوعات : اخبار اجتماعی زیر موضوعات : علمی زیر موضوعات : متفرقه

قبل از آشنایی با خصوصیات آهن ، مهم است که بدانید فلز آهن واقعاً چیست.این ماده دارای نماد Fe و عدد اتمی 26 است و از نظر جرم رایج ترین عنصر روی زمین است ، زیرا قسمت بزرگی از هسته و هسته داخلی سیاره را تشکیل می دهد.این عنصر چهارمین عنصر فراوان در سطح زمین است که به راحتی می توان آن را در معادن یافت.هنگام تماس با اکسیژن اکسید می شود (یا زنگ می زند) ، بنابراین به ندرت آن را به شکل خالص می بینیم.آهن همچنین ماده ای شکننده و سخت است.

آهن دارای خواص بسیاری است که آن را در طیف وسیعی از صنایع ، از متالوژی گرفته تا بازیافت ، فوق العاده مفید می کند.

یکی از شناخته شده ترین خواص مکانیکی آهن میزان سختی آن است.آهن یک فلز نرم است ، اما در ترکیب با سایر اجزا بسیار قوی می شود و می تواند برای تعداد زیادی از برنامه ها و در بخشهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

جهت اطلاع از قیمت آهن قراضه اصفهان روی لینک کلیک کنید.

هزینه پایین – این عنصر همچنین مقرون به صرفه است و باعث شده برای بسیاری از صنایع در سراسر جهان بسیار ارزشمند باشد.

قابلیت انعطاف پذیری – آهن همچنین می تواند تحت فشار تغییر شکل دهد ، مانند چکش کاری ، به این معنی که کار با آن آسان است و شکل می گیرد.

محلول – آهن در اسیدهای رقیق حل می شود.

رسانایی – این عنصر رسانای برق و گرما است.

معرفی فلز آهن

آلیاژهای آهن

آهن برای زندگی روزمره ما ماده ای بسیار مهم و اساسی است (همانطور که تقریباً در همه جا یافت می شود) و همچنین جزء حیاتی بسیاری از آلیاژها است.برخی از آلیاژهای متداول آهن عبارتند از:

فولاد – ترکیبی از آهن و کربن ، این ماده به طور گسترده ای در ساخت و ساز ، سلاح و حمل و نقل استفاده می شود.

فولاد ضد زنگ – با افزودن حداقل 10.5٪ کروم ایجاد شده است.فولاد ضد زنگ مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی دارد و آن را به گزینه ای مناسب برای محیط های چالش آور تبدیل می کند.

فولاد کربن – این آلیاژ خیلی شکننده و شکل پذیر نیست ، قابلیت انعطاف پذیری و مقاومت کششی کمی دارد.

آهن و نیکل – آلیاژی ایجاد می کند که در برابر گرما و اسیدها مقاومت بیشتری دارد.

آهن و منگنز – این آلیاژ فوق العاده بادوام است.

آهن و تنگستن – افزودن تنگستن به آهن آن را به آلیاژی با قابلیت حفظ سختی در دمای بالا تبدیل می کند.

برای اطلاع از قیمت ضایعات آهن با تیم تخصصی آقای آهن ارتباط برقرار کنید.

آهن در زندگی روزمره برای چه استفاده می شود؟

ویژگی ها و کاربرد فلز آهنبه طور کلی آهن در گذشته به شدت برای ابزار و سلاح مورد استفاده قرار می گرفت.امروزه ، ما تمایل به استفاده از آهن برای ایجاد فولاد داریم که اغلب در ساخت و مهندسی عمران استفاده می شود.فولاد ضد زنگ که در برابر خوردگی بسیار مقاوم است ، معمولاً در کارد و چنگال آشپزخانه ، لوازم خانگی و ظروف آشپزی استفاده می شود – همچنین برای تجهیزات بیمارستان نیز استفاده می شود.

استفاده از آهن در زندگی روزمره شامل ماشین آلات و ابزارها ، همچنین وسایل نقلیه ، بدنه کشتی ها ، عناصر ساختاری ساختمانها ، پل ها و هواپیماها است.

بازیافت آهن

آیا می توان آهن قراضه اصفهان را بازیافت کرد؟ پاسخ بله است.با این کار ، شما به طور فعال در کاهش استفاده از منابع طبیعی ، کمک به کاهش میزان انتشار کربن و کاهش انرژی مورد نیاز برای تولید بیشتر فلز از سنگ معدن بکر کمک می کنید.به طور خاص ، به ازای هر تن فولاد بازیافت شده ، می توانید در 1.5 تن سنگ آهن صرفه جویی کنید ، انتشارات را 86٪ کاهش دهید و آلودگی آب را 76٪ کاهش دهید.

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید