22
محل تبلیغ شما
22
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار علمی و آموزشی

برو بریم »
طراحی های مختلف گیربکس حلزونی سهند دور اصفهان

طراحی های مختلف گیربکس حلزونی سهند دور اصفهان

طراحی های مختلف گیربکس حلزونی سهند دور اصفهان شرکت سهند گیربکس که در شهر اصفهان داری کارخانه تولید گیربکس می باشد از برترین ها در ...

چاپ دیجیتال یک روش تبدیل تصویر دیجیتال به سطوح چاپی می باشد. ما در این مقاله قصد داریم موضوعات مرتبط با چاپ دیجیتال ، تفاوت آن با دیگر روشها و هزینه های آن را مورد بررسی قرار دهیم.

همانطور که گفته شد چاپ دیجیتال یک نوع روش چاپی میباشد. اما باید بدانید این روش معمولا برای تیراژهای کم جواب میدهد.این نوع چاپ علاوه بر اینکه در چاپ تصاویر سرعت زیادی دارد این امکان را نیز دارد که در چاپ هر صفحه تغییراتی همچون تغییر رنگ به وجود آورد. مانند چاپ دیجیتال کارت ویزیت اصفهان که میتوان با طرح های متفاوت هر هر دور به چاپ رسانید. اما باید گفت که هزینه این نوع چاپ در مقایسه با دیگر روش ها زیاد است ولی از طرفی هم در موارد مانند تهیه پلیت صرفه جویی میکند. بنابراین برای محصولات چاپی با تیراژ کم مناسب و مقرون به صرفه می باشد.

انواع چاپ دیجیتال:

در بالا گفتیم که چاپ دیجیتال یک روش چاپی می باشد اما چاپ تصاویر به روش های مختلفی انجام میگیرد. برای آشنایی با این روش ها ، انواع چاپ دیجیتال اصفهان  را میتوان از لحاظ نحوه کار و فرایند چاپ و همچنین ابعاد به دو دسته مجزا تقسیم بندی کرد . که هر کدام از این دسته ها خود دارای زیر دسته هایی هستند. برای درک مطلب به صورت مختصر انواع چاپ دیجیتال را معرفی میکنیم.

چاپ دیجیتال

انواع چاپ از لحاظ نحوه کار و فرایند:

1.چاپ دیجیتالی الکتروفتوگرافی: چاپ تصاویر در این روش با استفاده از جوهرهای مایع و یا مرکب جامد ( تونر) چاپ انجام میگیرد.

2.چاپ مارکرهای لیزری: در این روش سطوحی که قرار است چاپ شوند باید به حرارت حساس باشند. تا حرارتی که ناشی از لیزر می باشد روی کاغذ حساس ، فرایند چاپ را انجام دهد.

چاپ دیجیتال از لحاظ ابعاد:

در این دسته بندی میتوان به سه دسته چاپ متوسط ، بزرگ و عریض تقسیم بندی نمود. سایز فرمت متوسط 48*33 میباشد که برای چاپ کارت ویزیت ، بروشور و… می باشد ولی چاپ با فرمت بزرگ سایز آن عرض 150 می باشد که معمولا برای چاپ پوسترهای بزرگ استفاده میشود و برای فضای داخلی می باشد. اما فرمت عریض دارای ابعاد 150*500 می باشد که دارای مقاومت بالایی نیز می باشد و برای پوسترهای فضای باز استفاده میشود.

چاپ دیجیتال

 تفاوت های عمده چاپ دیجیتال با دیگر روش های چاپ :

چاپ دیجیتال یک روش چاپی پر طرفدار است که تفاوت های قابل توجهی با دیگر روشها دارد. ما در این مقاله به صورت خلاصه عمده تفاوت های چاپ دیجیتال اصفهان را بیان میکنیم.

1.در فرایند چاپ دیجیتال جوهر یا تونر مانند روش های دیگر به سطح کاغذ نفوذ نمیکند بلکه یک لایه ی سطحی روی کاغذ ایجاد میکند.

2.در این روش کاغذ و رنگ هدر نمیشود زیرا در هر مرحله نیاز به تنظیمات خاصی نیست.

3.فرایند و مراحل چاپ دیجیتال کوتاه است زیرا مراحل قبل چاپ که روش های دیگر انجام میگیرد را حذف کرده است.

4.هزینه این روش چاپ در مقایسه با دیگر روش ها زیاد است و این هزینه ارتباطی با نسخه های چاپی ندارد و هزینه هر برگ چاپی ثابت است

5.تفاوت عمده  و خاص چاپ دیجیتال این است که میتوان در هر دور چاپ تغییراتی روی فایل انجام دهید. مانند تغییر رنگ هر برگ چاپی و دلیل اینکه میتوان این کار را انجام داد استفاده از پلیت در روش چاپ دیجیتال می باشد.

برای مثال چاپ کارت دعوت و یا کارت تبریک با نام های متفاوت.

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید