98
محل تبلیغ شما
98
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار تکنولوژی

برو بریم »
سرمای شدید با گوشی چه می کند؟

سرمای شدید با گوشی چه می کند؟

سرما با گوشی چه می کند؟هوای بسیار سرد می تواند بر عملکرد گوشی و عمر باتری آن تأثیر قابل توجه ای بگذارد، بنابراین باید از ...

معرفی انواع سیم و کابل

مجموعه : اخبار تکنولوژی زیر موضوعات : اختراعات جدید زیر موضوعات : علمی

سیم برق یکی از اجزای جدانشدنی از صنعت برق می باشد دراصل سیم برق جریان الکتریسیته را انتقال می دهد سیم های برق انواع متفاوتی دارند اجزای تشکیل دهنده آنها نیز متفاوت می باشداما به صورت کلی در تمام سیم های برق و سرکابل و مفصل از یک یا چند فلز رسانا و چندین روکش استفاده می شود.ما در این مقاله قصد داریم تعدادی از سیم های موجود در صنعت برق را معرفی کنیم در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

اصطلاحات:

قبل از معرفی انواع سیم بهتر است اصطلاحات در این زمینه را توضیح دهیم کلماتی  برای ارتباط با صنعت برق و سیم استفاده می شود که شاید شما معنی آنها را ندارید برای همین تعریفی مختصر از هر یک از آنها را در زیر خواهیم داشت

هادی: همانطور که گفته شد سیم های برق با استفاده از فلز رسانا جریان الکتریسیته به طور کلی به موادی که بتواند جریان برق را با کمترین تلفات انتقال دهند هادی می گویند بهترین هادی های موجود در صنعت برق طلا مس نقره می باشد.

سیم:  سیم به وسیله‌ای گفته می‌شود که جریان برق را از خود عبور میدهد سیم تشکیل شده از یک هادی می باشد و همچنین دارای یک عایق است.

عایق:  عایق به لایه محافظ گفته می شود عایق سیم برق از هادی موجود محافظت کرده و اجازه نشت برق را نمی‌دهد معمولا از جنس پلاستیک می باشد.

انواع سیم:

به طور کلی سیم به سه دسته تقسیم می‌شود.1. سیم مفتولی 2. سیم افشان 3. سیم نیمه افشان  که در ادامه هر یک از آنها را به طور مختصر توضیح خواهیم کرد.

 

1.سیم مفتولی:

در سیم مفتولی از یک هادی مس استاندارد استفاده شده است و همچنین روکش و عایق آن از جنس  پی وی سی بوده است. سیم مفتولی به سیم خشک نیز معروف است و کاربرد آن در تابلوهای برق می باشد زیرا این سیم حالت فرم دهی خوبی دارد.

سیم افشان

2.سیم افشان:

سیم افشان برعکس سیم مفتولی که فقط از یک هادی مس تشکیل شدهسیم افشان از تعداد زیادی هادی مس تشکیل شده اما این سیم های مسی بسیار نازک بوده  و به هم تابیده شده اند و با یک قایق پلاستیکی پوشانده شده است. سینه افشان انعطاف بسیاری داشته و به همین دلیل کاربرد آن بیشتر در برق کشی ساختمان می باشد.

3.سیم نیمه افشان:

سیم نیمه افشان چیزی مابین سیم مفتولی و سیم افشان می باشد.به این صورت که تعداد سیم های مس موجود در آن کمتر از سیم افشان بوده و به همین دلیل انعطاف آن کمتر میباشد.سیم نیمه افشان کاربردی مانند سیم مفتولی دارد و فقط در صورتی از سیم نیمه افشان استفاده می شود که نیاز به انعطاف بیشتری نسبت به سیم مفتول باشند.

سیم نیمه افشان

حال که تا حدودی با سیم های برق و کاربردهای آن  آشنا شدید می توانید خرید راحت تری داشته باشید. اگر هنگام برق کشی از سیم های نامرغوب استفاده کنید خطرات جبران ناپذیری را به وجود خواهند آورد بنابراین پیشنهاد ما به شما خرید از موسسه برق آ ث آ  می باشد برای خرید تجهیزات کابل خودنگهدار و… به سایت مراجعه کنید.

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید