16
محل تبلیغ شما
16
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار

برو بریم »
مضرات اسید فسفریک برای سلامتی

مضرات اسید فسفریک برای سلامتی

اسید فسفریک یکی از اسید های معدنی است که به دلیل داشتن ویژگی های مختلف در بسیاری از محصولات غذایی یا صنعتی مورد استفاده قرار ...

کاربرد پرینترهای سه بعدی

مجموعه : اخبار زیر موضوعات : اخبار تکنولوژی زیر موضوعات : اخبار گوناگون زیر موضوعات : اختراعات جدید زیر موضوعات : ترفندهای اینترنتی زیر موضوعات : علمی زیر موضوعات : نوآوری و کشفیات علمی

اولین چاپگر سه بعدی حدود سی سال پیش توسط شخصی بنام چاک هال در سال 1983 اختراع شد ، اما در سه دهه ، این فناوری از لحاظ دامنه و کاربرد اشیاء پرینت سه بعدی ، به جهش و مرزهایی رسیده است.

در این مقاله قصد داریم به چند مورد از باورنکردنی ترین چیزهایی که چاپگر سه بعدی میتواند آنها را بسازد ، اشاره کنیم.لطفا تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

پرینتر سه بعدی صنعتی یکی از مفیدترین ابزارهایی است که تاکنون توسط انسان ساخته شده است که از آن می توان برای چاپ تقریبا هر چیزی از مواد غذایی تا قسمت های جدید بدن استفاده کرد.از چاپگرهای سه بعدی می توان برای چاپ موارد جدید ، ابزار ، اسلحه و حتی ساختمان استفاده کرد.

اعضای بدن

نقش پرینتر سه بعدی در علم پزشکیگوش ها ، کلیه ها ، رگ های خونی ، پوست و استخوان ها به طور موفقیت آمیز بصورت سه بعدی توسط چاپگر سه بعدی ساخته شده اند.این بیو پرینترهای سه بعدی بجای استفاده از پلاستیک معمولی که معمولا چاپگرهای سه بعدی از آنها برای ساخت اشیاء استفاده میکنند ، از یک ماده ژل مانند ساخته شده از سلول ها استفاده میکنند.

پیشرفت در bioprinting 3D بدان معنی است که به زودی ، پزشکان قادر خواهند بود قطعه استخوانی ، پیوند پوستی یا کلیه را کاملاً مطابق با همه بیماران ارائه دهند (کلیه های چاپی سه بعدی وجود دارند ، اما هنوز کاربردی نیستند).

تا زمانی که bioprinting 3D به چاپ کامل اندامهای انسانی برسد ، چاپگرهای پلاستیکی سه بعدی قادر به چاپ اندامهای مصنوعی تنها در چند ساعت هستند.

شکلات

چاپ سه بعدی شکلاتپلاستیک معمولی را در کارتریج پرینتر سه بعدی با شکلات ذوب شده جایگزین کنید تا بتوانید با استفاده از این وسیله دسرهای فوق العاده تهیه کنید.با استفاده از این روش شما میتوانید هر نوع نقاشی و نوشته را که توسط رایانه قابل پردازش باشد را روی شکلات خود ایجاد کنید.

Chocedge یکی از اولین پرینترهای سه بعدی شکلات منحصر به فرد است که با استفاده از آن میتوان برای ایجاد انواع شیرینی سه بعدی استفاده کرد.

هواپیماهای بدون سرنشین

ساخت هواپیمای بدون سرنشین با چاپگر سه بعدیمحققان با استفاده از چاپگرهای سه بعدی توانسته اند ، وسیله نقلیه هوایی بدون سرنشین را بصورت انبوه تولید کنند.این وسیله حداکثر سرعت آن 90 مایل در ساعت است و می تواند در کل 30 دقیقه در هوا بماند.

این هواپیمای بدون سرنشین را می توان در 10 دقیقه و بدون استفاده از پیچ ها یا سایر اتصال دهنده های معمولی از قطعات پلاستیکی با استفاده از پرینتر سه بعدی ، مونتاژ کرد.

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید