62
محل تبلیغ شما
62
محل تبلیغ شما

تازه های چرا ، زیرا و چگونه

برو بریم »
اسکرابر ونتوری چیست؟

اسکرابر ونتوری چیست؟

مقدمهاسکرابر ها دستگاه‌ هایی برای کنترل نمودن آلودگی ‌ها می‌ باشند. که این کار را از طریق مایعات درون خود انجام می ‌دهند. این دستگاه‌ ...

چگونه خوش عکس باشیم

لبخند بزنید و بگویید ســـیــــب :)

وقتی عکس هایی را که از خودتان گرفته شده نگاه می کنید چه حسی دارید؟ خوشتان می آید یا مثل خیلی های دیگر از دیدن چهره تان در عکس ناراحت می شوید.

اگر مدام گله دارید که بدعکس هستید باید چند نکته اساسی را در نظر بگیرید تا در عکس ها زیباتر بیفتید. در این مطلب شما را با توصیه های چند عکاس حرفه ای آشنا می کنیم که بدون شک رعایت کردن آنها به نفع تان است.

1. » لبخند بزنید

بی دلیل نیست هر کسی دوربین به دست می گیرد و می‌خواهد عکس بگیرد با صدای بلند می گوید: «بگویید سیب» زیرا لبخند واقعی و زیبا چهره را شاداب و روشن می کند.

قانون شماره یک برای زیبا افتادن در عکس ها لبخند است؛ البته یک لبخند واقعی نه از آن لبخندهای تصنعی و تجاری.

با داشتن قیافه اخمو چندان خوش عکس نخواهید بود. برای داشتن لبخندی طبیعی کافی است به خاطرات خنده دار یا اتفاق های خوب زندگی تان فکر کنید.

2. » فقط در صورت نیاز فلش بزنید

بهتر است هنگام عکس گرفتن حداقل در مواردی که نیازی نیست از فلش استفاده نکنید. عکس هایی که در محیط باز و با نور طبیعی گرفته می شوند زیباترند.

استفاده از نور فلش باعث می شود که رنگ پریده بیفتید. بدتر اینکه فلش باعث می شود چشم هایتان قرمز و روی صورت تان سایه بیفتد. در این صورت از نتیجه کار راضی نیستید.

3. » حواستان به آرایشتان باشد

اگر در آرایش کردن صورت خود چندان ماهر نیستید باید از رنگ های تیره بپرهیزید تا صورتتان بدرنگ نیافتد. از رنگ های طبیعی استفاده کنید. حتما ریمل و رژگونه مناسب بزنید.

اگر پای چشم هایتان گود است از کرم های پوشاننده پوست دور چشم استفاده کنید.

حواستان به ریمل هایی که پای چشم پخش می شوند باشد. اگر تمرکزتان روی آرایش چشم هایتان باشدن باید رژلب پررنگ بزنید.

برای لب ها از رژهای براق استفاده کنید. حواستان باشد کرم هایی که استفاده می‌کنید برق روی صورت تان نیانداخته باشند.

از کرم پودر و پنکیک هایی استفاده کنید که متناسب با رنگ پوست تان هستند، آن را طبیعی نشان می دهند و براق نمی کنند.

4. » خوش استیل باشید

حواستان باشد که هنگام عکس گرفتن به هیچ وجه قوز نکنید .

فرقی نمی کند ایستاده یا نشسته اید. شانه ها را عقب بدهید و بدنتان را خوش فرم نگه دارید. حفظ استیل بدن نه تنها برای خوش اندام دیده شدن لازم است بلکه باعث می شود در عکس ها نیز بهتر بیفتید.

5. » عضلات شکم را جمع و جور کنید

وقتی مقابل دوربین قرار میگیرید حتما عضلات شکم را منقبض و جمع کنید. در غیر این صورت وقتی عکس را نگاه می کنید اولین چیزی که جلب توجه می کند شکمتان است.

یادتان باشد که عکس ها کوچک ترین عیب ها را نیز برجسته و بزرگ جلوه می دهند.

6. » با دست هایتان حرکتی انجام دهید

چاق افتادن بازوها به این دلیل است که آنها را در راستای بدن رها می کنید. اگر از دیدن بازوهای چاق در عکس ناراحت می شوید بهتر است حرکتی با دست هایتان انجام دهید؛ برای مثال دست ها را ضربدری روی سینه بگذارید، با موهایتان بازی کنید یا آنها را داخل جیب شلوارتان بگذارید. همچنین می توانید دستانتان را با زاویه حدود ۴۵ درجه خم کرده و مقابل بدنتان قرار دهید یا آنها را به پهلو زده و لبخند بزنید .

در هر حال چسباندن بازوها به بدن باعث چاق دیده شدن آنها می‌شود.

7. » گردنتان را صاف نگه دارید

اگر دلتان نمی‌خواهد در عکس با غبغب بیفتید باید گردنتان را صاف کرده و بالا بیاورید. لازم نیست عصا قورت دهید، فقط تصور کنید می خواهید فاصله دور را ببینید. همین که گردنتان را کمی بکشید صورت و گردنتان لاغرتر می افتند. ترفند دیگر این است که زبانتان را به کامتان بچسبانید.

8. » از ژل مو یا موس استفاده نکنید

برای ثابت نگه داشتن موهایتان، سرتان را آغشته به محصولاتی مانند ژل و موس نکنید. هرچه موها طبیعی تر و نرم تر باشند، زیباتر از موهایب که مثل چوب خشک هستند، به نظر می رسند.

9. » بهترین حالت خود را بشناسید

به عکس هایی که قبلا گرفته‌اید با دقت نگاه و بررسی کنید در چه حالتی زیباتر می افتید. باید بدانید صورت و بدنتان در چه موقعیت و حالتی زیباتر جلوه می کنند. می توانید این تمرین ها را در برابر آینه نیز انجام دهید. حالت ها و فیگورهای مختلفی بگیرید و ببینید کدام یک بیشتر به شما می آیند. در این صورت می توانید زیباترین حالت را تشخیص داده و در عکس های بعدی نیز تکرار کنید.

10. » دوربین خوبی انتخاب کنید

اگر کیفیت دوربینی که استفاده می‌کنید بالاتر باشد، بدون شک عکس های باکیفیت و زیبایی خواهید داشت. اگر زیاد از خودتان عکس می گیرید و به عکاسی علاقمند هستید حتما یک دوربین خوب بخرید.

11. » از این اشتباهات بپرهیزید

زیاد سر به زیر نباشید زیرا اگر سرتان را بیش از اندازه پایین بیندازید احتمال اینکه گودی پای چشم یا غبغب داشته یا نداشته تان بیشتر به چشم بیاید زیاد است.

استفاده از کلاه های بزرگ، شال های کلفت، بلوزهای یقه اسکی و… دور صورت را گرفته و آن را سنگین نشان می دهد.

عصا قورت ندهید و به لنز دوربین زل نزنید. به اشیایی که در آن گوشه و کنارها وجود دارند یا به بالا نگاه کنید.

اگر با رعایت تمام این نکته های اشاره شده باز هم از نتیجه کار راضی نباشید بهتر است مانند تمام ستاره های معروف دست به روتوش عکس هایتان بزنید!

12. » منبع نور را درست انتخاب کنید

برای زیبا افتادن در عکس ها باید نور مناسبی به صورت بتابد. نور نئون رنگ صورت را سبز نشان می دهد. آفتاب زیاد نیز باعث اخم شده و تمام عیب های صورت را نمایان می کند.

نباید رو به روی آفتاب یا هر منبع نور دیگر بیایستید زیرا در این حالت صورت تان زیبا دیده نمی شود. بهتر است کمی مایل به چپ یا راست بایستید. در این صورت بازی سایه و روشن صورت تان را زیباتر نشان می دهد. بهترین زمان برای گرفتن عکس در بیرون از منزل صبح یا اواخر روز است.

13. » عکس های سیاه و سفید را دریابید

عکس های سیاه و سفید همیشه شیک و هنری از آب درمی‌آیند و البته ایرادات ریز و درشت صورت را نیز پنهان می کنند.

14. » آرامش داشته باشید

اگر می‌خواهید عکس پرسنلی بگیرید، تمام موارد گفته شده مانند آرایش و صاف نشستن و… را رعایت کنید. اول از همه چند نفس عمیق بکشید و اجازه دهید تا ذهن و جسم تان آرام شوند. در این صورت آرامش در چهره تان نیز نمود پیدا می کند. به چیزهای خوب و مثبت فکر کنید تا تاثیر آن در چشم هایتان مشخص باشد.

15. » فیگور ستاره ها را بگیرید

گاهی لازم است ژست بگیرید و خودی نشان دهید. در این صورت بهتر است پاهایتان نسبت به دوربین در زاویه ۴۵ درجه قرار بگیرد و بالاتنه تان به طرف دوربین باشد یا یکی از شانه هایتان روبه دوربین و شانه دیگر کمی عقب تر باشد. این تکنیکی است که ستاره های سینما روی فرش قرمز برای لاغرتر دیده شدن استفاده می کنند.

 

خوش عکس شدن, راههای خوش عکس شدن, برای خوش عکس شدن, روشهای خوش عکس شدن, نکاتی برای خوش عکس شدن, راه خوش عکس شدن, راهی برای خوش عکس شدن,

منبع : medplus.ir
مطالب مرتبط :

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.